Autor Wątek: [ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne  (Przeczytany 302884 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

grzegorz211

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #75 dnia: 23 Luty 2012, 08:22:02 »
W serwisie podstopnica kosztuje ok. 120 zł , polecam również listwę ochronną na tylny zderzak - plastikowa czarna kosztuje w serwisie 80 zł.

jack55

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #76 dnia: 23 Luty 2012, 14:22:12 »
Ja przykleiłem na taśmę dwustronną kawałek wykładziny dywanowej, która od spodu jest nieprzemakalna.Wygląda to dosyć fajnie i w zupełności wystarcza ;-)

Offline irekmiecz

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 150
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #77 dnia: 23 Luty 2012, 21:54:05 »
Też z wykładziny dywanowej coś ,,wyrzeźbiłem" następnego dnia po odbiorze.

jack55

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #78 dnia: 24 Luty 2012, 15:08:05 »
Zrobiłem dokładnie to samo zaraz po odebraniu auta.Żal było patrzeć jak śnieg i brud wnika w nową  oryginalną wykładzinę ;-)

Offline lukasz.zst

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 460
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #79 dnia: 24 Luty 2012, 19:52:40 »
Bylem w wtorek  w profesjonalnym serwisie Hyundaia gdzie maja własna stacje diagnostyczna Hyundai Katowice  .
Jak jechałem do nich to na dworze było +5C zawieszenie ciut lepiej tłumi nie równości . Nic nie stwierdzili , dostałem wydruki ale oni wiedza że jak temperatura spadnie poniżej zera to sa stuki w zawieszeniu , nieraz pomaga klejenie odbojników  ( nie wymiana) .Te auto podrostu tak ma tak usłyszałem kolejny raz , Moim zdaniem jest to jawna ukrywanie wady fabrycznej. To samo występuje nadal w i30 nawet po liftingu, w ix35 . Dzis było rano -2c i znów stukało ku memu zdziwieniu zadzwonili do mnie  z Mysłowic z Hyundaia ( szef serwisu  ) że wiedza już co jest powodem ,byłu unich dwa takie same auta z tym samym problemem i wystarczyła kompletna wymian zawieszenia

[ Dodano: 2012-02-24, 19:56 ]
804449 ProClip Hyundai ix20 Alla Uchwyt na navi lub tel
http://www.brodit.bajtel.pl/product/804449-ProClip-Hyundai-ix20-Alla/?id=5472

[ Dodano: 2012-02-27, 19:00 ]
Dostałem odpowiedz od hyundaia ,wymiana całego zawieszenia z wszystkim elementami ruchomymi i stałymi maja zostac tylko zaciski hamulców i hamulce nawet idzie do wymiany pul osi

[ Dodano: 2012-07-09, 18:10 ]
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1930
łuszcząca sie kierownica , wiem że nie jestem pierwszą osobą która ma taki problem

Offline irekmiecz

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 150
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #80 dnia: 16 Sierpień 2012, 23:57:50 »
Obudzę stary temat .
Dla mnie już po wakacjach i "hultaj" w garażu z przebiegiem 11tyś.km. czeka na mój powrót .
 Niezmiennie potwierdzam jak najbardziej pozytywne doświadczenia z podróży tym autkiem. Da się nim podróżować względnie ekonomicznie (zawsze chciało by się taniej) a kiedy chcemy to dość szybko, lecz zdziwione miny wyprzedzanych są okupione spalaniem znacznie przekraczającym deklarowane przez producenta. Określenie  " Ten samochód jest wręcz stworzony do jazdy po autostradach "  jest moim skromnym zdaniem odrobinę na wyrost lecz też z całą pewnością "wstydu nie ma".
 W ostatnich miesiącach miałem  okazję prowadzić w dłuższej trasie ; Mazda 6 (136KM/310Nm) , Toyota Avensis (177KM/ 400NM) i ostatnio Ford Mondeo (140KM/320Nm), to są auta na autostrady. To jest zupełnie inna liga w porównaniu do naszego "hultaja" i tu nie ma co się łudzić i oszukiwać. Za to pozycja za kierownicą jak dla mnie jest zdecydowanie przyjemniejsza w ix20 . Po około trzech godzinach za kółkiem o wiele łatwiej mi się wysiada z naszego "hultaja", a że młodszy nie będę więc nie zamienił bym się na żaden z powyższych .   ;-)

Offline ph71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 213
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #81 dnia: 17 Sierpień 2012, 09:51:58 »
Cytat: "irekmiecz"
 " Ten samochód jest wręcz stworzony do jazdy po autostradach "  jest moim skromnym zdaniem odrobinę na wyrost lecz też z całą pewnością "wstydu nie ma"...
Za to pozycja za kierownicą jak dla mnie jest zdecydowanie przyjemniejsza w ix20 . Po około trzech godzinach za kółkiem o wiele łatwiej mi się wysiada z naszego "hultaja", a że młodszy nie będę więc nie zamienił bym się na żaden z powyższych .   ;-)


Fakt bezdyskusyjny. 15 000km przejechane, a łatwość wsiadania i wysiadania z ix20 szybko przyzwyczaja (pozytywnie). Dodatkowo wygodne fotele nie czynią żadnej krzywdy podróżującym. Z tego powodu na co dzień zdecydowanie preferuję to auto nad tradycyjnym, niskim.
Często jeżdżę A2 i okolicznymi S-kami i pomimo możliwości silnika i zawieszenia nie poganiam bardzo szybko, bo po prostu nie warto. Uważam, że pomimo dobrego wyciszenia i niezłego silnika naturalnym żywiołem tego auta są raczej krótsze, bardziej kręte drogi miejsko-podmiejskie (doceniam zwrotność) niż autostrady, gdzie dobrym kompaktem czy klasa średnią podróżuje się bardziej "dostojnie". Niemniej zdarzyło się parę razy depnąć dla nieporównywalnej z niczym przyjemności oglądania paru aut we wstecznym lusterku :)
Póki co bez najmniejszych oznak jakichkolwiek problemów z autem. A to najważniejsze :)

jack55

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #82 dnia: 17 Sierpień 2012, 22:22:24 »
Cytat: "irekmiecz"

 W ostatnich miesiącach miałem  okazję prowadzić w dłuższej trasie ; Mazda 6 (136KM/310Nm) , Toyota Avensis (177KM/ 400NM) i ostatnio Ford Mondeo (140KM/320Nm), to są auta na autostrady. To jest zupełnie inna liga w porównaniu do naszego "hultaja

Irekmiecz porównywanie ix20 do samochodów, które wymieniłeś nie ma dla mnie kompletnie sensu.Porównanie  silników diesla do naszych benzynowych 1.6 mija się kompletnie z celem a o cenie wyżej wymienionych aut już nie wspomnę :-/
Ja z kolei miałem przyjemność przejechania się Skodą Yeti 1.4 TSI 122KM autostradą A 1 przez 30 min. i jazda tym modelem upewniła mnie jeszcze bardziej w trafności wyboru Hyundaia.Żona jezdzi na co dzień Golfem 6 1.4 TSI 122KM DSG 7 i też bym się nie zamienił.Spalanie w mieście 10 l.Dziękuję bardzo :oops:
 Kompletnie też nie rozumiem narzekania niektórych na spalanie ix 20 niezgodne z danymi producenta.
A które auta palą dzisiaj tyle ile podają producenci :-(
Bo ja takich nie znam ;-)
IX 20 kupiłem przede wszystkim dlatego ,że zaoferował mi on przestrzeń niedostępną w żadnym innym samochodzie z tego segmentu za cenę Skody Fabii.
Dodatkowo pozycja dla moich 2m wzrostu jest dla mnie wybawieniem w tym aucie , o wyciszeniu silnika już nie wspomnę.I to wszystko w super wyposażeniu za 52tys.zł
Dodam do tego bezawaryjną eksploatację. Czego chcieć więcej za te pieniądze :idea:

Offline irekmiecz

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 150
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #83 dnia: 17 Sierpień 2012, 23:29:40 »
Nie porównuję ich lecz stwierdzam że to są auta na autostrady. Koledzy kupili je jako czterolatki płacąc mniej niż my za swoje, więc argument ceny jest chybiony. Niejednokrotnie dali mi do zrozumienia że za coś takiego jak ix20 nigdy by nie wyłożyli tyle ile ja zapłaciłem.  Gdybym szukał auta na długie trasy możliwe że  przyznał bym im racje, lecz pod względem swoich potrzeb niezmiennie uważam że dokonałem słusznego wyboru. Szukałem auta do miasta, nadającego się też w dalszą trasę i w tej roli ix20 z silnikiem 1.6 sprawdza się wyśmienicie. Dotychczas raz byłem naszym "hultajem" w Norwegii (około 1200km. w jedną stronę) i koledzy którzy ze mną jechali mimo wyrażonego zadowolenia i tak rozglądając się za następnym autem nawet nie biorą pod uwagę Hyundaia ix20. Wolą używane tak zwane "klasy średniej" i mają do tego prawo. Niech każdy kupuje to co mu odpowiada i niech będzie zadowolony.
 jack55 piszesz o Yeti , ja w ostatecznej konfrontacji podziękowałem za Mitsubishi ASX 1.6 (można powiedzieć że wtedy byłem na niego chory) który właśnie przy prędkościach powyżej 110km./h stawał się nieprzyjemnie głośny.  ASX nadal przyciąga mój wzrok, lecz gdy sobie przypomnę jazdę testową i kilka innych w moim mniemaniu mankamentów, jestem zadowolony z dokonanego wyboru.  ;-)

jack55

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #84 dnia: 18 Sierpień 2012, 08:43:15 »
Cytat: "irekmiecz"

To jest zupełnie inna liga w porównaniu do naszego "hultaja" i tu nie ma co się łudzić i oszukiwać.

Tylko jak rozumieć tę wypowiedz jak nie porównanie ;-)
Irekmiecz w takim razie zle odczytałem Twoje intencje.

[ Dodano: 2012-08-18, 09:05 ]
Cytat: "irekmiecz"
Koledzy kupili je jako czterolatki płacąc mniej niż my za swoje, więc argument ceny jest chybiony. Niejednokrotnie dali mi do zrozumienia że za coś takiego jak ix20 nigdy by nie wyłożyli tyle ile ja zapłaciłem.

Pierwsza sprawa to taka, że każdy z Nas kierowców ma dylemat czy kupić auto nowe salonowe czy lepsze 3-4 letnie.
Ja używane 5 latki już posiadałem i różnie z nimi bywało :-?
Zgadzam się z Tobą ,że każdy kupuje co chce i o to chodzi, demokracja :mrgreen:
Moi wszyscy znajomi z kolei pieją z zachwytu nad moim ix20 , szczególnie ilość miejsca w środku oraz pozycja za kierownicą robią na wszystkich największe wrażenie.Czy Hyundai ma wady oczywiście, że tak.Wycieraczki przedniej szyby od nowości smużyły(kilka dni temu wymieniłem na tańsze zamienniki i wreszcie jest wszystko ok.Miesiąc temu wymieniłem filtr przeciwpyłkowy oraz odgrzybiłem klimę bo zajeżdżało stęchlizną.Ale co najważniejsze mechanicznie wszystko działa bez zarzutu.
Jakiś rok temu napalony byłem strasznie na Skodę Yeti oraz VW Golfa Plusa.Po jazdach testowych zauroczenie przekształciło się w totalne rozczarowanie.
Tak jak już pisałem wcześniej z racji mojego wzrostu wybór padł na IX i wreszcie po długiej podróży plecy nie bolą :-)
Pozdrawiam serdecznie Kolegę i do zobaczenia.Może wreszcie uda Nam się spotkać i wymienić uwagi ;-)
Odezwę się na PW.

Offline ph71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 213
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #85 dnia: 19 Sierpień 2012, 11:35:51 »
Z marką Hyundai w Polsce będzie niebawem tak jak z tą marką w Ameryce i na świecie. Spokojnie...
Każdy rynek potrzebuje czasu na przekonanie sie do zmian jakie na nim występują i nabierają na sile. Akurat w Polsce mitami motoryzacyjnymi żyje się najdłużej.
Część znajomych również bez entuzjazmu przyjęła fakt zakupu przeze mnie tegoż auta (bo przecież nie ten znaczek), ale ja jestem spokojny. To mój kolejny hultaj i wiem, że nie przepłaciłem, a czas i tak pokaże, że było warto.
Poza tym to pierwsza marka (i kolejne jej auto), którą przejechałem kilka miesięcy bez najmniejszych problemów zawinionych przez producenta. Ciekawe ilu właścicieli marek powszechnie uznawanych za lepsze może to potwierdzić, szczególnie VW ze swoimi najnowszymi silnikami, TFSI czy TDI?

Offline lukasz.zst

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 460
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #86 dnia: 19 Sierpień 2012, 15:02:12 »
Po 13 tys.km
Plusy :
- Super wsiadanie do auta przy 202cm wzrostu i wadze 150 jest rewelacyjnie
- Fajne auto bez większych zastrzeżeń,oby tak dalej.
- Nadaje sie bardzo na długie trasy nawet przy skrzyni 4 biegowej ( 140km) to 3,8 obrotów
- Spełnia moje wszystkie kryteria

Minusy
- Spalanie spadło o 0,5L na 100 km
- Spalanie w mieście w upały to 10L na trasie do Gdyni ( jadąc samotnie) 8,5L
- Łuszcząca sie kierownica ( wymieniona na gwarancji)
- Długi czas oczekiwania na części , czekam na lakier już 5 tygodni, dotyczy to wszystkich użytkowników.
- Dalej mam kłopoty z zawieszeniem tłucze sie, po długiej batali z importerem , po niezliczonych ekspertyzach  ( które twierdzą jednakowo , żle zaprojektowane zawieszenie tylnie a przednie wada fabryczna ) sprawa ląduje do sądu , z innymi użytkownikami ix20 ( wymiana samochodów). U niektórych użytkowników rozleciało sie zawieszenie przy 5 tys.km

Offline ph71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 213
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #87 dnia: 19 Sierpień 2012, 17:38:21 »
Cytat: "lukasz.zst"

... żle zaprojektowane zawieszenie tylnie a przednie wada fabryczna ) sprawa ląduje do sądu , z innymi użytkownikami ix20 ( wymiana samochodów)...


Możesz podać więcej szczegółów na ten temat? Ilu jest tych użytkowników, którzy zdecydowali się na drogę sądową? Złożyliście już pozew zbiorowy? Na jakim etapie jest powyższa sprawa?

To zapewne będą interesujące informacje dla innych posiadaczy ix20.

Offline lukasz.zst

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 460
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #88 dnia: 19 Sierpień 2012, 19:32:28 »
Gdzieś na forum jest dokładny opis tego problemu żle zamontowanego zawieszenia tylnego. W checzach i na Słowacji sa zestawy specjalne do przestawienia zawieszenia .
Napisz do mnie e-mila .
Masz tez kłopoty z przednim zawieszeniem, miałeś coś robione

jack55

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #89 dnia: 19 Sierpień 2012, 22:24:29 »
Cytat: "lukasz.zst"
Gdzieś na forum jest dokładny opis tego problemu żle zamontowanego zawieszenia tylnego. W checzach i na Słowacji sa zestawy specjalne do przestawienia zawieszenia .

Odnośnik do czeskiego forum i ich słynne adaptery  :mrgreen: Śmiechu warte i tyle :-/
http://forum.cars.cz/hyundai/viewtopic.php?f=86&t=23198&start=285
Wadliwe zawieszenie ix20  :?:
U mnie z zawieszeniem jest w dalszym ciągu wszystko ok.Jest sztywne ale ani z przodu ani z tyłu nic nie dobija.Moim zdaniem problem tkwi w amortyzatorach i temat był już poruszany na tym forum ;-)

[ Dodano: 2012-08-19, 22:31 ]
Cytat: "lukasz.zst"
Po 13 tys.km
- Dalej mam kłopoty z zawieszeniem tłucze sie, po długiej batali z importerem , po niezliczonych ekspertyzach  ( które twierdzą jednakowo , żle zaprojektowane zawieszenie tylnie a przednie wada fabryczna ) sprawa ląduje do sądu , z innymi użytkownikami ix20 ( wymiana samochodów). U niektórych użytkowników rozleciało sie zawieszenie przy 5 tys.km

Chętnie zobaczył bym taką ekspertyzę stwierdzającą wadę fabryczną zawieszenia.
Widzę że lubisz siać herezję na forum :evil: