Forum > Lantra

Nowy nabytek i pare pytań

(1/4) > >>

limp83:
Witam wszystkich
Lantra chodziła już dawno po głowie i w końcu jest.
Kombi 1,6 16v 1999r.
Przebieg 154 tyś km
Autko sprowadzone z Niemiec więc od razu do roboty idzie rozrząd i olej
Rozrząd wybrałem ten:
http://www.allegro.pl/item721928363_rozrzad_hyundai_lantra_coupe_1_6_1_8_96_02_jakosc.html
Chyba wszystkie części mają w miarę dobrą jakość?? Tylko ta rolka Service Parts mi nie pasuje

Z olejem padł wybór na Castrol półsyntetyk
I od razu filtr powietrza

Lantre chcę też zagazować i tu się zastanawiam. Dla mnie było od razu jasne że sekwencja. Zdziwił mnie pewien gazownik w Łodzi który stwierdził że może też bez problemu założyć gaz drugiej generacji marki BRC.
Ale jeżeli już ma być sekwencja to jakiej firmy??
Dobra instalacja ponoć idealna do Hultaja jest właśnie BRC ale to koszt 2800zł
Są tez tańsze instalki po 2200 ale nie wiem co o nich sądzić np.: Zertec, Zenit

Jeszcze jedna kwestia: przy w chodzeniu w zakręty nawet przy niewielkiej prędkości słychać jak piszczą opony (może to wina tego że na przodzie są zimówki)
Myślę że to może być zbieżność ale przeszedł przegląd zerowy bez żadnych przeszkód i zastrzeżeń.

Z innych wad przy kupnie to:
pęknięta przednia szyba ok 2cm koszt 70 zł
zerwana chyba linka od przedniej szyby kierowcy (silniczek pracuje) koszt nieznany
 pozdrawiam

Joshi:
Szczerze poleciłbym Ci rozrząd marki ContiTECH, Continental znasz prawda - robią opony, a ContiTECH to nic innego jak Continental. Jest troszkę droższy, ale konkretny, sam założyłem jakiś czas temu i jest ok. Tu masz podobny tej marki:
http://www.allegro.pl/item726441477_rozrzad_hyundai_coupe_lantra_elantra_trajet_2_0.html
Polecam wydać troszkę więcej i przy okazji zrobić jak ja, więc:
-rozrząd kompletny
-wszystkie filtry
-wiadomo olej MOTUL lub Mobil1
-ja jeszcze wymienilem świece i kable na NGK
Wydalem 700zl z robocizna a wiec ze mam spokoj na lata.

Co do gazu... ja po dwoch autach z gazem bym juz nie zalozyl, ale to moja opinia. Ale jesli juz, lepiej raz a porzadnie i sekwencyjny. Zwlaszcza ze moze chcesz duzo jezdzic.

Pozdrawiam
Joshi

rufuz:
No ja nalałem ostatniio Motul i bylo w porzodku. rano kiedy było chlodno zawory nie stukaly zaraz po odpaleniu. teraz mam olej texaco i tez nie jest zle. Filtr powietrza wlozylem K&N - mokra wkladke a filtr oleju Knecht lub Mann a nastepny wloze na probe filtr oleju K&N.
No ja sila rzeczy gazu nie zaloze bo wzmacniam silnik a w przyszlosci moze jakies turbo lub kompresor wiec gaz jest nie pozadany.
Nie znam bólu kosztow paliwa bo w Dani, leje do pelna tyle razy ile trzeba. Szkoda ze w Polsce ludzie musza zakladac jakies gazy do aut.
Ach bym zapomniał koniecznie kable i świece NGK.


Pozdrawiam

Złośnik:
Kolego, co do piszczenia opon to albo geometria źle ustawiona (zbieżność) albo oponki do wymiany. Bywają takie "dobre" komplety, nówki nie używane ale mają 10 lat i mimo że nie śmigane to jednak piszczą jak dzikie. Także albo jedno albo drugie.
Co do linki, hmm wydaje mi się że niema wyboru i trzeba kupić cały podnośnik do szyby. Niewiem jaki koszt poszukaj używki, samej linki nie wymienisz.
Co do instalacji, nie daj się nabrać na żadną 2 generację, autko z wielopunktem bardzo łądnie (przy dobrej instalacji) pracuje na gazie. Nie ma problemów prócz regularnej regulacji, przeglądów i wymiany filtrów.

limp83:
No i rozrząd już wymieniony na Niparts.
Mechanik zawołał 200 za rozrząd i wymianę oleju. Olej Castrol Magnatec. Jutro odbieramy z gazowni, gazik BRC sekwencja.
Jeszcze tylko trzeba zrobić tą szybę i Wydział Komunikacji.

I jeszcze takie pytanie/proźba:
Zdjęcie lub schemat wszystkich kontrolek na zegarach. Bo wydaje mi się że powinna być Check Engine ale się nie świeci.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej