Autor Wątek: [Getz] [Getz] Tuning Getza  (Przeczytany 4430 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Adamaranth

  • Gość
[Getz] Tuning Getza
« dnia: 06 Grudzień 2013, 21:56:01 »
Witajcie,
czy ktoś z was brał się za przerabianie Getza? Wiem, auto miejskie itp. :) Jednak ja jestem wielkim fanem aut i wszelkiego tuningu, ale nie wiem jak się za to zabrać. Mam najbardziej pospolitego Getza 1.1 z 2004r. w najszybszym kolorze, bo czerwonym. :) Ale kolor to nie wszystko. Nie pytam tylko o silnik, ale i o zawieszenie, hamulce itp.
Wiem, że zamiast babraniu się w aucie, lepiej byłoby zmienić od razu silnik, ale jest u mnie problem z OC, a nie stać mnie na płacenie OC za poj. 1.6, nawet 1.3 już robi u mnie problem. Zwłaszcza po ostatnim obtarciu gościa na parkingu. I nie, nie mogę wziąć auta na wujka, bo nie mam takiej rodziny.

ed. Odmiana "Getz" - bez apostrofu. tekla
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwiec 2020, 19:14:04 przez Brt »

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1467
[Getz] Tuning Getza
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Grudzień 2013, 00:08:05 »
Akurat tutaj z tym silnikiem 1.3 raczej nic się nie zrobi bo bez turbiny silnik trudny jest do poprawy osiągów małym kosztem.
Dla mnie akurat hamulce w getzie są mocne ale na dobrych oponach 185/60R14 plus amorki kayaby.
Co do OC akurat przy max zniżkach różnica między 1.3 a nawet 1.8 jest już niewielka ale to u nas w TUW.

Arnold

  • Gość
[Getz] Tuning Getza
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Grudzień 2013, 16:50:29 »
Tuning mowisz hmmm :roll: to droga pasja nawet dla malych samochodzikow miejskich.
Wszystko zalezy jaki masz portfel masz duzo zrobisz duzo masz malo to kombinuj...
na poczatek proponuje dobra felge obnizyc zawieszenie stozek moze gdyby ci sie udalo kupic gdzies jakis pakiet sportowy troche nierdzewki w uklad wydechowy od poczatku do konca przelot 2 cale bez tlumikow zawsze jakies pare koni wiecej.
przyklad dam taki z zycia kolega mial golfa IV 1.6 po zastosowaniu stozka i usunieciu tlumika srodkowego wrzuceniu strumiennicy i koncowy z kwasowki dodalo mu 12 km wiecej i podnioslo moment obrotowy o 53 Nm :-D
Tak wiec jak masz czas i kase to do dziela

BigT

  • Gość
[Getz] Tuning Getza
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Styczeń 2014, 17:35:27 »
Getz ma jedno wspólnego z 370z - żeby zacząć się bawić trzeba zainwestować pół ceny samochodu. ;)
Pytanie czy ma to sens i czy kiedykolwiek odzyskasz choć część kasy - wątpię.
Oprócz tego nie ma w ogóle rynku tuningowego i jedyne co można zrobić do adaptować części z innych modeli.

Cytat: "Arnold"
przyklad dam taki z zycia kolega mial golfa IV 1.6 po zastosowaniu stozka i usunieciu tlumika srodkowego wrzuceniu strumiennicy i koncowy z kwasowki dodalo mu 12 km wiecej i podnioslo moment obrotowy o 53 Nm :-D
Chwila, chwila, czy ten golf nie ma w stocku jakiś 100 koni i 150 niutów ?
I dzięki tej zmianie moc podwyższyła się o ponad 10%, a moment o 1/3 ?

Cytat: "Arnold"
od poczatku do konca przelot 2 cale bez tlumikow zawsze jakies pare koni wiecej.
Wolne ssaki nie lubią luźnych wydechów, to nie subaru :)

Arnold

  • Gość
[Getz] Tuning Getza
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Styczeń 2014, 10:53:37 »
co do tego co napisal kolega BigT
te golfy mialy ponad 100km nie wiem ile ale chyba 105 zmiany w tym ukladzie wydechowym to tylko tyle ale nie dodalem ze rozebral go i okazalo sie potem ze jest okuty a kolo jest odchudzone wiec skads sie to musialo pobrac. Mlody mechanik to mial czas i zaplecze wiec czemu by mialo tyle nie wyjsc?a co do przelotu to nawet w Getz'ie podniesie sie moc jak zrobisz przelot tylko gorzej potem z przegladem...