Forum > Atos / Atos Prime

Atos 1998 1L G4HC

(1/2) > >>

gabrielll1:
Witam,
dopiero co zakupiłem Atosa (94.000mil) jak w temacie i chciałbym zrobić mu "generalny serwis" tudzież autko przejechało ciutkę.
Nie mam żadnej instrukcji do tego autka i jest to mój pierwszy Hyundai.

Czy ktoś mógłby mi podać jaki lać olej i co ile do:
- silnika
- skrzyni
jaki płyn do:
- układu hamulcowego
- chłodniczy
- płyn do układu wspomagania kierowniczego

Czy istnieje coś takiego jak instrukcja wymiany paska rozrządu? Może ktoś ma zdjęcia zrobione podczas takiej operacji. Wymieniłem już samemu pasek z rolkami i pompą wody we fronterze z silnikiem 2.2i ecotec to i z Atosem powinienem dać sobie radę.

Jeszcze mam takie pytanie, na zdjęciu poniżej jest przerwana rurka dolotowa do filtra powietrza

wydaje mi się że widziałem na zdjęciu u kogoś była taka sama sytuacja, czy to tak ma być?

Jeszcze jedno pytanie:
Jak zdemontować zegarek z deski rozdzielczej? - muszę go wymienić lub naprawić.

... i ostatnie pytanie:
Od czego zacząć, gdy mam podejrzenie że nie działa kontrolka rezerwy?
Jak wymienić taką żaróweczkę?
Czy istnieje dostęp od środka auta do górnej powierzchni zbiornika paliwowego, gdzie może jest dostęp do czujnika rezerwy?

valdii:
Witam
Czytając początek posta aż się przestraszyłem o zdrowie przejechanej ciotki :-)
A co do pytań :
-żaden producent , nawet chiński nie wypuszcza aut z urwanymi rurami dolotowymi powietrza, więc to nie ma tak być.
- nie ma dostępu do zbiornika ze środka auta, trzeba go zdemontować
- jeśli wymieniałeś rozrząd w Oplu to nie wiem o co pytasz, bierz narzędzia i do dzieła
- jeśli chodzi o płyny to kolega admin tego działu ma bardzo ładnie zeskanowaną instrukcję Atosa , jak go ładnie poprosisz na PW to pewnie Ci wyśle, tam znajdziesz dokładnie co , ile i gdzie wlać ( druga sprawa że nie wiadomo co lał poprzedni właściciel)
Pozdrawiam

Witek:

--- Cytat: "valdii" ---żaden producent , nawet chiński nie wypuszcza aut z urwanymi rurami dolotowymi powietrza, więc to nie ma tak być.
--- Koniec cytatu ---


U nas przerwał się ten przewód, dlatego przez pewien czas zakleiłem go taśmą, a później już nie pamiętam gdzie zakupiłem nowy ;)

Odnośnie instrukcji: http://img.iap.pl/s/307/200934/Samochody/Atos/InstrukcjaAtosa.zip

Terminy podane są też w innych tematach dotyczących Atosa. Więc wystarczy trochę poczytać.

wlad:

--- Cytat: "valdii" ---nie ma dostępu do zbiornika ze środka auta, trzeba go zdemontować
--- Koniec cytatu ---

oczywiście jest dostęp-składasz tylne siedzenie i ściągasz wykładzinę z podłogi.odkręcasz kilka śrub i wyjmujesz pompe paliwa wraz z pływakiem.

gabrielll1:
Dzięki ludzie za odpowiedzi, wielkie dzięki. :mrgreen:
Mam tylko takie "ale".
Witek jakość tej instrukcji jest fatalna, ja nie wiem może ja opślepawy :shock: jestem, ale powiększenie też niewiele pomogło. Da się to czytać, ale kilka zdań, więcej to już głowa zaczyna boleć.

Chciałbym tylko wiedzieć jaki olej do skrzyni lać i co ile i jak ten cholerny zegarek wyjąć z deski.

Pozdrawiam.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej