Forum > Lantra

[Lantra J2] Problem z dmuchawą

(1/2) > >>

nightex:
Mam dziwny problem z nie działającą dmuchawą.
Mianowicie na wyłączonym silniku napięcie dochodzące do dmuchawy do 4,8~4,9V na każdym biegu. Przy włączonym silniku napięcie wynosi 7,4V na każdym biegu. W obu przypadkach po włączeniu klimatyzacji napięcie na dmuchawie wynosi 0,0V. Wydaje mi się że napięcie jest za niskie żeby dmuchawa ruszyła, a nie mam zasilacza 12V żeby dmuchawę sprawdzić w domu. Tak czy owak przy zmianie biegu dmuchawy od 1 do 4 napięcie powinno i tak rosnąć a nie być stałe.
Gdzie może leżeć problem ??
Sprawdziłem bezpiecznik 30A (skrzynka pod maską) i jest ok, nie wiem czy może za to odpowiadać Blower Relay w tej skrzynce - taki a'la metalowy przekaźnik na środku.
Robi się ciepło ;) klima by się przydała ;)

Złośnik:
Najpierw sprawdź na głównym przewodzie dochodzącym do opornicy dmuchawy czy masz tam 12V. Jeśli masz to winna jest opornica lub sama dmuchawa. Ale najpierw wtedy  sprawdź/wymień opornicę a na końcu dmuchawę. Jeśli na głównym przewodzie nie masz 12V to szukaj przyczyny przed opornicą i dmuchawą. Może brakować gdzieś masy i przewód/obwód masuje się przez jakiś odbiornik i stąd ten spadek napięcia.

nightex:
W którym miejscu znajdę ten przewód ??

OuTchOrN:
Kolego, odczep wtyczkę z dmuchawy, i sprawdź ile jest na kablu.
Kabel znajduje się przy dmuchawie.

nightex:

--- Cytat: "OuTchOrN" ---Kolego, odczep wtyczkę z dmuchawy, i sprawdź ile jest na kablu.
Kabel znajduje się przy dmuchawie.
--- Koniec cytatu ---


Przecież napisałem:
Mianowicie na wyłączonym silniku napięcie dochodzące do dmuchawy do 4,8~4,9V na każdym biegu. Przy włączonym silniku napięcie wynosi 7,4V na każdym biegu. W obu przypadkach po włączeniu klimatyzacji napięcie na dmuchawie wynosi 0,0V.

----> Schemat <----

Z powyższego schematu pozostaje mi chyba tylko ten przekaźnik dmuchawy (blower relay). Bezpieczniki z tego schematu są ok. Tylko czy ten przekaźnik może powodować spadek napięcia do 0,0V po włączeniu A/C  ??

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej