Forum > Matrix / ix20

[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne

<< < (50/85) > >>

ph71:

--- Cytat: "rekin323" ---

Czy podczas wymiany amortyzatorów przód konieczne jest ustawienie geometrii  mój ma 25000km ( mało który z forumowiczów ix20 ma powyżej 40000km) bo wydaje mi się ze górą nie wyjdzie wiec coś rozpinają w zawieszeniu kolumnę ???

--- Koniec cytatu ---


Pytałem o to samo przed wymianą w ASO. Usłyszałem, że przy wymianie samych amortyzatorów nie jest to konieczne. Procedury Hyundai'a ponoć tego też nie przewidują. I nie zostało to zrobione.
Możliwe, że przy 60000km zrobię to dodatkowo z przeglądem.
Na razie w kwestii pracy przedniego zawieszenia i zużycia opon jest wszystko w porządku.

Maolma:

--- Cytat: "zbyniuw48" ---
Widać upierdliwość przynosi efekty.
Pozdrawiam[/b]
--- Koniec cytatu ---


Błagam, niech Ktoś będzie upierdliw :lol: y w kwestii spalania :!:  :!:  :!:

dekra:

--- Cytat: "ph71" ---
--- Cytat: "rekin323" ---

Czy podczas wymiany amortyzatorów przód konieczne jest ustawienie geometrii  mój ma 25000km ( mało który z forumowiczów ix20 ma powyżej 40000km) bo wydaje mi się ze górą nie wyjdzie wiec coś rozpinają w zawieszeniu kolumnę ???

--- Koniec cytatu ---


Pytałem o to samo przed wymianą w ASO. Usłyszałem, że przy wymianie samych amortyzatorów nie jest to konieczne. Procedury Hyundai'a ponoć tego też nie przewidują. I nie zostało to zrobione.
Możliwe, że przy 60000km zrobię to dodatkowo z przeglądem.
Na razie w kwestii pracy przedniego zawieszenia i zużycia opon jest wszystko w porządku.
--- Koniec cytatu ---

Mam wymienione amortyzatory. Jest dobrze - ustało upierdliwe klekotanie na nierównościach typu "pralka". Co do ustawienia geometrii, to w zawieszeniu Mc Phersona w jakie wyposażony jest ix20 możemy regulować jedynie zbieżność (raczej rozbieżność) kół. Kąt pochylenia, wyprzedzenie, wynika ze stałych punktów mocowania i nic tu się nie reguluje. Praktycznie przy wymianie amortyzatora nie rozpinamy sworzni i drążków kierowniczych i dlatego serwis nie bada zbieżności, bo nic tu nie zmieniamy. Oczywiście gdy mamy do czynienia ze zużytymi elementami zawieszenia, posiadającymi duże luzy, to geometria i zbieżność może się zmienić, lecz nie w naszym przypadku.

Henryk58:
Z ustawieniem geometri jest dokładnie tak jak opisuje dekra. Potwierdzam ponieważ wcześniej sam ze znajomym mechanikiem wymontowałem przednie amortyzatory zdesperowany łomotem jaki dochodził przy jeździe po nierównościach.Od tego czasu przejechałem jakieś 12000 km i nie miałem żadnych problemów  z oponami i prowadzeniem. Zbieżność pozostaje nienaruszona bo nie ma takiej potrzeby by ją rozkręcać.
Osobiście nie daje mi spokoju wyraźnie widoczny luz ( ok 4mm) mocowania amortyzatora pod maską silnika między podkłaką metalowo-gumową a karoserią. Uważam, że jest on przyczyną dodatkowego hałsu zawieszenia np przy przejeździe przez progi zwalniające. Napiszcie czy u was jest podobnie.

kri$:
U mnie przy przejeździe przez próg następuje niezłe rąbniecie (przy niskiej prędkości), podejrzewam ze po wymianie amortyzatorów nie ustąpi, ale powinno być ciszej przy jeździe po nierównościach.
Na letnich oponach efekt mam słabszy i hałas na nierównościach mniejszy, ale to na pewno wynik zmiany na bardzo miękkie i lekkie letnie opony Dunlop blueresponse, który niesamowicie podniosły komfort jazdy.
Podobny efekt uderzenia, mam w oplu meriva, ale przy większej prędkości, co jest podobne do efektu jakby koło szybko uderzało w jezdnię.

ed. Usunięcie cytatu. Nie cytujemy wypowiedzi, na którą odpowiadamy, jeśli znajduje się ona bezpośrednio nad naszym postem. tekla

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej