Witam
Cien komp od lpg to coś w rodzaju przelicznika, sygnały pobierane są z wtryskiwaczy bęzynowych, chyba ze instalacja jest nie sekwencyjna czyli taka z aktuatorem i mixerem. W swoim starych hyundaiu exelu taka miałem i było dokładnie tak jak mówisz, palił około 2 litrów więcej gazu przy czym sonda labda na oscyloskopie pokazywała prawie to samo troszkę nizsze wartości od bęzyny ale nie na tyle ubogo żeby ecu wyświetlał błąd o zbyt ubogiej mieszance. Stere centralki lpg przeważnie pobierały sygbnał z cewki zapłonowej, rezystora przepustnicy, i sondy labda( do korekcji właśnie mieszanki ) Stag 300 pobiera sygnał z wtrysków bęzynowych( oczywiści podczas pracy na lpg je odcina) cewki zapłonowej, własnego map sensora, i w koncu sondy labda tej pierwszej, chodz widziałem w programie że istnieje możliwość podłączenia dwóch. jęśli jezt zbyt bogato to działający ecu z sondy labda zczyta zbyt małą wartość i wyświetli znane wszystkim posiadaczom tego modelu logo silniczka z napisem check :-) . Dlaczego napisałeś że komp od bęzyny nie pracuje pracują oba musi on sterować zapłonem, i pobiera on wtedy sygnały z przepływomierza, czujników położenia wału, sondy labda 1 i 2 ( druga czuwa nad poprawną pracą katalizatora), czujika temperatury i chyba tyle o ile coś nie pominołem. W momęcie przełączenia na gaz w miejsce wtrysków bęzynowych jest dołączane sztuczne obciążenie tak żeby ecu "myślał" ze pracuje dalej na wtrysku bęzynowym, sygnał z tych wtrysków trafia do kompa lpg i tam po odpowiednim ustawieniu mnożnika steruje on ( przelicza inaczej niż bęzyne bo paliwa różnią się od siebie) wtryskami lpg. kompy lpg i ecu pobieraja sygnał do korekty z pierwszej sondy labda z tym że jeśli coś nie pasuje ecu czyli sygnał jest zbyt niski wywala on po jakimś czasie błąd, zapala się check engine( przerabiałem to). Przeważnie jest to błąd 1128 ( często przypisywany uszkodzonemu przeływomierzowi powietrza) chyba że jest za bogato ( tak miałem gdy wryski gazowe sie zużyły) to wystąpił błąd 1127, po wymianie tłoczków wtryskiwaczy gazowych i skalibrowaniu błąd ustąpił. Reasumujac jeśli coś by było nie tak z mieszanką ecu by to sygnalizował ( miałem tak nieraz) jest to oczywiście moje prywatne zdanie. szanuje też zdanie i opinię innych.Zresztą wszystko zależy od stylu jazdy, ja mam do parcy 15 km i starm sie jeździć delikatnie. Nie jestem zwolennikiem jazdy z zbyt ubogam mieszanką, ale jeśli można uzyskać mieszankę stechiometryczną przy tym spalaniu co ja mam obiecnie, to czemu nie :-) .
Do harabin, mam laptopa programik dostałem w zakładzie w którym zakładali mi gaz, a interface zrobiłem sobie sam na układzie max 232 i działa poprawnie.
Pozdrawim
( i przepraszam za ewentualne błędy w pisowni czasu mam mało i piszę to w pracy :mrgreen: )