Forum > Atos / Atos Prime
[Atos Prime] Check engine - problem
nor_bis:
Proszę o pomoc. W okresie tygodnia zapaliła się w moim atosie trzy razy kontrolka check. Po pierwszym razie - odłączenie akumulatora pomogło. Po drugim- błąd został usunięty a ASO. Po trzecim znów został odłączony akumulator. Obecnie czekam na ponowne włączenie kontrolki. ASO Hyundaia po odczytaniu błędu (P0420 zbyt niska wydajność katalizatora) podają trzy przyczyny: 1) uszkodzony katalizator koszt 3 tys, zł, 2) uszkodzony komputer silnika koszt 5 tys. zł, 3) błąd na stykach. Któraś z tych opcji prawdopodobnie jest prawdziwa. Nie mam 100 % pewności, co do usterki. Wydaje mi się, na 90%, że to katalizator. Autko ma 7 lat i 60 tys. przebiegu. Nie występują zamienniki katalizatora. Jest to katalizator kolektorowy- naprawiany tylko w aso. Wycinanie, nie wchodzi w grę. Silnik pracuje równo, brak przyczyn awarii poza kontrolką. Miesiąc temu wymieniłem kable wysokiego napięcia. Dystans 7 km pokonałem na dwóch cylindrach. Wtedy też świecił check, po wymianie kabli- przestał. Po tym czasie- miesiąc bezproblemowej jazdy- aż do dzisiaj. Proszę o pomoc Koledzy.
kosmos2011:
Witamy w klubie "posiadaczy" błędu P0420. Powodów występowania tego błędów może być wiele:
-zbyt bogata mieszanka i paliwo dopala się w katalizatorze i go zatyka-raczej wykluczam po tym przebiegu.
-uszkodzona druga sonda która monitoruje stan katalizatora.
-nieprawidłowe działanie czujników np. MAP sensor w kolektorze ssącym (wyczyścić)
-uszkodzenie sterownika silnika wykluczam
-czy katalizator jest zapchany może wykazać sprawdzenie na analizatorze spalin.
Z tym błędem można żyć tylko trzeba zakupić interfejs ELM327 i kasować CE lub zamontować.
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3632&highlight=p0420
U mnie nie ma żadnych negatywnych skutków spalanie, moc, temperatura i praca silnika-ok
nor_bis:
Dzięki za rzetelną odpowiedź. Po 100 km od podłączenia akumulatora błąd pojawił się ponownie (4 raz w ciągu tygodnia), prędkość 80km/h 2,5 tys. obrotów. Sond działają prawidłowo, były sprawdzane w ASO. Przyjmuję dwie opcje:
- uszkodzony katalizator,
- nieprawidłowo działające czujniki w kolektorze ssącym (Jak się do nich dostać i przeczyścić ?).
Zależy mi na usunięciu przyczyny błędu. Kolejny krok to analiza spalin.
kosmos2011:
CE się zapala właśnie przy długiej jeździe na stałych obrotach i pojawia się po kilkudziesięciu kilometrach po skasowaniu. Możesz jeszcze sprawdzić szczelność wydechu szczególnie czy nie jest pęknięty kolektor (ale wtedy zużycie paliwo by wzrosło). U siebie miałem tak że była dziura w złączu elastycznym i błąd P0133 jak to wyeliminowałem to pojawił się P0420. Znaczenie może mieć też jakość paliwa poprzedni właściciel nie miał błędów (a wszystko robił w ASO) i mi po zakupie tak po 4 miesiącach wyskoczyły błędy.
Z tym błędem nie wygrasz i trzeba się z nim nauczyć żyć ja już nawet nie kasuje kontrolki CE. Wpisz w przeglądarkę P0420 i zobaczysz jak to "paskuda" która gnębi każdą markę.
nor_bis:
Po dzisiejszym badaniu na analizatorze- spaliny są ok. Szukamy dalej.
Nawigacja
[#] Następna strona