Autor Wątek: [i30] [i30] Dołożenie tempomatu - nowa i30  (Przeczytany 288314 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline ekonet

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
[i30] [i30] Dołożenie tempomatu - nowa i30
« Odpowiedź #285 dnia: 25 Lipiec 2017, 10:25:04 »
Ja w końcu wydębiłem boczną ścieżką z serwisu panele i wiązkę oraz wykorzystałem obszywanie skórą kierownicy przez tapicera i od miesiąca z kawałkiem mam tempomat. Wszystko działa. Teraz fokusuję się na dołożenie lusterka elektrochromatycznego. ;)

Offline jareckialfa

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 414
[i30] [i30] Dołożenie tempomatu - nowa i30
« Odpowiedź #286 dnia: 25 Lipiec 2017, 11:22:01 »
ile płaciłeś za boczne panele ?

Offline ekonet

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
[i30] [i30] Dołożenie tempomatu - nowa i30
« Odpowiedź #287 dnia: 25 Lipiec 2017, 11:24:03 »
Za panele i wiązkę razem stargowałem (powiedzmy) na 820 zł. Trochę bolało. Ale wszystko nowe, w pudełkach i folii. :)

Offline jareckialfa

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 414
[i30] [i30] Dołożenie tempomatu - nowa i30
« Odpowiedź #288 dnia: 25 Lipiec 2017, 11:26:09 »
to trochę dużo na ebay-u możesz kupić cały komplet za 100$ więc 500 zł miał byś w kieszeni ;)

Offline SphunaR

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 177
[i30] [i30] Dołożenie tempomatu - nowa i30
« Odpowiedź #289 dnia: 25 Lipiec 2017, 11:36:56 »
No nie do końca. Bo nie miałby ogranicznika prędkości. Więc pytanie czy mu to odpowiada ;) Ja miałem brać te z Korei, bo już miałem dość obserwacji Allegro, ale chciałem mieć już tempomat i ogranicznik.

Offline ekonet

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
[i30] [i30] Dołożenie tempomatu - nowa i30
« Odpowiedź #290 dnia: 25 Lipiec 2017, 12:08:47 »
No właśnie. Poza tym nie byłem pewien, czy podświetlenia będą w tym samym kolorze - chyba bym sobie żyły otworzył, gdyby nagle panele świeciły np. na czerwono (jak w Seacie Toledo, który niedawno miałem jako auto zastępcze ;)).
A i tak miałem chwile zwątpienia, gdy sobie policzyłem, że ilość przewodów i styków w niebieskiej wiązce jest mniejsza, niż ilość przycisków (z uwzględnieniem ich np. dwóch kierunków naciśnięć)...

Offline lukasz536

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 120
[i30] [i30] Dołożenie tempomatu - nowa i30
« Odpowiedź #291 dnia: 29 Sierpień 2017, 09:50:29 »
Panowie, kupiłem zestaw w Korei do Elantra MD i nie wiem, czy dobrze zrobiłem. Link do aukcji na e-Bayu jest w poście 228 tego tematu (http://www.ebay.com/itm/2...%3D262902520307).
Cała sprawa polega na tym, że po podłączeniu całego zestawu nie działa dosłownie NIC. Obsługa radia, klakson (ale tu akurat sprawa jest łatwa do rozszyfrowania, bo czarny kabelek jest w nieodpowiednim miejscu wpięty). Nawet podświetlenie przycisków nie działa. Podejrzewam, że winna jest wiązka, która w przypadku Elantry może mieć inny rozkład pinów na wtyczce podłączanej do zwijacza. Dodam, że inne elementy układanki (ECU, zegary, zwijacz) obsługują tempomat.
Tak w ogóle to można te piny modyfikować (przekładać), tzn. czy wtyczka wiązki podłączana do  zwijacza jest w jakiś sposób do zmodyfikowania? Trzeba do tego jakieś narzędzia. Bo rozumiem, że spryt manualny trzeba mieć.
Jeżeli tak, to gdzie można znaleźć jakiś schemat pinów zarówno do wtyczki wiązki, która jest do i30 (56190-3Y250 lub 56190-3Y150) ORAZ do Elantry (56190-3X250), bo taki otrzymałem w zestawie, aby porównać i ewentualnie pobawić się z przekładaniem pinów (o ile to możliwe).
Czy ktoś kupował na tej aukcji albo zestaw pasujący do Elantra MD?
Czy ktoś próbować rozbierać wtyczkę i modyfikować piny?
Dziękuję z góry za wszelkie sugestie.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169

Offline lukasz536

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 120
[i30] [i30] Dołożenie tempomatu - nowa i30
« Odpowiedź #293 dnia: 29 Sierpień 2017, 20:51:19 »
Cytat: "kosmos2011"
http://service.hyundai-motor.com/euro5/index.tiles
.


Chłopie, jesteś wielki! Na Ciebie zawsze można liczyć:-) Będę walczył - muszę tylko dowiedzieć się jak i czym rozbebeszyć tę wtyczkę wiązki, a potem będę tworzył...o rezultacie poinformuję.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30] [i30] Dołożenie tempomatu - nowa i30
« Odpowiedź #294 dnia: 29 Sierpień 2017, 21:03:48 »
Potrzebne jest takie specjalne szydło-brożka  :-P

W i30 GD Horn jest na pinie 6 wtyczki M-01R.
.

Offline jareckialfa

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 414
[i30] [i30] Dołożenie tempomatu - nowa i30
« Odpowiedź #295 dnia: 01 Wrzesień 2017, 13:21:32 »
jeśli ktoś zainteresowany to pojawiła się kierownica wraz z tempomatem na znanym portalu :)

Offline lukasz536

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 120
[i30] [i30] Dołożenie tempomatu - nowa i30
« Odpowiedź #296 dnia: 02 Wrzesień 2017, 23:45:17 »
Kiepsko idzie z tą wtyczką. Sam nie daję rady, bo nie mam takiego narzędzia, a te konstruowane domowymi sposobami nie zdają egzaminu. Elektrycy też nie chcą pomóc albo mówią, że może dadzą radę ale za X dni i w cenie prawie nowej wiązki.
W związku z tym mam pytanie, czy do paneli z Elantry (96700 3X505SA5 oraz 96700 3X850SA5) będzie pasowała wiązka z obsługą tempomatu z i30 (56190-3Y250 albo 56190-3Y150 - która właściwie ma być, gdy mam kierownicę niepodgrzewaną)? Ma ktoś taką kombinację?
Na pierwszy rzut oka ze schematów wynika, że wszystko jest tak samo, a różnica jest tylko w przypadku pinów wtyczki podłączanej do zwijacza (multifunction switch). Ponadto nawet układ przycisków jest taki sam, oprócz tego, że w Elantrze nie ma ogranicznika prędkości. Ale wszystkie funkcje prawego panela (ogólnie tempomat, trip, reset) i tak idzie jednym przewodem/pinem.
Ktoś może potwierdzić?
Z góry dziękuję.

Offline lukasz536

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 120
[i30] [i30] Dołożenie tempomatu - nowa i30
« Odpowiedź #297 dnia: 04 Wrzesień 2017, 01:08:28 »
Przepraszam za post pod postem, ale nie działa opcja edytuj w przeglądarce na telefonie.
Przeczytałem jeszcze raz cały wątek i okazuje się, że wymieniane są 4 różne wiązki:
56190-3Y250
56190-3Y150
56190-A6505
56190-A6500
Rozumiem, że każda ma inny rozkład pinów. Gdzie można sprawdzić te rozkłady pinów? Czy niektóre wiązki są do kierownicy z podgrzewaniem? Ja mam kierownicę bez podgrzewania, więc mógłbym takie wykluczyć.
Z postów wynika, że u kilku forumowiczów sprawdziła się ostatnia z ww. Wiązek.
Dziękuję za ewentualne naprowadzenie na trop.

Okazało się po skorzystaniu z GSW, że:
56190-3Y250 - wiązka instalowana w modelach od 2011 do 2012 r. (mój jest z 2014 r.)
56190-3Y150 - nie można takiej znaleźć w ogóle
56190-A6505 - to tylko do wersji z podgrzewaną kierownicą (więc chyba odpada)
56190-A6500 - ta wydaje się najbardziej adekwatna (to niby to samo co ta w punkcie 1, ale do modeli z lat 2012-2015)
Okazało się też, że moja bazowa wiązka to: 56190-3Y050 (ta była do modeli z lat 2011-2015).
Może komuś to też pomoże.

Ps. Kolego @Kosmos2011 jak w tym systemie (http://service.hyundai-motor.com/euro5/index.tiles ) wyświetlić schemat elektryczny np. wiązki. Będę wdzięczny za pomoc.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30] [i30] Dołożenie tempomatu - nowa i30
« Odpowiedź #298 dnia: 04 Wrzesień 2017, 17:56:41 »
Do Twojej wersji 56190-A6500 lub 56190-A6450.
.

[ Dodano: 2017-09-04, 22:12 ]
II
.

Offline lukasz536

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 120
[i30] [i30] Dołożenie tempomatu - nowa i30
« Odpowiedź #299 dnia: 05 Wrzesień 2017, 09:45:26 »
Wielkie dzięki kolego. Przy Tobie to się człowiek nauczy :mrgreen: