Autor Wątek: [i30] Problem z turbo  (Przeczytany 17492 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mariusz00

  • Gość
[i30] Problem z turbo
« dnia: 03 Luty 2014, 09:03:15 »
Witam. Kupilem i30 z salonu z silnikiem 1,4 90 KM diesel 2012r, wersja demowka z niewielkim przebiegiem, aktualnie mam ok. 7 tys, po jakims czasie zauwazylem,ze turbina nie pracuje tak jak nalezy, nie wkreca sie na obroty - nie ma przyspieszenia, oczywiscie nie zawsze, czasami mam kilka dni spokoj, ale sa tez takie dni, ze mam problem z przejechaniem 10 KM odcinka z czego wiekszosc jest pod gorke. Dziwna sprawa bo jak wyczuje, ze turbo przestaje dzialac, zatrzymuje sie, gasze samochod i po powtornym odpaleniu wszystko normalnie dziala, w serwisie podlaczyli pod komputer i nie wykazalo zadnej usterki, myslalem rowniez, ze moze paliwo jest jakies lipne, ale tankowalem na dwoch roznych stacjach i problem nadal pozostal. Jak ktos wie jak mi pomoc, prosze o odpowiedz :)

ed. tytuł + int w treści. Po znakach interpunkcyjnych stawiamy spacje! tekla

tomsky126

  • Gość
[i30] Problem z turbo
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Luty 2014, 08:49:42 »
Witam. A ja miałem problem z I30 1.6 crdi. Nie załączałą się turbina i obroty nie przekraczały 2000-3000 . Miałem kody błędów następujące:
P1403 Obwód zaworu modułu diagnostyki nieszczelności zbiornika.
P1186 Ciśnienie paliwa zbyt niskie

Wymieniono tylko filtr paliwa i skasowano błędy i wszystko wróciło do stanu sprzed awarii. Ale za miesiąc pokazał się błąd:

P0299 Ciśnienie doładowania zbyt niska wydajność. Auto nie zbiera się "od dołu" , mozolnie przyśpiesza do 2000 obr ale turbina już powyżej tej wartości działa bez zarzutu. Od czego najprościej było by zacząć sprawdzanie ? Jak możecie to pomóżcie aby nie błądzić tam gdzie nie trzeba.

Mariusz00

  • Gość
i30
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Luty 2014, 09:03:16 »
Po wizycie w ASO okazalo sie, ze przyczyna czestego niewkrecania sie na obroty jest DPF, za duzo jezdze po miescie, tylko szkoda, ze nikt mnie nie poinformowal przed zakupem, ze moge miec takie problemy... I30 nie ma kontrolki DPF-u i boje sie jak kiedys przy wyprzedzaniu braknie mocy.

devl

  • Gość
[i30] Problem z turbo
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Marzec 2014, 19:47:01 »
Witam,

 żeby nie zakładać nowego tematu, podepnę się pod powyższy, również, jak sądzę mam problem z turbo..

Chodzi o specyficzny hałas, zarówno na postoju (biegu jałowym), jak i pod obciążeniem.. Żeby dużo nie pisać pustych słów, poniżej linki z nagrań..

Chodzi o dziwne buczenie turbiny.. szczególnie słychać, jak schodzi z obrotów.. Pierwszy raz spotykam się z takim hałasem.. Byłem już w ASO, jak również u sprawdzonego mechanika, stwierdzili, że nic się nie dzieje, że ten typ tak ma, taki specyficzny układ powoduje rezonans..  Jakieś sugestie ??

- rozszczelniony układ, tzn zdjęcie rura idąca z puszki filtra powietrza z turbo..
- przed zdjęciem węża
- po zdjęciu węża

MagiX

  • Gość
[i30] Problem z turbo
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Marzec 2014, 08:30:30 »
Chciałem posłuchać tych nagrań, ale YT pisze że pliki prywatne. Udostępnij je.

devl

  • Gość
[i30] Problem z turbo
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Marzec 2014, 14:21:21 »
Faktycznie, male niedopatrzenie.. juz powinno smigac

bogdanxx

  • Gość
[i30] Problem z turbo
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Marzec 2014, 20:29:51 »
Ja mam podobnie i30 1.6 2012

Z problemem turbo bokykam się rok czasu 8 x serwis

Błąd oczytany z GDI brzmi dokładnie " niedoładowanie turbo "
objawia się to tym ze nie ma kompletnie dołu turbina dopiero ciągnie od 3200/3500 tyś .

check zawsze się zapala na trasie przy 110/120km/h 2700obrotów i 6 biegu

teraz historia napraw cudownych serwisów hyundaia

Najpierw 2x Katowice totalna porażka wymiana filtra paliwa oczywiście odpłatnie (więcej chyba nie potrafią)
Ten serwis jest do bólu szczery bo w drugim dniu porażki kolo mówi ze się dopiero uczą tego samochodu.

6xMysłowice


W Mysłowicach coś tam próbowali zrobić wymienili czujnik i miało być ok , a nie było,auto tydzień w serwisie .
Kolejny raz wypalanie dpf nic nie dało,
kolejne 4 dni w serwisie koleś grzebał i grzebał tydzień i się udało ,samochód działał dwa dni i znowu check z błędem.
Kolejny raz serwis kolo grzebie i grzebie i mówi a ja wiem to robił kolega ale nie wie co było bo samo się naprawiło :d wiec grzebie dalej w końcu wziął kompa do auta i pojechali się przejechać.
Wrócił i mówi że wszystko Panie jest ok po prostu 1.4 szału nie robi to tak jeździ ,to ja mu Panie kur... bo już mnie poniosło to 1.6
Dodał jeszcze że turbina działa prawidłowo bo ma sie włączać przy 3800obrotów

AnnaM

  • Gość
[i30] Problem z turbo
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Maj 2014, 09:13:19 »
Witam, ja również mam problem z turbo w i30 sport z silnikiem 1.6 z 2008r. Turbina nie pracuje dobrze tzn. Czasem jeździ ok ale po jakimś czasie (najczęściej gdy ruszam że świateł) kręci do 3tys obrotow. Niestety Komputer nie wykrywa bledow :( przy wyłączeniu auta i ponownym włączeniu chwilę działa dobrze po czym znów to samo.

MrAdi1910

  • Gość
[i30] Problem z turbo
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Listopad 2015, 21:12:38 »
Miałem tak samo, swoją drogą pierwszy raz spadek mocy nastąpił właśnie podczas wyprzedzania tira... No nic, problem ustal po przeczyszczeniu baku paliwa, trzeba patrzeć co się leje do silników crdi... Zapłaciłem 650zl i problem ustal. Teraz tankuje tylko shella ew Orlen i nie powtórzyło mi się to od 4 lat ;)

Denny4

  • Gość
[i30] Problem z turbo
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Listopad 2015, 11:39:32 »
Tak czytam i się zastanawiam ....
Wszystkie objawy wskazują na turbinę, a dokładnie siłownik sterujący turbiną.
Nie jestem pewien ale jeśli ten silnik ma turbinę ze zmienną geometrią to na 90% tutaj jest pies pogrzebany.
Brak podciśnienia lub zapieczony siłownik od sterowania łopatkami w turbinie.
Zapiekło się w jednej pozycji i niedoładowuje w dolnym zakresie obrotów.
Taka jest moja propozycja.

cinek1

  • Gość
[i30] Problem z turbo
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Listopad 2015, 19:21:19 »
Ogolnie mowiac auta z dpf potrzebuja tras aby mialy mozliwosc wypalenia sie tak samo turbo trzeba czasami przegnac dlatego ja teraz mam benzyne.

kowal123

  • Gość
[i30] Problem z turbo
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Listopad 2016, 12:45:15 »
Witam, niedawno zakupiłem hyundai i 30 1.6 CRDI 116km. Historia wygląda następująco: przy prędkości ok 140km/h, na biegu 5, od razu po zakupie autka pojawiła się migająca kontrolka check od silnika... udałem się do zaprzyjaźnionego mechanika, który podpiął mi go pod kompa ( błąd- niedostateczne doładowanie  turbiny). Na początku postanowiliśmy tylko wykasować błąd i obserwować dalsze działanie auta. Po wykasowaniu błędu podczas jazdy auto na pierwszych biegach przeciągałem nawet do 5 tys obrotów, kontrolka się nie zapalała, turbina działała bezproblemowo. Gdy wyjechałem na trasę przy prędkości ok 130-140km/h kontrolka znów zaczęła migać. Mechanik doradził aby wymienić zawór gruszkę turbiny, co uczyniłem... Historia się powtórzyła-wykasowany błąd, na pierwszych biegach po mieście auto zbiera się super, kontrolka się nie pali, po wjeździe znów na trasę- 5 bieg ok 130-140 km/h błąd wyskakuje od nowa....

 Miał ktoś podobny objawy w swoim aucie???
Wyczytałem na forum, że to może być brudny EGR... Jednak mechanik upiera się że to wina najprawdopodobniej zmiennej geometrii. Co w takim przypadku?? Regeneracja za tysiąc złotych??
POMOCY!!!

[ Dodano: 2016-11-03, 12:48 ]
do korsarz. mialem taki blad. wymiana filtra paliwa powinna zalatwic sprawe.

Offline arni_23

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 226
[i30] Problem z turbo
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Listopad 2016, 17:56:43 »
z tego co pamiętam, ale nie mam 100% pewności, w modelu FD turbina jest zwykła bez zmiennej geometrii. Trzeba kolegę Kosmos_2011 zapytać. Może to wcale nie wina turbiny. Niech mechanik sprawdzi ciśnienie doładowania i podciśnienie jakie otwiera gruszkę. Przydał by się kod błędu.