Autor Wątek: [i30] Szarpanie i30  (Przeczytany 23144 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dziambel04

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 30
[i30] Szarpanie i30
« Odpowiedź #15 dnia: 10 Marzec 2018, 11:00:29 »
ok dzięki , w najbliższym okresie sprawdza i dom znać

Offline dziambel04

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 30
[i30] Szarpanie i30
« Odpowiedź #16 dnia: 31 Lipiec 2018, 22:45:31 »
po czasie sprawdziłem odpiąłem wtyczkę od i silnik nawet nie zmienił odgłosu czyli bez różnicy ,
czyli co rozrząd już się sypie po mału ??

Offline Argus

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 17
[i30] Szarpanie i30
« Odpowiedź #17 dnia: 09 Sierpień 2018, 22:19:37 »
Rozwiązanie problemu szarpania silnika przy dodawaniu/odpuszczaniu gazu jest opisane pod linkiem:
http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=10023
Pierwsze posty to hipotezy ale w kilku postach pod koniec znajduje się skuteczne rozwiązanie tego problemu. Ok 60 zł, pół godzinki dłubania nad pedałem sprzęgła i po problemie. Pozdrawiam

Offline andrre

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
[i30] Szarpanie i30
« Odpowiedź #18 dnia: 16 Sierpień 2018, 14:56:03 »
podepnę się pod temat.

Mój problem polega na tym, że po nocy kiedy odpalam auto to przez pierwszych 5-10 minut pedał gazu chodzi jakby linka się zacinała w pancerzu. Po chwili jeździ się lepiej. Na początku myślałem, że to na mocowaniu pedała, popsikałem WD-40 ale nic nie dało. A może to przepustnica do czyszczenia? Linka gazu do wymiany lub też przesmarowania?

Offline andrre

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
[i30] Szarpanie i30
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Wrzesień 2018, 12:29:43 »
sprawdziłem przepustnicę i działa prawidłowo. W takim razie pozostaje linka lub samo mocowanie pedała gazu.

Offline mirtomir

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
[i30] Szarpanie i30
« Odpowiedź #20 dnia: 21 Marzec 2020, 22:40:32 »
Jeśli jeszcze kogoś taki przypadek spotka, to polecam sprawdzenie czujnika położenia sprzęgła. Ja wymontowałem to coś i rozebrałem. Okazało się, że ułamał się koniec sprężynki wypychający taki biały kołeczek tego czujnika. To się da samemu zrobić, choć z pozoru to robota dla karzełka z dłońmi kosmity.Wszystko działa. Henio nie szarpie i zaczęło działać sugerowanie zmiany biegu ( na wyświetlaczu). :!:
Dziwnie wygląda podgląd sekcji tego czujnika...ale po kliknięciu jest lepiej.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i30] Szarpanie i30
« Odpowiedź #21 dnia: 21 Marzec 2020, 23:42:22 »
Cytat: "mirtomir"
i zaczęlo działać sugerowanie zmiany biegu ( na wyświetlaczu). :!:

A to jest przecie bezcenna informacja...

Offline bobekos

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 673
[i30] Szarpanie i30
« Odpowiedź #22 dnia: 22 Marzec 2020, 07:50:10 »
Ja przy sprzęgle nie mam czujnika tylko pod pedałem hamulca. Wersja ON różni się od Pb?

Offline mirtomir

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
[i30] Szarpanie i30
« Odpowiedź #23 dnia: 22 Marzec 2020, 08:58:05 »
A masz ( na wyświetlaczu tzw. sugestię zmiany biegów? ) . Przy około 200orpm strzałka w górę i nr biegu ) . Ten czujnik ma z tym związek i z szarpaniem też. Z tempomatem ma też powiązanie ( ale ja nie mam tempomatu)...

Offline bobekos

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 673
[i30] Szarpanie i30
« Odpowiedź #24 dnia: 22 Marzec 2020, 09:41:55 »
Nie mam sugestii na wyświetlaczu oraz tempomatu u siebie w aucie

Offline mirtomir

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
[i30] Szarpanie i30
« Odpowiedź #25 dnia: 22 Marzec 2020, 17:13:26 »
I to tłumaczy brak tego maleństwa.
Jeśli masz to szarpanie, to musi być z innego powodu, bo moje problemy zniknęły po opisanej wyżej operacji

Kilka postów wyżej jest link do forum Kia i tam, ktoś doktorat zrobił próbując ten problem rozwiązać.. współczuję, bo jazda z takim felerem m jest trudna do zignorowania.
Cytat z mądrego opisu działania tego switcha:
"Czujnik położenia pedału sprzęgła zapobiega niekontrolowanemu gaśnięciu silnika. Daje elektronicznemu modułowi kontrolnemu (ECU) sygnał o naciśnięciu sprzęgła, co powoduje, że komputer nie pozwoli silnikowi zgasnąć. Czujnik daje sygnał do ECU o odciążenie silnika. Zmieniają się dawki wtrysku paliwa oraz spowalniany jest spadek obrotów po naciśnięciu pedału, co zapobiega to szarpnięciom podczas zmiany biegów."