Forum > Santa Fe SM

Problem ze sprzęgłem po wymianie silnika

(1/3) > >>

wojtek:
Witam, założyłem do Santa Fe 2,0 crdi z 2001 r silnik od Tucsona z 2005 roku. Silnik posiadał turbinę, pompa, listwa, wtryski. Reszta osprzętu została przełożona ze starego silnika. Problem pojawił się ze sprzęgłem- ślizgało przy przyspieszaniu podczas jazdy na 4 i 5 biegu. W nowym silniku było koło jedno-masowe, w starym dwumas. Po złożeniu na starym sprzęgle ślizgało i trzeba było ściągać aby wymienić na komplet od jedno-masowego koła. Problem ze ślizganiem pozostał jedynie przy mocnym przyspieszaniu w granicach 100 km/h i nie za każdym razem. Obserwuję to widząc szybko podnoszącą się wskazówką obrotomierza o około jedną kreskę, potem już wskazówki równo idą (z szybkościomierzem). Wygląda to jak uślizg. Może ktoś miał podobny problem.

kml:
wojtek, moze sprzęgło jest za słabe? Poszukaj w sieci pana Radzikowskiego co robi rózne cuda cudeńka ze sprzęgłami może Ci podpowie coś. Jesteś pewien, że nic nie kapie na tarcze?

wojtek:
na tarcze z całą pewnością nie kapie - jest nowe uszczelnienie. Ostatnio mechanik podregulował pedał sprzęgła i podczas testu 30 km nie było uślizgu. Niestety problem wrócił jak bumerang przy następnej trasie. Nieśmiało podejrzenia padają na pompę i siłownik (zacina się i nie powraca do swojego położenia) ale wszyscy z którymi rozmawiam twierdzą że to mało prawdopodobne.

dawidek102:

--- Cytuj ---wojtek napisał/a:
... Ostatnio mechanik podregulował pedał sprzęgła i podczas testu 30 km nie było uślizgu...
--- Koniec cytatu ---


Pytam z ciekawości w snata fe jest jakaś regulacja bo nic takiego nie widziałem, msz oryginalny zestaw sprzegła czy jakies zamienniki?

wojtek:
Kupiłem cały komplet wraz z kołem zamachowym oryginalny Hyundai. Mechanik zrobił regulacje pedału sprzęgła i po tym zabiegu ruszyliśmy na test. Test był wymagający z przyspieszeniami i redukcjami bardzo gwałtownymi ale wskazówki szły razem i uślizgu nie było.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej