Autor Wątek: [Coupe RD1] Padnięta uszczelka pod głowicą?  (Przeczytany 5561 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

achaa24

  • Gość
[Coupe RD1] Padnięta uszczelka pod głowicą?
« dnia: 15 Styczeń 2014, 12:18:41 »
Zobaczcie zdjęcie poniżej (to wlew oleju). Uszczelka pod głowicą, czy to może być coś innego?

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Coupe RD1] Padnięta uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Styczeń 2014, 14:14:25 »
Trochę się tego nazbierało. Wskazuje na uszczelkę jeśli ubywa płynu.
Ale jest zima i jeśli mało jeździsz to jest to całkiem normalne.

achaa24

  • Gość
[Coupe RD1] Padnięta uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Styczeń 2014, 15:33:45 »
Pokonuję bardzo małe odległości każdego dnia - około 2-3 km do pracy, czasami po 5,5km jak jadę na zakupy (maksymalnie). Pojadę jutro do mechanika, żeby sprawdził, czy to uszczelka, czy nie ( mam nadzieję, że da się to sprawdzić na 100%?).

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Coupe RD1] Padnięta uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Styczeń 2014, 00:08:27 »
Zaraz padnę. Masz napisane jak sprawdzić samej. Zobacz czy ubywa Ci płynu ze zbiorniczka, jeśli stan spod korka który masz to objaw uszczelki, to w zbiorniczku już nie powinnaś mieć w ogóle płynu chłodniczego. Jeśli jest i to na właściwym poziomie to nie ma co się przejmować, wyczyścić z syfu i korek i tyle ile się da pod nim - to co widać i jeździć dalej, raz na jakiś czas przejechać się kawałek dalej aby silnik się rozgrzał i syf się zbierał nie będzie.
Mam podobny czasem objaw, do roboty mam około 7km i silnik dopiero się nagrzewa do odpowiedniej temp. gdy wjeżdżam na parking.

achaa24

  • Gość
[Coupe RD1] Padnięta uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Styczeń 2014, 00:59:22 »
Mechanik po pomiarze ciśnienia potwierdził, że nie ma się czym martwić. Powiedział też, że nie zawsze ubywa płynu i nie jest to absolutny wyznacznik faktu pękniętej uszczelki (więc panie moderatorze Złośniku powstrzymaj się od padania następnym razem).

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Coupe RD1] Padnięta uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Styczeń 2014, 15:37:15 »
Nie jest wyznacznikiem ubytek płynu ale "majonez" pod korkiem może być, więc skoro zaczęłaś od takiej obserwacji temat postu to jasnym było w pierwszej kolejności zacząć od poinformowania Cię o możliwej takiej przyczynie którą może być  właśnie padnięta uszczelka pod głowicą. Gdyby płynu nie ubywało a uszczelka byłaby uszkodzona to np. między cylindrami zanikałoby sprężanie, spaliny dostawały by się do układu chłodzenia i ciśnienie by wzrosło w przewodach albo też objawy byłyby podobne do uszkodzonych pierścieni czyli od samego startu nadmiernie dymił by na niebieskawo z powodu przerwy miedzy cylindrem a kanałem olejowym...
Tego wszystkiego nie napisałaś. Ponadto - jeśli uszkodzenie będzie między kanałem olejowym a wodnym to będzie syf a silnik może mieć dalej prawidłowe ciśnienia więc pomiar też niczego jednoznacznie nie wyjaśnia.
Skoro pytasz - uzyskujesz odpowiedź, sprawdź, pytaj dalej - nie bój się - my radzimy co zrobić zanim pojedziesz do mechanika. Równie dobrze, mógłby powiedzieć, że jest uszkodzona UPG, przyjąć auto, skasować kasę, nie zrobić nic - tylko przejechać się kawałek dalej, wyczyścić korek i gotowe. Tyle zrobisz sama i to za darmo.
Pozdrawiam :)

achaa24

  • Gość
[Coupe RD1] Padnięta uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Styczeń 2014, 19:01:57 »
No i się stało. Pomimo pomiarów pana mechanika, samochód zaczął kopcić jak smok na biało a w zbiorniczku wyrównawczym zrobiła się kawa z mlekiem i zostało go już tyle, co nic. Chyba zmienię warsztat ;]

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Coupe RD1] Padnięta uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Styczeń 2014, 21:32:59 »
Taka ilość "majonezu" musiała coś znaczyć przy niedogrzanym silniku osad pojawia się, ale tylko na korku. Teraz zastanów się czy nie warto wymienić uszczelniaczy zaworów (jeśli zużywa olej), popychaczy i łańcuszka wałków rozrządu wraz ze ślizgami (jeśli słychać pukanie z prawej strony pop pokrywą zaworów).

Numer oryginalnej uszczelki pod głowicę 22311-23100 odradzam zamienniki.

http://hyundai.epcdata.ru/coupe/21533/engine/golovka_bloka_cilindrov-2022111/prokladochnoe_kolco_golovka_bl_cilindr-22311/

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Coupe RD1] Padnięta uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Luty 2014, 19:07:34 »
Jednym słowem - roboty od cholery. I nie radzę z tym jeździć.