Forum > Santa Fe (2006-
[Santa Fe CM] Jaka jest kolejność cylindrów?
Herbinek:
Witajcie. Mam problem z wyskakującym błędem P0300 P0302 P0306, to oznacza, wypadanie zapłonów na 2 cylindrach. Auto automatycznie traci moc i nierówno pracuje tak jak by chodził na 4 cylindrach. Problem objawia się tylko w temperaturze poniżej około 5 stopni i przy zimnym silniku. Jak jest ciepły to się błąd nie pojawia i jest wszystko ok. Po skasowaniu błędów auto pracuje normalnie, nie szarpie i ma normalną moc. Zastanawiam się czy to wina świec czy cewki? Przełożyłbym kolejność cewek, aby sprawdzić, czy błąd zmieni numer na inny cylinder, ale nie wiem jaka jest ich kolejność. Ktoś posiada takie informacje albo wie gdzie tego szukać? Ja nie mogłem na to trafić. Z góry dziękuję.
ed. tytuł + int. tekla
martinez98:
https://www.google.pl/search?q=hyundai+3.3+cylinder+order&client=firefox-a&hs=PEH&rls=org.mozilla:pl:official&channel=fflb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=EhD5Uv-VHpOGswa0pICwBA&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1920&bih=964
czyli
1-3-5
2-4-6
A tu chyba podobny problem: http://www.hyundai-forums.com/181-nf-2006-2010-sonata/98090-cylinder-number-locations-2007-sonata-3-3-le-v6.html
Herbinek:
Dzięki przyjacielu. Nie przyszło mi do głowy aby sprawdzić to po angielsku. Dobrze się składa że cylinder 2 i 6 znajdują się z przodu od chłodnicy bo te nie parzyste znajdują się pod kolektorem i trzeba było by rozbierać pół auta. Jutro przełożę i zobaczę czy zmienił się numer błędu i napisze na forum tyle że muszę czekać na mróz aby wyskoczył błąd. pozdrawiam
[ Dodano: 2014-02-19, 19:36 ]
Witajcie. Po testach ze zmianą kolejności cewek okazało się że cewki są ok bo błędy nie zmieniły kolejności. Wiec przyczyna padła na świece. Postanowiłem zdjąć kolektor aby wymienić świece. Przy okazji gdy zdemontowałem kolektor ssący wymieniłem uszczelkę pod kolektorem, wymieniłem świece. Złożyłem całość no i oczywiście nie może być bez problemów. Zamiast błędów P0302, P0306 Pojawiły się błędy P0102 P0103 i P0113. Normalnie szlak może człowieka trafić. Przy podłączonym MAF-ie obroty stoją na 1450obr/min i nie można dodać gazu. Po odłączeniu wtyczki Chodzi normalnie ale pokazuje błąd i przy rozpędzaniu się czasem dusi i szarpie.
Dziwne że przez zdemontowanie uszkodził się przepływomierz ?. Jakieś pomysły ? Czyścić, czym i jak ? czy od razu lepiej wymienić ?
Ręce mi opadają, mam już do kolan !
PawelR17:
Witam serdecznie
Mam pytanie odnośnie Pana problemu opisywanego na forum.
Czy udało się już usunąć usterkę? Od około miesiąca walczę z dokładnie tym samym przypadkiem. Auto i silnik dość żadko spotykane w Polsce i nigdzie nie mogę zasięgnąć informacji.
Pozdrawiam
Paweł Rafało
martinez98:
Proponuję sprawdzić wiązkę od MAFa. Zabrudzenie raczej odpada, nie byłoby 3 błędów od samego zabrudzenia. Stawiam na problem z kablami. Można też pomierzyć wtyczkę MAFa i sprawdzić wartości z serwisówką. Sprawdzić styki w kostkach.
Nawigacja
[#] Następna strona