Forum > Matrix / ix20

[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne

<< < (49/85) > >>

kri$:

--- Cytat: "Henryk58" ---Do weryfikacji wymiany amortyzatorów musiałem przyjechać swoim IX20. Samochód został zabrany przez servisanta na stanowisko diagnostyczne. Po około 15 minutach zostałem poinformowany o konieczności wymiany. Termin ustalono mi na 6 dni po weryfikacji. Wcześniej dzwoniąc poinformowano mnie o akcji wymiany amortyzatorów.
--- Koniec cytatu ---

Pytałem o weryfikacje, bo dzwoniąc i pytając o akcje wymiany, powiedziano mi jedynie ze potrzebna jest weryfikacja. A czytając wątek, pisano że jest już lista VIN, na której podstawie wymieniają amortyzatory.

rekin323:
kri$

Sytuacja jest na tyle komfortowa ze jest procedura naprawcza opracowana, ale zawsze zostaje weryfikacja zawieszenia odgłosy, warunki pracy na drodze...

U mnie troszkę szybciej bo niecały 2tygodnie temu byłem na przeglądzie i mimo zwrócenia uwagi na pracę zawieszenia za dużo nie można było zrobić dziś jest zupełnie inaczej łatwiejsza komunikacja i zamówienie cześci  ;-)

Mam 2 pytania do wszystkich posiadaczy ix20 ( tych po i przed naprawą)
Czy podczas wymiany amortyzatorów przód konieczne jest ustawienie geometrii  mój ma 25000km ( mało który z forumowiczów ix20 ma powyżej 40000km) bo wydaje mi się ze górą nie wyjdzie wiec coś rozpinają w zawieszeniu kolumnę ???

Dla jasności zapłacę za geometrię bo na oko to złe rozwiązanie, a wydruk mi się przyda jak myślicie ???

kri$:
Mam akurat prawie 30.000 km, miesiąc wcześniej w serwisie nic nie wspominali o wymianie amortyzatorów. Wydaje mi się, że serwis musi dokonać geometrii, zważywszy na inne parametry pracy amortyzatorów. Na pewno będzie inny kąt ustawienia kół. Niektóre elementy na pewno mają już określony stopień zużycia. Wszystko zależny jak wygląda procedura naprawcza i za co płaci hyundai.  
Sam zapłacę za geometrię, aby mieć 100% sprawne auto, jeżeli nie będzie to dokonane w ramach wymiany amortyzatorów.
Znalazłem opis przy wymianie amortyzatorów, znanej firmy która amortyzatory produkuje:
Po wymianie amortyzatorów powinno się sprawdzić i ewentualnie ustawić geometrię zawieszenia. Niewłaściwa może powodować niewspółosiową pracę amortyzatora i powstanie naprężeń poprzecznych, które prowadzą do miejscowego wytarcia warstwy chromu na tłoczysku i w konsekwencji do wycieków.

ed. Usunięcie cytatu. Nie cytujemy wypowiedzi, na którą odpowiadamy, jeśli znajduje się ona bezpośrednio nad naszym postem. tekla

rekin323:
Podobne mam zdanie ze warto ustawić dla opon i zbieżności tylko zastanawiam się czy w 3letnim ix20 za geometrię płaci użytkownik wg. mnie zawsze - co innego jakbym miał auto roczne z przebiegiem 5000-10000km zastanawia mnie wasze zdanie zlecać oddzielnie czy drążyć temat bo po złości czytaj za darmo to wiadomo ze nic dobrze nie ustawią :-P

ed. Usunięcie cytatu. Nie cytujemy wypowiedzi, na którą odpowiadamy, jeśli znajduje się ona bezpośrednio nad naszym postem. tekla

kri$:
Serwis dostanie kasę od importera, więc nie za darmo tylko kwestia czy to wchodzi w opis usterki. A nie ustawienie geometrii może skutkować ponowna wymianą amorków. Opis wymiany opisany przez producenta amortyzatorów:
 Po wymianie amortyzatorów powinno się sprawdzić i ewentualnie ustawić geometrię zawieszenia. Niewłaściwa może powodować niewspółosiową pracę amortyzatora i powstanie naprężeń poprzecznych, które prowadzą do miejscowego wytarcia warstwy chromu na tłoczysku i w konsekwencji do wycieków.

ed. Usunięcie cytatu. Nie cytujemy wypowiedzi, na którą odpowiadamy, jeśli znajduje się ona bezpośrednio nad naszym postem. tekla

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej