Autor Wątek: [Accent LC] Wymiana silnika z 1.3 G4EA SOHC na silnik z X3  (Przeczytany 21603 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mac0071

  • Gość
[Accent LC] Wymiana silnika z 1.3 G4EA SOHC na silnik z X3
« dnia: 10 Grudzień 2013, 11:48:31 »
Witam. Mam kilka pytań odnośnie zmiany silnika w hyundai 1.3 LC 2000r.

1. Czy silnik z x3, która była produkowana poniżej 2000r, podejdzie bez przeróbek do LC, które było produkowane w 2000r i wyżej?
2. Czy ktoś posiada katalog zastosowanych silników w danych wersjach accenta, głównie chodzi mi o takie dane jak: moc, oznaczenie silnika, pojemność.

Z tego co znalazłem wygląda, że silnik powinien pasować, tylko trzeba znaleźć silnik o przybliżonej mocy, a do tego jest mi potrzebna informacja jaką moc ma silnik z danym oznaczeniem.
Mój silnik to: 1341 cm³  (Moc 85 KM / 63 kW), więc poszukuję silnika 1.3 12V (84 KM)

Prośba do posiadaczy accent x3: jeśli macie u siebie silnik 1.3 o mocy 84KM to proszę o podanie jego oznaczenia, bo wątpię w to, że ktoś posiada katalog montowanych silników w accent, dzięki tej informacji będę wiedział czego szukać.

A oto co znalazłem:

Historia modelu:

1994, jesień - premiera modelu (hatchback 3d i 5d oraz sedan 4d). Silniki 1.3 12V (84 KM), 1.5 12V (90 KM), 1.5 16V (99 KM);
1997 - niewielka modernizacja nadwozia, rozpoczęcie produkcji w Rosji (Iżewsk);
1999, wiosna - silnik 1.3 12V także w wersjach 60 i 75 KM;
1999, jesień - premiera Accenta II z nową płytą podłogową, nadwoziem i wnętrzem (żebrowana osłona chłodnicy, ostre linie karoserii);
2002 - nowy silnik 1.5 CRDi (turbodiesel, common rail, 82 KM);
2003, wiosna - modernizacja (nowe reflektory i osłona chłodnicy), nowy silnik 1.6 16V (105 KM);
2005, wiosna - premiera Accenta III w wersji sedan 4d (nowa stylizacja, obłe kształty);
2005, jesień - Accent III w wersji hatchback 3d

Wiktor 1994

  • Gość
[Accent LC] Wymiana silnika z 1.3 G4EA SOHC na silnik z X3
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Grudzień 2013, 14:15:19 »
Oznaczenie silnika znajduje się w numerze VIN auta. Akurat ja posiadam Accenta z silnikiem 84KM.
Nr VIN: KMHVD21LPXU477857

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent LC] Wymiana silnika z 1.3 G4EA SOHC na silnik z X3
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Grudzień 2013, 19:34:44 »
Mógłbyś podać jakieś skuteczne narzędzie do stwierdzenia na podstawie numeru vin  ile silnik ma mocy.

hyun

  • Gość
[Accent LC] Wymiana silnika z 1.3 G4EA SOHC na silnik z X3
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Grudzień 2013, 22:25:22 »
Tu podają ,ze G4EH ma 84 KM.
Patrząc z kolei tu wynika ,że nie jest to takie oczywiste i ma to związek z normą emisji spalin.

Przypuszczam więc że tak to wygląda:
CEE 93 / gaźnik / 60 KM lub 71 KM
CEE 93 / MPI / długi kolektor rurowy 75 KM
CEE 96 /MPI / katalizator przy silniku 84 KM

mac0071

  • Gość
[Accent LC] Wymiana silnika z 1.3 G4EA SOHC na silnik z X3
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Grudzień 2013, 22:27:31 »
Dzięki Wiktor 1994 za dobre chęci, jednak numer VIN, niewiele pomaga w tej sytuacji, gdyż jedyne co można wyczytać z Twojego VIN o silniku to: "1349 cc SOHC 4 Accent, 97-98" a o mocy ani słowa, poza tym kupując używany silnik napewno nie będę miał dostępu do numeru VIN samochodu z jakiego pochodzi, bo karoseria będzie już przerobiona na puszki do konserw.

A jeśli ktoś chce odczytać co dana litera VIN oznacza w jego hyundaiu to zapraszam do linków niżej:

Po polsku podane co dana litera oznacza:
http://www.policja.swinoujscie.pl/pomocnik/data/kr/vin/side_1.html

A tutaj oznaczenia znaków VIN konkretnie do hyundaia:
http://en.wikibooks.org/wiki/Vehicle_Identification_Numbers_%28VIN_codes%29/Hyundai/VIN_Codes

______________

Chyba znalazłem coś czego szukałem, choć nie do końca:

G4EH Carbureted: 71 hp (53 kW)
G4EH SOHC: 83 hp (62 kW)
G4EK: 92 hp (69 kW)
G4FK: 101 hp (75 kW)
G4ED: 110 hp (82 kW)

Czyli wychodzi na to, że potrzebuję silnika G4EH SOHC, tylko po czym poznać że to SOHC? Wiemy już, że po numerze VIN się da, ale ten sposób odpada, jakieś pomysły?

Jeśli ma się pewność, że silnik pochodzi z 98r lub starszego i jest o poj. 1.3 to też ma 84KM. Ale rocznik nie zawsze jest znany, więc trzeba szukać dalej.

Numer na silniku wygląda tak jak na zdjęciu niżej i nie ma słowa o SOHC.

Offline Zbyszek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1311
[Accent LC] Wymiana silnika z 1.3 G4EA SOHC na silnik z X3
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Grudzień 2013, 23:01:08 »
Czy G4EH Carbureted: 71 hp (53 kW) nie różnił się od G4EH SOHC: 83 hp (62 kW) TYLKO sposobem zasilania (gaźnik/wtrysk) :?: Jeśli tak to oznacza, że są identyczne na co z resztą wskazuje oznaczenie silnika... Czy ktoś potwierdzi moją tezę?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent LC] Wymiana silnika z 1.3 G4EA SOHC na silnik z X3
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Grudzień 2013, 23:03:33 »
Tak sobie rozmawiamy, a cytując "czy ... podejdzie bez przeróbek do LC" odpowiedź brzmi nie  : inne mocowanie silnika, komputer+wiązki. Pytanie z ciekawości dlaczego ta zmiana.

Offline Zbyszek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1311
[Accent LC] Wymiana silnika z 1.3 G4EA SOHC na silnik z X3
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Grudzień 2013, 23:18:59 »
kosmos2011, to prawda, sam nie rozumiem czemu z nowszego na starszy... bardziej bym zrozumiał chęć swap-u na 1.4 lub 1.6 z nowszego Accenta ale tam to już na pewno niezła przeróbka ;-)

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent LC] Wymiana silnika z 1.3 G4EA SOHC na silnik z X3
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Grudzień 2013, 23:26:47 »
Może "Afryka" jest tu kluczem do przeróbki czyli dostępności silnika.

mac0071

  • Gość
[Accent LC] Wymiana silnika z 1.3 G4EA SOHC na silnik z X3
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Grudzień 2013, 10:44:07 »
Cytat: "kosmos2011"
Tak sobie rozmawiamy, a cytując "czy ... podejdzie bez przeróbek do LC" odpowiedź brzmi nie  : inne mocowanie silnika, komputer+wiązki. Pytanie z ciekawości dlaczego ta zmiana.


A możesz podać źródło dzięki któremu twierdzisz, że nie pasuje?
Komputer + wiązki? Osprzęt cały zostaje ten sam, a do samego słupka silnika idzie tylko kilka kabelków od czujników, m.in. położenia wału, położenia wałka rozrządu, ciśnienia oleju itp. Wiązki i komputera w ogóle nie zamierzam ruszać.

Co do mocowania to z tego co się przyglądałem są inne poduchy na których wisi silnik, ale przecież mogę założyć swoje stare i powinno być ok, otwory mocujące poduszki są chyba w tych samych miejscach.

Powód wymiany: pęknięty blok, co doprowadziło do zatarcia silnika. Dlaczego na starszy? Bo różnica w cenie jest duża, no i więcej jest tych starszych na allegro niż nowszych :)

Przyglądałem się zdjęciom obu typów silników i większych różnic nie dostrzegłem.

Cytat: "Zbyszek"
Czy G4EH Carbureted: 71 hp (53 kW) nie różnił się od G4EH SOHC: 83 hp (62 kW) TYLKO sposobem zasilania (gaźnik/wtrysk) :?: Jeśli tak to oznacza, że są identyczne na co z resztą wskazuje oznaczenie silnika... Czy ktoś potwierdzi moją tezę?


Też mi się tak wydaje, ale czy tak jest naprawdę to będzie ciężko dowieść.

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Accent LC] Wymiana silnika z 1.3 G4EA SOHC na silnik z X3
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Grudzień 2013, 21:09:40 »
Gaźnik w Accencie? :shock:
Z tego co pamiętam to jeszcze były wersje z dławikiem (60KM)i z tego może wynikać różnica mocy.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent LC] Wymiana silnika z 1.3 G4EA SOHC na silnik z X3
« Odpowiedź #11 dnia: 12 Grudzień 2013, 21:17:19 »
A oto i gaźnik w:

X3 http://hyundai.epcdata.ru/accent-pony-excel/25067/engine/karbyurator-31321111/karbyurator_v_sbore_metall-32110/

LC http://hyundai.epcdata.ru/accent-verna/22852/engine/karbyurator-3132111/karbyurator_v_sbore_metall-32110/

[ Dodano: 2013-12-12, 22:01 ]
Schemat podłączenia ECM w X3 http://hyundaiklub.pl/forum/dload.php?action=file&id=10 17524.pdf, 17525.pdf, 17526.pdf

Schemat podłączenia ECM w LC z http://doc.hyundai-autoclub.ru/accent/ "Electrical Troubleshooting Manual 2001" SD.pdf strona 76

Myślę że porównanie pomoże stwierdzić jakiego rodzaju przeróbki trzeba dokonać.

mac0071

  • Gość
[Accent LC] Wymiana silnika z 1.3 G4EA SOHC na silnik z X3
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Grudzień 2013, 11:07:48 »
Wszystko pokazałeś ładnie, pięknie ale tak jak pisałem nie zamierzam zmieniać osprzętu, czujników, sterownika wtrysków itd. wszystkie czujniki w x3 są w tym samym miejscu silnika co w LC.

Myślę, że krzywki i inne elementy ruchome z których jest sczytywany sygnał przez czujniki raczej się nie różnią, a nawet jeśli to w taki sposób, że komputer potrafi nad tym zapanować.

__________

Jednak po dłuższym przemyśleniu i przeczytaniu wielu stron, niestety jestem coraz bardziej przekonany, że jeśli mam silnik G4EA to muszę mieć o takim oznaczeniu, choć G4EH z zewnątrz wygląda niemal identycznie, ale zmiany pewnie znajdują się w środku i po zamontowaniu takiego silnika, jego praca może pozostawiać wiele do życzenia.

hyun

  • Gość
[Accent LC] Wymiana silnika z 1.3 G4EA SOHC na silnik z X3
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Grudzień 2013, 12:18:37 »
Bedziesz musiał przełożyć cewki wn oraz kolektor dolotowy z osprzętem, czujnnk położenia wałka rozrządu i czujnik spalania stukowego. Wszystko jest do ogarnięcia.

mac0071

  • Gość
[Accent LC] Wymiana silnika z 1.3 G4EA SOHC na silnik z X3
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Grudzień 2013, 12:47:37 »
Cytat: "hyun"
Bedziesz musiał przełożyć cewki wn oraz kolektor dolotowy z osprzętem, czujnnk położenia wałka rozrządu i czujnik spalania stukowego. Wszystko jest do ogarnięcia.


Piszesz to z myślą, że kupie G4EA, czy G4EH? Bo jeśli to pierwsze to wiem :) robiłem już takie przekładki, tylko że nie w hyundaiu. Nadal się zastanawiam czym różni się G4EA od G4EH. Może w końcu znajdzie się jakiś mądry i napisze jak to dokładnie wygląda.