Autor Wątek: [i20 PB] Gwarancja, a montaż LPG poza ASO  (Przeczytany 3612 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

DJYendruh

  • Gość
[i20 PB] Gwarancja, a montaż LPG poza ASO
« dnia: 02 Kwiecień 2014, 12:46:14 »
witam
dzwoniłem dziś do dwóch serwisów w Szczecinie ws jak w temacie.
Oczywiście sprawa wiadoma, że Hyundai Polska nie uznaje gwarancji na auto przy montażu LPG, ale ASO montując LPG u siebie przejmują role gwaranta.

W jednym ASO powiedziano mi, że instalacja LPG założona poza serwisem powoduje utratę gwarancji tylko na silnik i wszystkie elementy mające związek z gazem, w drugim że na całe auto.

W jednym koszt dedykowanej instalacji BRC kosztuje 3400zł, w drugim ok 4200.
Dodatkowe pedały do nauki jazdy to 1200 lub 1500+550montaż
Wszystko w obrębie jednego miasta.

Ceny cenami, każdy ustala jak chce, ale dziwi mnie to różne podejście do gwarancji.
Na moje pytanie (wiedząc z forum min. o problemach z lakierem przy klamkach) zapytałem czy mogę nie serwisować auta mechanicznie, a przyjechać na gwarancyjny przegląd karoserii powiedziano że nie.

Brak przeglądów mechanicznych = utrata gwarancji na całość, również karoserię.
Qrcze, jaki wpływ ma wymiana oleju poza ASO na gwarancję blacharską?
Albo montaż LPG do pracy zawieszenia czy skrzyni biegów?

przy okazji poniżej podaję ceny przeglądów gwarancyjnych otrzymane przez telefon (co 20 tys km):

1 przegląd (po 20 tys km) - 804zł (trochę dużo jak za wymiane filtra oleju, oleju, filtra pyłkowego, podłączenie do kompa + robocizna)
2 przegląd (40tys) - 1240zł
3  przegląd (60 tys) - 920zł
4 przegląd (80 tys) - 1314zł

Widząc opinie nt niektórych ASO wolałbym omijać je z daleka, ale zależy mi nie tyle na gwarancji mechanicznej, co blacharskiej. Czy jest tu coś do ugrania?

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Gwarancja, a montaż LPG poza ASO
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Kwiecień 2014, 19:42:15 »
Nie wiem skąd te ceny. Tam gdzie ja serwisowałem, i generalnie z tego co czytam na tym forum, to ceny pierwszego czy ostatniego przegladu zamykały się w przedziale od 500zl do 800zl.

Zawsze możesz jechać ze swoim olejem, filtrem itp. wczesniej zapytaj czy mozna, ale nie spotkalem sie jeszcze zeby nie mozna bylo, wtedy powinno wyjsc okolo 200zł za robocizne z tego co kojarze.

Jak nie robiłes nawet przegladow nadwozia, to raczej nic nie ugrasz.

Natomiast ja zawsze praktykowałem to, ze dzwoniłem po ASO w calej Polsce zeby porównac co mowia, patrzylem ktore sa chwalone, i tak obdzwanialem Myslenice, Sobanskiego chyba w Warszawie, oraz Busko Zdrój chyba, w tych ASO zazwyczaj wszystkie informacje sie pokrywaly, w Krakowie na przyklad w kazdym mowili co innego, a gdzie indziej po prostu NIE WIEM, NIE PYTAJ PAN.

Poza tym trzeba by się zagłębić w regulaminy, i wtedy by bylo wiadomo co wolno co nie. Kto wie, czy taki lakier przy klamkach to nie wada ukryta, i tu by mozna walczyć. Koniec końców może wyjść na to, że sam to raz porządnie zrobisz, jakieś nakładki, aniżeli co roczne wizyty na malowaniu, bo są na tym forum takie przypadki.