Autor Wątek: koło 2-masowe  (Przeczytany 2170 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jaro

  • Gość
koło 2-masowe
« dnia: 17 Wrzesień 2009, 14:18:10 »
w których silnikach Sonaty 4 i 5 nie wystepuje koło dwumasowe?

jaro

  • Gość
koło 2-masowe
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Wrzesień 2009, 12:04:46 »
w dieslu 2.0 crdi jest kolo 2-masowe i wymiana po 90-120kkm wg instrukcji
i koszty kilka tysięcy
czy takie rozwiązanie wystepuje tez w 2.4 benzynie? czy jest tam konwencjonalne sprzęgło?
chodzi mi o koszt serwisu takiego auta po przebiegu około 100kkm - ten element jest bardzo drogi

bzyk

  • Gość
koło 2-masowe
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Wrzesień 2009, 12:06:37 »
benzyna 2.4 nie rozni sie niczym od 2.0 (poza rozwierconymi cylindrami)... kola brak :)

jaro

  • Gość
koło 2-masowe
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Wrzesień 2009, 15:47:42 »
benzyna 2.0 od 2.4 niczym się nie rózni?
wydaje mi sie ze w 2.0 rozrząd jest pędzony z paska a w 2.4 z łańcucha

bzyk

  • Gość
koło 2-masowe
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Wrzesień 2009, 16:40:50 »
Cytat: "jaro"
benzyna 2.0 od 2.4 niczym się nie rózni?
wydaje mi sie ze w 2.0 rozrząd jest pędzony z paska a w 2.4 z łańcucha


Nawe rozrzad jest ten sam :(

jaro

  • Gość
koło 2-masowe
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Wrzesień 2009, 22:13:13 »
masz na mysli Sonate od 2005 roku czy wczesniejszą?

hultay

  • Gość
koło 2-masowe
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Wrzesień 2009, 09:33:46 »
Cytat: "jaro"
w dieslu 2.0 crdi jest kolo 2-masowe i wymiana po 90-120kkm wg instrukcji
i koszty kilka tysięcy
czy takie rozwiązanie wystepuje tez w 2.4 benzynie? czy jest tam konwencjonalne sprzęgło?
chodzi mi o koszt serwisu takiego auta po przebiegu około 100kkm - ten element jest bardzo drogi


Cieszę się, że ktoś podjął ten temat. Czy to koło 2 masowe to faktycznie taki problem jak go opisał jeden z ludzi w serwisie w Warszawie? Czy faktycznie po 40-60 tysiącach wymaga wymiany i kosztuje ok. 5-6 tysięcy?

BLOONDYN

  • Gość
koło 2-masowe
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Październik 2009, 11:07:32 »
Koszt w ASO 4,5 tyś zł , a ze sprzęgłem i wymianą 6 000 zł!!! a wymiana co 90-120tyś km( wg.serwisu ) I dziwi mnie jedno.... jak to jest ze w KIA Magnetis który ma TEN SAM silnik 2.0 crd co SONATA - Wymiana koła dwumasowego jest co 150-300 TYSIĘCY!!!! km ( w zależności od stylu jazdy) . A cena jego w ASO KIA wynosi 1800 zł + 600 zł wymiana = 2400zł!!!!
Ciekawe czy jest inne wytłumaczenie oprócz cwaniactwa. Bo podobny przypadek miałem w mojej Sonacie . Gdy dzwoniłem do ASO Hyundaia do Katowic z pytaniem ile kosztuje wymiana rozrządu . to pierwsze słowa mechanika były - GDZIE KUPIONY BYŁ TEN SAMOCHÓD BO JAK W NIEMCZECH TO CO 90 000 KM , A JEŚLI W POLSCE TO 60 000 KM. A na pytanie dlaczego tak jest ? powiedział - TO TYLKO SKOŚNOOKIE WIEDZĄ :-D

hultay

  • Gość
koło 2-masowe
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Październik 2009, 12:10:24 »
Cytat: "BLOONDYN"

TO TYLKO SKOŚNOOKIE WIEDZĄ :-D


Taka odpowiedź to raczej sposób na ominięcie tematu i ukrycie swojej niewiedzy. Może ktoś z Hyundai Polska mógłby się na ten temat wypowiedzieć?
Może warto zmienić sposób motywowania salonów i warsztatów? Czy spotkaliście się z tego typu problemami w innych markach? Ja osobiście nie.

Jakiś czas temu opisałem podobne problemy z zakupem nowej Sonaty:
http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=3146

Kolejny przykład: w folderze reklamowym rozdawanym w salonach jest informacja na temat elektrycznie składanych i podgrzewanych lusterkach. Podgrzewane są faktycznie, a składane? Nie w Polsce. Żenada.

Tymczasem czekam na promocję w Hondzie. Jeśli do grudnia nic się nie zmieni w polityce tej firmy to moja wieloletnia przygoda z Hyundaiem zakończy się jeszcze w tym roku.

Ktoś miał podobne doświadczenia z zakupem Sonaty?

BLOONDYN

  • Gość
koło 2-masowe
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Październik 2009, 22:28:32 »
Ja przewiduję że te cyrki powoduje przedstawiciel Hyundaia w Polsce . A nie sama firma bo w to nie wierzę. Zresztą podobne problemy są z przedstawicielstwami Mitsubishi , a kiedyś problemy z przedstawicielem miała Mazda. Wynikiem czego było wycofanie się z rynku w Polsce parę lat do tyłu i jej powrót w zeszłym roku. A nowa Sonata co widać na filmikach youtube - to będzie bajka... lusterka elektrycznie składane, przeźroczysty rozsuwany dach i wszystkie skrzynie 6-cio biegowe... :-) Lepiej może poczekać na nowy model albo.... kupić Sonatę za granicą :-P A Accord jest droga.... droższa niż Mazda 6 ;-)

hultay

  • Gość
koło 2-masowe
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Październik 2009, 10:52:45 »
Cytat: "BLOONDYN"
Ja przewiduję że te cyrki powoduje przedstawiciel Hyundaia w Polsce . A nie sama firma bo w to nie wierzę. Zresztą podobne problemy są z przedstawicielstwami Mitsubishi , a kiedyś problemy z przedstawicielem miała Mazda. Wynikiem czego było wycofanie się z rynku w Polsce parę lat do tyłu i jej powrót w zeszłym roku. A nowa Sonata co widać na filmikach youtube - to będzie bajka... lusterka elektrycznie składane, przeźroczysty rozsuwany dach i wszystkie skrzynie 6-cio biegowe... :-) Lepiej może poczekać na nowy model albo.... kupić Sonatę za granicą :-P A Accord jest droga.... droższa niż Mazda 6 ;-)


Trudno się nie zgodzić :) Pytanie - kiedy będzie nowa. W HMP nie chcą odpowiedzieć (nie ma oficjalnej daty). W salonach mówią o roku 2011. Teoretycznie obecna Sonata też ma składane lusterka, ale nie w Polsce.

Mój samochód ma teraz 230 tysi przebiegu. Już wypadałoby go zmienić... Czekać prawie rok, to dużo czasu. MOże ktoś ma jakieś przecieki z HMP?