Autor Wątek: [Elantra XD] Problem z drgającą kierownicą przy hamowaniu  (Przeczytany 3213 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kaluzny15

  • Gość
Problem z drgającą kierownicą przy hamowaniu
« dnia: 24 Lipiec 2009, 14:33:17 »
Witam. Mam problem w Hyundai'u Elantrze z 2006r. Podczas hamowania "bije kierownica" i to głównie przy lekkim hamowaniu, gdy zahamuje się mocniej wtedy nie czuć bicia. Jest to wina raczej lewej tarczy, gdyż po jej przetoczeniu bicie ustało na jakieś 2tys km. Po tym przebiegu znów się to zjawisko pojawiło (przy lekkim hamowaniu, przy mocnym hamowaniu nie czuć bicia) więc postanowiłem zmienić obie tarcze na nowe firmy lukas'a. Na początku nie było czuć bicia ale po przejechaniu paru tysięcy km bicie znowu się pojawiło. Czy ktoś miał podobne zjawisko? Lub wie czego to może być przyczyna? Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 24 Lipiec 2020, 14:21:52 przez Brt »

kml

  • Gość
Problem z drgającą kierownicą przy hamowaniu
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Lipiec 2009, 14:39:53 »
Kaluzny15, łożyska sprawdź. Moze masz talent i lubisz wodować samochód w kałużach i w ten sposób ciągle gniesz tarcze.

Kaluzny15

  • Gość
Problem z drgającą kierownicą przy hamowaniu
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Lipiec 2009, 20:54:51 »
Łożysko było wymieniane na nowe więc nie myślę żeby się po 10tys km rozsypało. Samochód nie był jeżdżony po głębokich kałużach, jakieś małe to się zdarzały wiadomo samochód jest po to by go używać a nie chodzić w deszcz. Dziś zmieniłem padniętą lewą Lukasa na prawą seryjną co siedziała wcześniej i przestało bić podczas hamowania tylko ciekawo na jak długo. Mimo wszystko proszę o jakieś rady podejrzenia co do przyczyny. kml dzięki za odpowiedz. Dodam że auto dostało strzała w felgę bo felga stalowa była wgnieciona. Wymienione zostało łożysko, wahacz, ta łapa co trzyma piastę. Zbieżność jest ustawiona. Parametry amortyzatorów w normie. Pozdrawiam.

kml

  • Gość
Problem z drgającą kierownicą przy hamowaniu
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Lipiec 2009, 20:59:22 »
Kaluzny15,a hamulec Ci nie trzyma czasem jednej strony? Podnieś samochód i pokręć kołami, będziesz czuć róznice. Moze Ci przegrzewa jedną stronę i ona się wichruje bo jest non stop gorąca. Nie wiem czy to dobry pomysł zamieniać tarcze hamulcowe stare z nowymi. Jezeli wymienialeś komplet to pownieneś razem z klockami, rzuć okiem czy są równo startre i czy nie są szkliste od nadpalenia.

Felga dała się wyprostować i wyważyć?

Kaluzny15

  • Gość
Problem z drgającą kierownicą przy hamowaniu
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Lipiec 2009, 21:28:40 »
Felga stalowa jest kupiona nowa tamta nie wyprostowana jeździ na zapasie i powietrze nawet o dziwo z niej nie ucieka, w razie co wożę piankę. A tak w ogóle to kupiłem alusy więc teraz jeżdżę na nich a na stalowych są zimówki. Wiem że to raczej nie jest dobry pomysł z zamianą tarcz dlatego kupiłem obie nowe ale że znowu zaczęło bić to szkoda mi wydać 400zł w błoto po to by 3tys km pojeździć, więc eksperymentuje. Hamulce nie trzymają, koło kręci się swobodnie tylko jeszcze klocek się nie dotarł więc lekko trze. Właśnie jak zmieniałem tarcze to powinienem i klocki ale że były w dobrym stanie to nie wymieniałem tylko papierem przytarłem. A na tarczy nie widać jakiś przepaleń są normalne. I mam przeczucie że musi to być czegoś wina że psuje tarcze, najwyżej będzie trzeba po kolei wymieniać części aż przestanie bić, bo ostatnio jak było jeżdżone z tym biciem to końcówka drążka kierowniczego się wyrobiła i musiałem zmieniać. Dzięki za zainteresowanie tematem kml.

kml

  • Gość
Problem z drgającą kierownicą przy hamowaniu
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Lipiec 2009, 21:32:52 »
Kaluzny15, hmm a sprawdzałeś geometrię? Chodzi mi o to, że jezeli np masz krzywą piastę to wyjdzie dopiero na pomiarze laserowym. Jezeli wszystko inne jest ok to nie pozostaje nic innego jak sama piasta.

Kaluzny15

  • Gość
Problem z drgającą kierownicą przy hamowaniu
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Lipiec 2009, 21:37:11 »
Na samym początku jak wszystko było porobione to na stalowych jeszcze felgach miał robioną geometrię laserową i nic nie typ nie mówił że coś jest nie tak, wszystko poustawiał w normie. A ostatnio po wymianie drążka była robiona geometria ale nie laserowa. Sorki za błąd ale łożysko było wymieniane ale z tyłu z lewej strony a z przodu nie było. To mówisz że od łożyska może tak być, niby nic nie szumi.

kml

  • Gość
Problem z drgającą kierownicą przy hamowaniu
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Lipiec 2009, 21:57:42 »
Cytat: "Kaluzny15"
To mówisz że od łożyska może tak być, niby nic nie szumi.


Poszukaj tematu jak BartBartez pisał o dziwnie słabych hamulcach i wibracji i to właśnie były łożyska stąd moje skojarzenie.

Kaluzny15

  • Gość
Problem z drgającą kierownicą przy hamowaniu
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Lipiec 2009, 22:41:10 »
Aha. Dzięki zaraz poszukam.

rufuz

  • Gość
Problem z drgającą kierownicą przy hamowaniu
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Sierpień 2009, 22:39:26 »
ja mam podobny problem i chyba w moim przypadku jest to wina hamulców. Kiedy się zatrzymam po przejechanych parunastu kilometrach przednia lewa tarcza wraz z felga są zdecydowanie za gorące. Prawa przednia nawet po ostrych hamowaniach nie nagrzewa sie az tak mocno. Nowe tarcze, nowe klocki tylko mechanik do dupy, muszę go zmienić.

krzysiekf

  • Gość
Problem z drgającą kierownicą przy hamowaniu
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Sierpień 2009, 18:03:16 »
co do lozyska nie byl bym tego taki pewien wystarczy ze mechanik za mocno dokrecil i po paru tysiacach moze pojsc

Kaluzny15

  • Gość
Problem z drgającą kierownicą przy hamowaniu
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Sierpień 2009, 18:30:30 »
No nic zacznę od wymiany łożyska z piastą może od razu bo znowu zaczyna powoli bić w kierownice przy lekkim hamowaniu.

rufuz

  • Gość
Problem z drgającą kierownicą przy hamowaniu
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Sierpień 2009, 19:00:18 »
U mnie faktycznie okazało się, że tłok w zacisku był prawie unieruchomiony. W przednim lewym kole klocki tarły o tarcze. Odpowiedni smar i tłok rozruszany. Teraz jest o wiele lepiej.
Zobaczymy co bedzie dalej.

Lanter

  • Gość
Problem z drgającą kierownicą przy hamowaniu
« Odpowiedź #13 dnia: 05 Sierpień 2009, 22:04:29 »
Witam. U mnie też jest to samo. 3 komplet założonych tarcz i znów zaczyna bić kierownicą przy hamowaniu. Strasznie to denerwuje, a na dodatek szkoda zawieszenia. A jeśli chodzi o łożyska to nic nie szumią.

Lanter

  • Gość
Problem z drgającą kierownicą przy hamowaniu
« Odpowiedź #14 dnia: 14 Sierpień 2009, 23:07:21 »
Witam. Dziś wymieniłem jeszcze raz tarcze. I po wymianie jednej tarczy od strony kierowcy drgania kierownicy absolutnie ustały. Czyli wygląda na to, że krzywi się tylko jedna tarcza i to od strony kierowcy. Tylko mam wątpliwości dlaczego kulki od łożyska po ściągnięciu piasty są od strony kierowcy na wierzchu a z drugiej strony zakryte. Z tej strony co nie krzywi tarczy piasta schodzi bardzo ciężko a z drugiej bardzo lekko.