Autor Wątek: [Atos] [Atos] Brak iskry  (Przeczytany 5895 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

furmans

  • Gość
[Atos] Brak iskry
« dnia: 26 Styczeń 2014, 16:17:52 »
Witajcie!

Atos posiadał autoalarm - centralkę, którą odłączyłem. Jakoś instalacji urządzenia była bardzo kiepska. Obawiam, że to własnie centralka alarmowa w jakiś sposób odcinała zapłon (po przekręceniu kluczka załączał się alarm - tak samo jak w przypadku blokady za pomocą pilota)
Centralkę odłączyłem - jednak to nie rozwiązało mojego problemu. Podczas demontażu centralki od alarmu, zauważyłem odpięty wtyk z grubym białym przewodem oraz cieńszym zielonym.
Wtyczka znajduje się od strony pasażera (zdjęcie wtyczki w załączniku).

Prośba o pomocą w identyfikacji funkcji/przeznaczenia tej wtyczki i/lub dalsze pomysły na rozwiązanie problemu


[img=http://www56.zippyshare.com/thumb/55381075/file.html][/img]


EDIT:
Właśnie namierzyłem przewód + ze stacyjki -teoretycznie mógłbym podłączyć go "na krótko" do cewki zapłonowej. Czy ktoś orientuje się gdzie powinienem wpiąć ten (+) do cewki zapłonowej? 

Swoją drogą wtyk do aparatu zapłonowego jest pęknięty- gdzie mógłbym kupić/zamówić nowy wtyk?
« Ostatnia zmiana: 21 Czerwiec 2020, 12:21:16 przez Brt »

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Atos] Brak iskry
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Styczeń 2014, 22:10:12 »
http://hyundaiklub.pl/forum/dload.php?action=category&id=2 strona 14


6:01 przekaźnik silnika koło lewarka zmiany biegów





Podejrzewam że aparat zapłonowy to C17 na schemacie i jest nazwany "moduł mocy zapłonu"





Wtyczka 4 pinowa do aparatu dostępna pewnie tylko na placu ostatniej drogi samochodów.


furmans

  • Gość
[Atos] Brak iskry
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Styczeń 2014, 20:11:32 »
Dzięki za super pomoc w temacie! Na chwilę obecną Atos jest zamarznięty. Jak się nieco ociepli to pokombinuje z tym. Chodzi mi o to żeby o własnych siłach dojechał do warsztatu.

Dam znać co i jak
[EDIT]

A zatem jest tak:
Na wtyki do cewki nie ma napięcia. Niebieski przewód jest +. Podłączyłem na krótko napięcie z akumulatora. Niestety Atos nie odpalił (a wydawałoby się, że to stanowi problem).
Słychać, że pompa załącza.
 Pod cewką jest jeszcze jeden wtyk ( z 3 przewodami - zdjęcie poniżej). Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? W jaki sposób mógłbym sprawdzić czy auto posiada imobilizer (możliwe, że to jest przyczyną?)



[ Dodano: 2014-02-10, 20:06 ]
Dziś Atos został zawieziony na lawecie do elektromechanika.
Szkoda, że nie na własnych siłach (zawsze byłoby 100 PLN w kieszeni). Swoją drogą 3 km (holowanie na lawecie) za 100 PLN to nieco za dużo?

[ Dodano: 2014-02-14, 21:06 ]
Atos żyje.
Usterka - moduł zapłonowy (fotorezystor) był spalony.
Wymiana: 600 zł
Usunięcie nieudolnie zamontowanej instalacji: 300 zł (plątanina kabli zajeła całą wycieraczkę)
Laweta: 100 zł