Pierwsza rzecz trzeba zdemontować intercooler. Następnie odkręcić z 3 świec od strony rozrządu nakrętki kluczem 7 mm. Przy czwartej jest trudny dostęp i nie potrzeba odkręcać. Następnie z tych trzech świec żarowych zdjąć łączący je metalowy przewód. Ustawić go tak aby nie dotykał do masy. Teraz można to sprawdzić w różny sposób.
Pierwszy to zwykłym miernikiem ustawionym na mierzenie oporu a najlepiej na sygnał dźwiękowy, jeden przewód do masy do silnika, a drugi do gwintu świecy, jeśli brzęczy to ok.
Drugi to żarówka, jeden przewód do + akumulatora, drugi do świecy, jeśli świeci jest ok.
Trzeci najlepszy to amperomierz, ale musi być conajmniej do 30 A. Wtedy jeden przedów do + akumulatora a drugi do świecy. Powinno być około 15 A i spadać. Wtedy jest ok.
Najlepiej wykręcić świecę i sprawdzić, ale ryzyko urwania i trudne wyjęcie czwartej świecy.
Czwartą świecę sprawdzić jak pozostałe pomimo, że ma dokręcony przewód zasilający, jeśli jest zdjęty z trzech pozostały i nie dotyka masy to odczyt jest prawidłowy.