Autor Wątek: [Accent X3] Accent brak ładowania.  (Przeczytany 5312 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

djbaja

  • Gość
[Accent X3] Accent brak ładowania.
« dnia: 30 Grudzień 2013, 20:21:38 »
Witam, od jakis 2 miesiecy w swoim Hyundaiu mam problem z lądowaniem. Dowiedziałem sie ze poprzedni wlasciciel oddawal alternator do regeneracji wiec domyślam sie ze oddawac go drudi raz nie ma sensu (chyba ze sie myle). Prosil bym o pomoc, a moje pytanie brzmi tak: czy trudno jest samemu wymienić alternator w acc, chyba ze ma ktos jakis inny pomysl co moze byc nie tak.
Dodam tez ze samochód po miedzy 2000 a 2500 tys obrotów wytaje dziwny dzwiek tak jak by plastiki trzeszczały a powiedział mi ktos ze to moze tez być alternator.

Posiadam również zainstalowany bezpiecznik 60A ktory łaczy alternator z akumulatorem (+) czy jest to orginalne rozwiązanie?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent X3] Accent brak ładowania.
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Grudzień 2013, 21:08:23 »
W tytule napisałeś "brak ładowania", a potem coś o trzeszczeniu i bezpieczniku 60A. Czy sprawdziłeś miernikiem napięcie na akumulatorze na biegu jałowym, po zwiększeniu obrotów przy włączonych i wyłączonych odbiornikach. Podaj wyniki pomiarów. Demontaż alternatora to poluzowanie napinacza paska napędu, demontaż kostek z przewodami instalacji elektrycznej i odkręcenie mocowania do bloku silnika.

http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4683&highlight=alternator

http://www.as-pl.com/c/all/3730022020

djbaja

  • Gość
[Accent X3] Accent brak ładowania.
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Grudzień 2013, 22:11:36 »
wszytskie moje pytania tycza sie alternatora najbardziej nurtuje mnie pytanie czy bezpiecznik 60A który łączy alternator z akumulatorem (+) jest oryginalnym rozwiązaniem? czy czyjaś samoróbka.

Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
[Accent X3] Accent brak ładowania.
« Odpowiedź #3 dnia: 31 Grudzień 2013, 06:35:37 »
Cytat: "djbaja"
Witam, od jakis 2 miesiecy w swoim Hyundaiu mam problem z lądowaniem.
-  a to tylko pan Macierewicz może pomóc.

Tak na poważnie to zmierz napięcia jak kosmos2011, radzi - to taka podstawa.
Alternator regenerować powtórnie jak najbardziej możesz. Napisanie że poprzedni właściciel regenerował niewiele mówi. kosmos2011, w linku pokazał które elementy najczęściej ulegają awarii i nie ma problemu aby je wymienić. Najlepiej jak już altek jest rozebrany np do wymiany szczotek czy regulatora to można wymienić łożyska i mieć spokój na dłużej.
Co do bezpiecznika to ci nie powiem bo nie znam na tyle instalacji w accencie ale pewnie niezastąpiony kosmos2011, niebawem odpowie ci na to pytanie.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent X3] Accent brak ładowania.
« Odpowiedź #4 dnia: 31 Grudzień 2013, 15:36:15 »
Co do bezpiecznika to np. w Sonacie EF przy klemie "+" jest bezpiecznik 120A. W X3 raczej bezpiecznik 60A powinien być w skrzynce bezpieczników w komorze silnika, a nie przy klemie.

djbaja

  • Gość
[Accent X3] Accent brak ładowania.
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Grudzień 2013, 19:16:08 »
Wszystkie kable sa na wierzchu tak jak i bezpiecznik. Czyli samoróbka?


Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent X3] Accent brak ładowania.
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Styczeń 2014, 18:23:10 »
Prawidłowe umiejscowienie bezpiecznika od alternatora.