Autor Wątek: [Lantra J2] Uzupełnianie płynów hamulcowego i wspomagania.  (Przeczytany 4862 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

OuTchOrN

  • Gość
[Lantra J2] Uzupełnianie płynów hamulcowego i wspomagania.
« dnia: 23 Grudzień 2013, 19:58:09 »
Witam, dzisiaj wymieniałem klocki hamulcowe w swoim autku. Po wymianie zobaczyłem, że poziom  płynu hamulcowego znajduje się poniżej minimum.
Jakim płynem należy uzupełnić ubytek?
Taka sama sytuacja występuje w przypadku płynu do wspomagania. Jego stan również znajduje się poniżej minimum. Jaki płyn w tym przypadku należy użyć do uzupełniania braku?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Lantra J2] Uzupełnianie płynów hamulcowego i wspomagania.
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Grudzień 2013, 20:13:42 »
Płyn hamulcowy jak wygląda na świeży i jest koloru "słomkowego" to jest dowolny DOT4, jeśli jest ciemny tzn stary to wymiana na DOT4 np. Organika ok 9 pln za pół litra (wystarczy ok. 1,5 litra).
Oleju w układzie wspomagania lepiej nie dolewać (jak nie zna się jego "historii") tylko wymienić koszt nie wielki ok 26 pln (wchodzi ok 0,9 l) robota dla dwojga łatwa i  przyjemna nawet przy niskich temperaturach.  http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4546

OuTchOrN

  • Gość
[Lantra J2] Uzupełnianie płynów hamulcowego i wspomagania.
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Grudzień 2013, 21:04:56 »
Dobra, Płyn hamulcowy DOT4 mam. Rozumiem, że nie ma on jakiś rodzajów?

Co do wspomagania to ma ona już bardzo dużo czasu. Kierownica chodzi dobrze, więc czy warto wymieniać płyn?

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Uzupełnianie płynów hamulcowego i wspomagania.
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Grudzień 2013, 12:39:46 »
Zawsze warto. Pozbywasz się śmieci krążących w układzie i cały przepłukujesz. Ale trzeba zrobić to z głową. Hamulcowy DOT4. Radzę coś lepszego FERRODO lub VALVOLINE.
Natomiast pierwszy raz słyszę, że jak pompa piszczy to tak ma być :)
Nie ma być i oznacza nie mniej nie więcej jak fakt, ze pracuje na sucho lub jest zapowietrzona i daje znać, że to jej szkodzi. Należy wymieniać tak płyn aby jak najmniej zapowietrzyć układ. Nie wypompowujemy maksymalnie, zalewamy i czekamy aż pompa pracując na sucho może odpowietrzy układ a może zajedzie się na śmierć. Robimy to tak jak z hamulcami, a więc aby wymienić płyn to nie zlewamy całego, zapowietrzamy cały układ i walczymy z odpowietrzaniem całe dni. Ze zbiorniczka wysysamy stary płyn, odczepiamy przewody, myjemy zbiornik. Przewód zwrotny odczepiamy od zbiornika, wkładamy do butelki na zużyty płyn a króciec zbiornika korkujemy. Zalewamy zbiornik płynem na maksimum. Teraz, kręcąc kierownicą na odpalonym silniku dolewamy płyn do zbiornika. Ok. 2L powinny wystarczyć na przepłukanie układu i nie zajechanie pompy :)

OuTchOrN

  • Gość
[Lantra J2] Uzupełnianie płynów hamulcowego i wspomagania.
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Grudzień 2013, 13:13:01 »
DOT4 mam na stanie, dlatego chyba go doleję. Ubytek nie jest duży. Układ hamulcowy odpowietrzę po świętach:) Bo mam wrażenie, że hamulec idzie za głęboko. (Nowe klocki)

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Uzupełnianie płynów hamulcowego i wspomagania.
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Grudzień 2013, 18:24:50 »
Wszystko zależy od tego w jakim stanie masz obecny płyn, czy był kiedykolwiek wymieniany i jak dawno temu. Jeśli tego nie wiesz, płyn wygląda na brudno-żółty lub ciemniejszy (ma być praktycznie przezroczysty) - zaleca się natychmiastową wymianę całego płynu w układzie. Samo dolanie niewiele da. Z hamulcami nie ma żartów, to bezpieczeństwo !!! Miałem dwa razy z życiu doświadczenie z przegrzewającymi się hamulcami z powodu starego płynu a wymieniam go regularnie - przynajmniej dwa razy w roku. Robota prosta, a spokój na długi czas. Nigdy nie wiadomo kiedy tak sprawny hamulec się przyda, a podczas normalnego użytkowania pojazdu - nie wykorzystuje się hamulców w 100% możliwości.

To wszystko dla wersji - "nie wiem kiedy był wymieniany i jest brudny jak...". Jeżeli jest inaczej, dolej śmiało DOT4 i po sprawie.