Forum > Matrix / ix20

[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne

<< < (79/85) > >>

Kudłaty_1975:

--- Cytat: "Dider" ---Jak już pewnie znalazłeś moje posty odnośnie mojego ix20 i obecnie.Vengi. W mojej ocenia oba auta są bardzo podobne, ale nie identyczne. Hyundai bardziej dopracowany / doroślejszy i brakuje mi słowa jak to określić.
--- Koniec cytatu ---


No właśnie. Hyundai aspiruje do marek premium, ale chyba zbyt wcześnie. Szczególnie w Polsce, gdzie nadal króluje kult VW i tu cen tych aut raczej się nie komentuje i nie kwestionuje, a w przypadku Hyundai`a  głównie to się podkreśla , niemalże jako „wadę” tej marki. A to niesprawiedliwie. Według mnie oczywiście. Sam aktualnie użytkuje i20 z 2011 roku i w porównaniu do aktualnie oferowanej wersji skok jakościowy jest ogromny, a ceny katalogowe praktycznie te same tylko z tą różnicą, że Hyundai nie daje już tak dużych upustów . Dodam, że w prasie motoryzacyjnej również podkreślane jest to, że Hyundai w porównaniu z rodzimą marką KIA stara się budować auta zupełnie inne, w domyśle lepszej jakości niż mógłby  to sugerować chociażby design, czy bryła auta. To stwierdzenie szczególnie odnosi się do nowych modeli w wachlarzu obu marek, czyli do KONA i STONIC, co też częściowo powinno usprawiedliwiać różnicę w cenie. A jak jest naprawdę, to czas to zweryfikuje.

Wracając do ofert obu marek, to KIA dała mi ofertę dla Vengi motor 1.4 benzyna z pakietem wyposażenia „M” plus dodatkowo w gratisie czujniki parkowania i bluetooth, za kwotę niższą prawie o 3 tys. PLN od ceny katalogowej dla wyprzedaży rocznika 2017. Czekam jeszcze na ofertę Hyundai`a.

weuek:

--- Cytat: "Kudłaty_1975" ---

No właśnie. Hyundai aspiruje do marek premium, ale chyba zbyt wcześnie.  
--- Koniec cytatu ---

Premium? To do jaguarów, mercedesów czy maserati aspiruje?


--- Cytat: "Kudłaty_1975" ---Czekam jeszcze na ofertę Hyundai`a.
--- Koniec cytatu ---

Hyundaia (apostrof niepotrzebny).

kri$:
A propo, Stonic i Kona, to zupełnie inne auta, inna płyta podłogowa, inne silniki. Stąd taka różnica w cenie.

[ Dodano: 2017-11-12, 08:30 ]
Nawet kona ma 2 wersje zawieszenia tylnego, tanie modele belkę, droższe z napędem na 4 koła wahacz.

Dider:
Kudłaty, ale źle mnie zrozumiałeś. Miałem IX20 przed FL. Potem chciałem nowego, jednak wtedy był już po FL, rak jak i Venga. Vengą przed FL nie jezdziłem, tylko w niej siedziałem, jednak wtedy się tak tym autom nie przyglądałem, ale jakość była podobna tylko z zewnątrz Venga mi się nie podobała a Hyundai tak. A po lifcie Venga wyładniała z zewnątrz. No i jakoś po lifcie między w środku oba auta wygladały bardzo podobnie jakościowo i (na tamtą chwilę) nic nie uzasadniało różnicy w cenie (nawet 10 tys. zł) na niekorzyść Hyundaia - jakość plastików, czy tapicerki, wykończenie bagażnika itp. No po prostu wszystko przemawiało za Vengą i dlatego ją kupiłem i jestem zadowolony - nie żałuję.
Co do zmieniania cen przez Hyundaia z powodu lepszej jakości , to tak do końca nie jest, bo jak w 2014 brałem ix20, to w cenniku pomiedzy comfort i premium była wersja style (taka Venga wersja L plus pakiet fun) i kosztowała 64,8 tyś zł (1,4 benz.) a comfort 59,3 tyś zł a po FL comfort kosztowała 64,7 tyś zł a wersja style znikła z cennika a do wersjii comfort nie dołożono wyposażenia jakie było w wersji style poza czujnikami cofania, które wtedy kosztowały równy tysiąc (np. system bezkluczykowy, brązowa skóra, 16' alusy,). Do wszystkich wersji dołożyli bluedrive, ale aż tyle to chyba nie kosztuje. A wersja premium przed liftem 71,9 tyś zł a po FL 79 tyś zł, a skoku jakościowego nie było co by tłumaczyło taki wzrost cen - przynajmniej ja nie zauważyłem (nawet pod względem zawieszenia, może przez to, że moj ix20 był z końca produkcji wersji przed FL). I to są ceny przed upustami, bo w styczniu 2015 upust na ix20 6 tyś zł a w 2016 2 tyś zł. Nie

P. S. Nie piszę tego z powietrza - mam stare cenniki i specjalnie sprawdziłem.

Ed a co do jakości materiałów we wnętrzu, to między classic plus a comfort już jest inna tapicerka, czy kierownica z plastiku vs z plastikowej krowy, także takich wersji miedzy sobą nie porównuję, tylko tak samo wyposażone.
A jak na premium u hyundaia, to dziwne, że nie idzie ix20 doposażyć w tempomat (jedynie w werji premium jest) a takiej Vengi można dołożyć już w wersji L (coś a la comfort w hyundaiu) a jest jeszcze BL i XL.

kri$:
Ja za wersje comfort, zapłaciłem w 2011 roku 53.000 zł, teraz to cena z kosmosu, a poza wymaganiami narzuconymi przez unię, nic się nie zmieniło.
Boli brak tempomatu, którego dołożenie nie jest tak kosztowne. Inne oprogramowanie w liczniku, i pedał gazu, w większości reszta i tak jest montowana. Dostępne w najdroższej wersji, gdzie w inny modelach tempomat w wersji podstawowej jest już dostępny. Na teraz z upustem (7.000) to 63.000 zł, doszło jedynie czujki kół i felgi alu.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej