Forum > Lantra / Elantra
pytania po kupnie elantry
wtom:
a coś na temt pracy silnika możecie powiedzieć? mój ma 107 tys przebiegu (sprawdzony) i pracuje bardzo ładnie, tylko ten terkot z okolicy pasków :-/
rufuz:
ja jak rok temu kupowałem moja landryne to miala 97 tys. teraz chodzi jak pszczółka. Ja mialem terkot kiedy nalałem kiepski olej i jak odpalalem to zaraz po odpaleniu zawory terkotaly przez chwile. teraz na dobrym oleju jet ok.
Złośnik:
Niewiem czy to jest ten sam silnik ale chyba od wersji wczesniejszej niewiele się różni. Po prawej stronie w sensie od strony rozrządu czy od strony filtra powietrza > Terkotanie od strony filtra zwykle dochodzi spod pokrywy zaworów i pewnei wydaje takei dźwięki zużyty lub poprawnei działający łańcuszek łączący wałki. Po porównaniu z autkiem podobnym i tym samym silnikiem taki leki szum tego łańcuszka jest ale u mnie wali - i nadaje się do wymiany. Jeśli od strony rorządu to hmm róznie, już sam musisz wybadać skąd dokłądnie to dochodzi, moze pasek lekko obcierao obudowę, możejuż rolki padają, moze pompa wspomagania już się kończy, może pompa wody.
wtom:
zawory odpadają bo regulacja jest płytkowa a nie hydrauliczna. rozrząd nowy, sam silnik chodzi elegancko. jak przykładałem duży śrubokręt do ucha oparty o altka (stary sposób diagnostyczny :mrgreen: ) i pompę wspomagania to słychać to było, ale może przenosić się z wodnej. Chodziło mi raczej o potwierdzenie że nie jest to TTTM (ten typ tak ma) :-P . ogólnie auto fajne :-D żonka zadowolona, poza tym to automat.
Złośnik:
No to kolego, wystarczy że zrzucisz pasek z alternatora i zobaczysz po odpaleniu czy ustąpiło. Jak tak to będzies zmiał podejrzenie o 3-4 rzeczy. Ale bym się tym zbytnio neu przejmował, jaks ię nasili to będzie wiadomo co i skąd.
Nawigacja
[#] Następna strona