Autor Wątek: Problem z odpalaniem cieplego silnika Proszę o pomoc 2.0CRDi  (Przeczytany 3620 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

oskar1021

  • Gość
Problem z odpalaniem cieplego silnika Proszę o pomoc 2.0CRDi
« dnia: 28 Sierpień 2009, 11:18:26 »
Witam mam Santa Fe z 2002 r 2.0 CRDi 16V.Mam problem z odpalaniem go jesli jest zimny to zajmuje ok 5 sekund, ale jesli jest ciepły przejade np 15 km. i go zgasze to rozruch zajmuje jakieś 3-4 minuty.Wymieniłem świece żarowe, filtr paliwa, olej(filtr oleju), filtr powietrza.co ciekawe po wymianie filtru paliwa problemu nie bylo przez tydzień.Później problem powrócił.zajzałem do baku bo myslałem że jest zanieczyszczony, ale jest czyściutko.Byłem teraz nim nad morzem mechanik doradził żebym zatankował go lepszym paliwem.Wlałem więc cały bak shell v pover diesel i do tego na cały bak wlałem Xeramic diesla. po przejechaniu 650 km nic to nie pomogło, wystarczyło zgasić auto i historia sie powtarza.[/center]

mahmed

  • Gość
Problem z odpalaniem cieplego silnika Proszę o pomoc 2.0CRDi
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Październik 2009, 17:39:55 »
Witam, nie wiem czy pomoże, ale u mnie podobny problem, czyli odpalanie auta był przyczyną zatkanego jednego wtrysku paliwa. Regeneracja pomogła i problem się skończył.

Pozdr

Mc_Abra

  • Gość
Problem z odpalaniem cieplego silnika Proszę o pomoc 2.0CRDi
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Październik 2009, 19:04:48 »
sprawdź wszystkie przewody dochodzące do filtra paliwa, listwy itp. odkręć tą osłonę plastikową pod coolerem i zobacz czy nie cieknie gdzieś z listwy czy doprowadzenia do cylindrów.
Napisz czy jak się rozgrzeję czuć ropą.
Moze być tak że masz jakieś mikro pęknięcie na którymś przewodzie i jak się rozgrzeje to sie ono powiększa i zapowietrza się lekko układ...

oskar1021

  • Gość
Problem z odpalaniem cieplego silnika Proszę o pomoc 2.0CRDi
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Październik 2009, 11:16:13 »
soory że tak prymitywnie to opisze ale nie bardzo znam się na silnikach diesla, ale faktycznie tam gdzie idzie taki przewód miedzy wtryskami to jest chyba przelew od wtrysków, to od jednego wtrysku element plasikowy był ułamany i chyba jest klejony,ale nie widać tam wycieków.Acha i jeszcze jedna rzecz bo jeśli jest zimny to musze go kręcić i kręcić, a wystarczy że odkręce te 4 nakrętki którymi doprowadzana jest ropa do wtrysków,przekręce kluczyk pompa się załączy, oczywiście wyjdzie nimi trochę ropy, to po skręceniu pali od pierwszego.

Mc_Abra

  • Gość
Problem z odpalaniem cieplego silnika Proszę o pomoc 2.0CRDi
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Październik 2009, 13:48:01 »
Zapowietrza Ci się układ...
przyczyn może być wiele. Gdzieś dostaje się powietrze, przelewy, przewody doprowadzające paliwo... powinien być jeszcze jakiś zaworek odpowiedzialny za odpowietrzanie może jego poszukaj i sprawdź :roll:

oskar1021

  • Gość
Problem z odpalaniem cieplego silnika Proszę o pomoc 2.0CRDi
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Październik 2009, 15:03:22 »
hmm, niemam pojęcią gdzie taki zaworek może się znajdować :-? może ktoś wie? Chyba nic nie uda mi się samemu zdziałać i zaprowadzę autko do specjalistów w zakresie diesla. Myślę że Mc_Abra możesz mieć rację.a może jest ktoś na forum kto by mnie poprowadził krok po kroku sposobami jak to zdjagnozować??

oskar1021

  • Gość
Problem z odpalaniem cieplego silnika Proszę o pomoc 2.0CRDi
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Listopad 2009, 19:42:55 »
Dla zainteresowanych napiszę że dziś odebrałem autko od mechanika, do wymiany był filtr paliwa który był wymieniony 4 miesiące wcześniej ale jak się okazało coś w nim latało i trzba było wymienić, ale decydującą sprawą co było, to wtryski.Cała ta przyjemność z regeneracją wtrysków kosztowała mnie 700 zł co uważam za niewysoką cenę. Za jakiś czas napiszę czy dalej dobrze pracuje i jak będzie reagować na przymrozki. :-)

weldon

  • Gość
Problem z odpalaniem cieplego silnika Proszę o pomoc 2.0CRDi
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Listopad 2009, 08:16:22 »
Cytat: "oskar1021"
... i jak będzie reagować na przymrozki. :-)

Takie piękne słońce mnie dzisiaj obudziło

,

a ty o przymrozkach ...

 ;-)

wtom

  • Gość
Problem z odpalaniem cieplego silnika Proszę o pomoc 2.0CRDi
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Grudzień 2009, 20:29:03 »
Cytat: "oskar1021"
Dla zainteresowanych napiszę że dziś odebrałem autko od mechanika, do wymiany był filtr paliwa który był wymieniony 4 miesiące wcześniej ale jak się okazało coś w nim latało i trzba było wymienić, ale decydującą sprawą co było, to wtryski.Cała ta przyjemność z regeneracją wtrysków kosztowała mnie 700 zł co uważam za niewysoką cenę. Za jakiś czas napiszę czy dalej dobrze pracuje i jak będzie reagować na przymrozki. :-)


z wtryskami to cię pewnie naciągnęli :mrgreen:, skoro po wymianie filtra wcześniej było przez tydzień ok, to po prostu źle filtr był założony lub uszkodzony przy montażu i tylko układ ci się zapowietrzał. jeżeli robili to ci sami to wtryskami zamydlili fuszerę :-P