Autor Wątek: Rozrząd, filtr cząstek stałych i inne  (Przeczytany 4610 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

tedibeer

  • Gość
Rozrząd, filtr cząstek stałych i inne
« dnia: 27 Sierpień 2009, 17:16:18 »
Witam

Ponieważ jest to mój pierwszy post na tym forum, wszystkich witam i pozdrawiam.

Kilka dni temu zakupiłem Hyundaia Santa Fe , rocznik 2003 , diesel i w związku z tym udanym zakupem mam kilka pytań:

1) Czy ktoś z forumowiczów ze śląska (okolice Katowice) zna dobry serwis (nie ASO). Potrzebuję zrobić przegląd przy 120.000 z wymianą rozrządu , olej , filtry , płyn chłodniczy, itp. W ASO Wrocławski dali mi cenę 2650zł. Sama wymiana rozrządu 1650. Jeśli ma ktoś sprawdzonego mechanika to prosiłbym o info.

2) Czy silnik diesla 2.0 CRDi ma filtr cząstek stałych ???

3) Czy ma ktoś instrukcję obsługi po polsku lub angielsku , w internecie znalazłem instrukcję po angielsku ale do wersji amerykańskich i nie ma tam diesla

4) Może głupie pytanie , jakie macie opony (Letnie, zimowe / Całoroczne) bo sprzedawca i diagnosta ze stacji zapewniali mnie że w swoich SUV-ach używają tylko całorocznych i nie warto dawać innych :-?

Co wy na to ??

kml

  • Gość
Rozrząd, filtr cząstek stałych i inne
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Sierpień 2009, 18:42:51 »
Cytat: "tedibeer"
bo sprzedawca i diagnosta ze stacji zapewniali mnie że w swoich SUV-ach używają tylko całorocznych i nie warto dawać innych


Jak będzie lekka zima to pewnie da radę. Jak będzie ZIMA to bardzo wątpie żeby całoroczna guma była w stanie wygrać z zimówką.

lovelypl

  • Gość
Rozrząd, filtr cząstek stałych i inne
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Sierpień 2009, 22:50:59 »
Zależy gdzie się jeździ. Jeśli w zimie poza miast się nie wybierasz, to całoroczne ci wystarczą. Jak na dalsze trasy, to jednak zainwestuj w zimówki (to koszt. 2000+ ale warto)

wlad

  • Gość
Rozrząd, filtr cząstek stałych i inne
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Sierpień 2009, 07:56:54 »
wymiana rozrządu w 2,0 crdi jest niestety droga.mnie same części kosztowały ok.750 zł.znajdż jakiś dobry,mały warsztat-będzie o połowę taniej.mnie w takim warsztacie kosztowało to w sumie 950 zł-różnica do 1650zł wyczuwalna :mrgreen:

Roman_d

  • Gość
Re: Rozrząd, filtr cząstek stałych i inne
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Sierpień 2009, 10:07:53 »
Cytat: "tedibeer"

1) Czy ktoś z forumowiczów ze śląska (okolice Katowice) zna dobry serwis (nie ASO). Potrzebuję zrobić przegląd przy 120.000 z wymianą rozrządu , olej , filtry , płyn chłodniczy, itp. W ASO Wrocławski dali mi cenę 2650zł. Sama wymiana rozrządu 1650. Jeśli ma ktoś sprawdzonego mechanika to prosiłbym o info.

?


Odwiedź ten warsztat:
Dariusz Misiek
ul.Sienna 14
Katowice
tel. (32) 2523341

Jest polecany przez wiele osób. Ja serwisuje u niego 2 auta. Nie jest to ASO ale gość ma ogromną wiedzę i doświadczenie. Kiedyś miał autoryzacje ASO a teraz tak tylko naprawia koreańskie i japońskie auta.

A jeśli chcesz ASO to zadzwoń do Intermotu w Bytomiu
http://www.intermot.pl/

tedibeer

  • Gość
Re: Rozrząd, filtr cząstek stałych i inne
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Sierpień 2009, 16:33:06 »
Cytat: "Roman_d"


Odwiedź ten warsztat:
Dariusz Misiek
ul.Sienna 14
Katowice
tel. (32) 2523341

/


Dzwoniłem , nie robią diesli..

Znalazłem w sumie polecany na tym forum Auto Styl z Bytomia, rozrząd na oryginałach 1250 z wymianą, w sumie razem ok 1800 z olejem filtrami płynem chłodniczym itp Mi pasuje.

laylow

  • Gość
Rozrząd, filtr cząstek stałych i inne
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Sierpień 2009, 12:56:50 »
Cytat: "tedibeer"
2) Czy silnik diesla 2.0 CRDi ma filtr cząstek stałych ?? ?


Z tego co wiem to nie masz filtru cząstek stałych. Ja w moim też chyba nie mam, a są one dopiero w tych nowych Santa Fe.

Montowane są tylko w nowych autach na wniosek ekologów, by nie zanieczyszczać powietrza tym czarnym dymem z diesla przy mocnym depnięciu.

Szwagier ma nowego Xtraila i ma to cholerstwo. Same problemy - trzeba to regularnie przepalać, a wymiana to BARDZO duże koszty.

Więc trzeba się cieszyć, jeśli się go nie ma.

Ale tak jak mówię - wydaje mi się, że my go nie mamy, ponieważ nigdzie nie znalazłem zapisu, że mamy :-P

Jak się mylę, to proszę mnie poprawić.
Pozdrawiam.

Lesiu

  • Gość
Rozrząd, filtr cząstek stałych i inne
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Sierpień 2009, 14:58:38 »
Cytat: "tedibeer"
Czy silnik diesla 2.0 CRDi ma filtr cząstek stałych ?

tedibeer, najlepszym sposobem na sprawdzenie czy jest to wjechać na kanał i rzucić okiem ;)

tedibeer

  • Gość
Rozrząd, filtr cząstek stałych i inne
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Wrzesień 2009, 21:05:17 »
Cytat: "Lesiu"
Cytat: "tedibeer"
Czy silnik diesla 2.0 CRDi ma filtr cząstek stałych ?

tedibeer, najlepszym sposobem na sprawdzenie czy jest to wjechać na kanał i rzucić okiem ;)


trzeba jeszcze wiedzieć jak to wygląda ...

teyfi

  • Gość
Rozrząd, filtr cząstek stałych i inne
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Październik 2009, 20:58:49 »
w Santa Fe I nie ma filtra cząstek stałych. W nowym modelu wprowadzono go od bodajże 2007 roku. I chociaż te filtry w Hyundaiu raczej mało sprawiają problemów z innymi markami (choćby z Mazdą) to racja - trzeba się cieszyć że sie go nie ma. A jak ktoś chce wejść pod auto, to wygląda on jak katalizator, tyle że są do niego przyłączone jeszcze metalowe przewody - dwa lub trzy (średnica około 8mm).