Najprostszy test - to po prostu jazda i sprawdzenie koloru/poziomu oleju.
Po odpaleniu zimnego silnika, wcisnij hamulec i wrzuc na D. Silnik nie powinien zgasnąc, ani przygasać (od razu sobie przepustnice sprawdzisz). Spusc noge z hamulca - auto nie powinno szarpac podczas proby ruszenia.
Wrzuc L i pojezdzij tak max do 30 km h - wciskajac i puszczajac gaz- po zupelnym zatrzymaniu wrzuc R - sprawdz plynnosc poruszania sie do tyłu. Potem załącz '2', potem D w wylaczonym overdraftem i z włączonym. Po porzadnym rozgrzaniu - wio na autostrade i po rozbujaniu sie do jakiejsc sensownej predkosci typu 110 - wcisnij gaz do dechy - powinna nastepic redukcja biegów i Sonatka wystrzeli do przodu. Potestuj tez tempomat i przełacznik Eko- Power i guzik od OD
Acha - szarpniecia przy zmienianiu biegow powinny byc lekko wyczuwalne, po uzyskaniu zadanej predkosci prawa noga ma lekko muskac gaz.
No i jeszcze jedno - na czas testow... schowaj sobie lewa noge pod fotel, chociaz z drugiej strony.. tak najprosciej sobie sprawdzisz pasy ;-)