Forum > Atos / Atos Prime

[Atos] samochód gaśnie na wcisniętym sprzęgle gdy zimny

(1/2) > >>

Żona małża:
Mój boski Antoś mnie chyba nie lubi. Po problemach z brakiem mocy teraz pojawił się problem z gaśnięciem silnika. Silnik gaśnie jak jest zimny ( jeszcze gorzej jest po deszczu ) w czasie jazdy najczęściej w momencie gdy wciśnięte jest sprzęgło np. przy redukcji do 2 biegu przy skręcie lub w momencie zmiany na wyższy bieg bez żadnych innych objawów po prostu zapalają się kontrolki i "dziękujemy" a odpalić go po takim numerze jest bardzo ciężko - nie reaguje na pedał gazu w ogóle. Zauważyłam też że jak zapalają się kontroli i puszczę delikatnie sprzęgło to "eureko" jedzie dalej. Forum przeczesałam całe i piszecie tu o silniczku krokowym ale u mnie podobno nie jest podłączony. Czym może mi ktoś powiedzieć czy to jest możliwe? Czy mogła bym prosić o zdjęcie prawidłowo podpiętego krokowca.
Może ktoś poratuje w temacie?? Wiem że łatwiej by było udać się do mechanika ale "małż" też potrafi ale tylko jak się mu wskaże palcem co trzeba zrobić.

kosmos2011:
Czy pod przepustnicą masz taką część http://www.fox.rzeszow.pl/Regulator-biegu-jalowego(4,967,28459).aspx

Zrób zdjęcie miejsca zaznaczonego poniżej (przy kolektorze ssącym)

Żona małża:
Witam, dziękuję za podpowiedź zdjęcie mam tylko nie mogę go zamieścić muszę zmienić chyba format więc wrzucę później. Ale ta cześć nie jest podpięta.  :-(  Mąż patrzył wczoraj to jest jakiś wolny kabel z kostką ale nie dosięga. Chyba sami jednak nie poradzimy i odwiedzę elektryka.
Fotki już są



[ Dodano: 2014-02-19, 14:46 ]
Witam, chcę tylko napisać że problem rozwiązany winowajczynią okazała się skrzynia biegów - trochę kosztowało  :-( ale już śmiga  :lol:

Żona małża:
Witam, chciałam poradzić się w pewniej kwestii. Otóż po ostatnich kłopotach z Antosiem, które zakończyły się wymianą skrzyni biegów samochód już prawie idealnie jeździ. Kłopot sprawia oczywiście bieg jałowy i w tym problem. Jak mechanik wymieniał skrzynie powiedział że silnik na 100% był wcześniej wymieniany (nawet na silniku od boku pokazał nam napis 48 tyś sprawny) normalnie patrząc tego nie widać i tu pojawia się problem bo wynika z tego iż silnik jest z rocznika 2000 lub młodszy a auto jest z 1998 r. stąd mam ten nieszczęsny silniczek krokowy, o którym pisałam wcześniej. Kupiliśmy już Regulator biegu jałowego z naszego rocznika ale of course  :cry:  nie pasuje bo jest na 2 śruby, a krokowy na 4. Obroty falują na biegu jałowym i mechanik powiedział, że opcje są dwie: albo wymienić kolektor dolotowy na taki z 1998 roku i podłączyć do tego ten mój regulator, albo zostawić krokowy i wymienić przewody elektryczne bo przewód jest oczywiście stary i ma inną końcówkę. Nie wiem która opcja lepsza (czyt. mniej będzie kosztowna) bo Antoś pochłonął już kupę kasy. Poratujcie blondynkę pleeeease.

Ed. Jakby co, to korektę w języku angielskim też prowadzę. (; tekla

kosmos2011:
Masz instalację elektryczną pod ten wariant



Silnik w Twoim samochodzie ma taki osprzęt (na pewno jest już z XXI wieku)



Między kolektorem ssącym, a silniczkiem krokowym jest adapter (on mocuje ten gruby wężyk od filtra powietrza do kolektora ssącego) oraz uszczelka

http://hyundai.epcdata.ru/atos-prime/22569/engine/kollektor_vipusknoy_dvigatelya-2828311/kronshteyn_adaptera-35156/

http://hyundai.epcdata.ru/atos-prime/22569/engine/kollektor_vipusknoy_dvigatelya-2828311/adapter_isc_actuator-35160A/

Trzeba sprawdzić czy da się dopasować silniczek krokowy 35150-02500 (taki teraz musisz kupić) zmieniając uszczelkę i adapter.

Była też jeszcze tak wersja gdzie silniczek krokowy był zamontowany na przepustnicy, a kolektor ssący nie miał już na niego otworu.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej