Forum > Lantra
[Lantra J2] Problem z dmuchawą
kosmos2011:
Raczej trzeba analizować ten schemat.
Jeża bym wykluczył bo przynajmniej na 4 biegu byłoby ok.
Zajrzyj jeszcze tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=52593#52593
nightex:
Zgodzę się z tobą kosmos2011 co do problemu A/C ... ale skąd niskie napięcie na dmuchawie przy wyłączonym A/C. Wyłączona klima nie powinna mieć ingerencji w układ, wiec zastanawiam się czy nadpalona cewka w przekaźniku dmuchawy może stanowić opór dla układu samego nadmuchu.
Złośnik:
Ale nie zastanawiaj się tylko sprawdzaj - a jest łatwo, masz schemat. Sprawdź jakie masz napięcie na styku wejściowym-roboczym przekaźnika-kablu do nim dochodzącym, potem obejdź przekaźnik zwierając jego styk na sztywno i zobacz czy dmuchawa pracuje.
Cewka nie ma tutaj tak naprawdę żadnego wpływu na wartość napięcia zasilającego dmuchawę - kompletnie. Dmuchawa nie jest zasilana przez cewkę tylko sterowana. Jak zmierzysz napięcie przed przekaźnikiem to dowiesz się czy do układu dmuchawy dopływa w ogóle całe 12V. Potem wyjmij i sprawdź przekaźnik - zasteruj cewką z zewnątrz. Gdzieś upływa prąd, najprawdopodobniej gdzieś jest słaba masa i obwód roboczy dmuchawy zamyka się przez dodatkowy odbiornik szeregowo - dlatego też dzieli napięcie a w momencie gdy sam działa, odłącza ci masę od dmuchawy. To tak po krótce, kluczem do sukcesu jest prześledzenie przewodów. Przed wszystkim sprawdź też samą dmuchawę zasilając ją z zewnątrz na krótko.
nightex:
Problem rozwiązany. Winny okazał się przekaźnik dmuchawy (blower relay).
Niestety dostanie go jest bardzo trudne przez co też sobie je cenią, po lekkiej modyfikacji pasuje każdy przekaźnik dmuchawy 12V/30A.
Dzięki wszystkim i każdemu z osobna ;)
Nawigacja