Autor Wątek: [Tucson] Silniki 113km i 140 km różnice.  (Przeczytany 79417 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

aqua

  • Gość
[Tucson] Silniki 113km i 140 km różnice.
« dnia: 13 Styczeń 2012, 16:36:39 »
Jakie są różnice w tych silnikach?

czy oba posiadają dpf  i dwumasę
czy 113 daje radę (prędkość,wyprzedzanie)
no i oczywiście realne spalanie (nie producenta) w zależności od napędu (1 czy 2 osie)

Offline Brt

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 872
[Tucson] Silniki 113km i 140 km różnice.
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Styczeń 2012, 18:50:46 »
O ile dobrze pamiętam:
113 nie posiada dwumasy i DPF'a. Skrzynia 5-biegowa
140 ma turbine ze zmienną geometrią (VGT). Skrzynia 6-biegowa.

zbyh

  • Gość
[Tucson] Silniki 113km i 140 km różnice.
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Styczeń 2012, 19:02:36 »
Cytat: "Brt"
O ile dobrze pamiętam:
113 nie posiada dwumasy i DPF'a. Skrzynia 5-biegowa
140 ma turbine ze zmienną geometrią (VGT). Skrzynia 6-biegowa.

113 trochę za słaby na tę masę auta
140 spokojnie daje radę +6 bieg przydatny na trasie
spalanie na podobnym poziomie  srednia 8l/100 przynajmniej u mnie

Offline Brt

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 872
[Tucson] Silniki 113km i 140 km różnice.
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Styczeń 2012, 19:08:35 »
Nie jeździłem 113, więc nie mam porównania. W 140 denerwujący jest pierwszy bieg, strasznie krótki(przynajmniej dla mnie).
Co do spalania: Ja swój utrzymuje na poziomie 8,5l/100km. Ale to wszystko zależy od stylu jazdy, jak i innych czynników. Temat rzeka...

Grzech61

  • Gość
[Tucson] Silniki 113km i 140 km różnice.
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Styczeń 2012, 20:13:20 »
Panowie - spalania to Wam zazdroszczę.Auta praktycznie takie same a u mnie w obecnej chwil 9 litrów/100 to norma.A moze to wina kierowcy,a nie auta ?Całkiem mozliwe.113 koni to moim zdaniem za mało do gabarytów tego auta,natomiast 140 koni pod maską i 1 osioł za kierownicą w zupełności wystarczy.  :mrgreen:

spry

  • Gość
[Tucson] Silniki 113km i 140 km różnice.
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Luty 2012, 16:45:17 »
Cytat: "Brt"
Nie jeździłem 113, więc nie mam porównania. W 140 denerwujący jest pierwszy bieg, strasznie krótki(przynajmniej dla mnie).
...

Dziwi mnie Twoje zdanie  :shock: .Świadomie wybrałeś auto pseudo terenowe.Nawet łatwe jazdy terenowe wymagają małych predkości,nie ma reduktora  wiec jedynka MUSI być krótka ,ale i tak nawet nałatwy teren jest za szybka.Trzeba było kupić Sorento-ma reduktor.Poza tyk ,kto tobie broni jechać techniką :2-4-6.Jak tak czasem robię  :-P

bartekzg

  • Gość
[Tucson] Silniki 113km i 140 km różnice.
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Luty 2012, 17:25:28 »
w jakich samochodach są stosowane te silniki ? oczywiście poza tucsonem

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
[Tucson] Silniki 113km i 140 km różnice.
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Luty 2012, 18:30:04 »
Ja mam Santka z silnikiem 113KM i ku mojemu zaskoczeniu daje radę, na trasie z wyprzedzaniem - bez szaleństw - nie mam problemów, trudne warunki drogowe również spoko, mam świadomość że nie jest to typowa terenówka i też tak traktuję Santka - nie przeginam - bo też nie mam potrzeby. Wystarczy mi że wyciąga mnie  z zasp śnieżnych pod blokiem :) a i sąsiedzi korzystają :)

Offline Brt

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 872
[Tucson] Silniki 113km i 140 km różnice.
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Luty 2012, 23:03:43 »
Cytat: "bartekzg"
w jakich samochodach są stosowane te silniki ?

Tucson, Santa Fe, Elantra, Sonata, Trajet, chyba tyle....

gacus2004

  • Gość
[Tucson] Silniki 113km i 140 km różnice.
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Luty 2012, 07:49:52 »
Cytat: "bartekzg"
w jakich samochodach są stosowane te silniki ? oczywiście poza tucsonem
Jeszcze rodzinkę samochodów KIA bym zaliczył Ceed,Sportage,Magentis,Cerato,Carens.

spry

  • Gość
[Tucson] Silniki 113km i 140 km różnice.
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Luty 2012, 17:21:06 »
Temat tochę się rozjechał,bo są o pinie o Tucson i Santa Fe.
Pierwszego mam drugiego miałem ,wiec krótkie porównanie subiektywne
zwiazane z mocą i nie tylko:
Santa Fe :
-112 KM jazda tylko kierowca -Ok bez szaleństw
-z kompletem pasażerów już się męczy-wyprzedzanie :nie warto
-z przyczepą kempingową :jazda i jazda:zero wyprzedzania,za to niewrażliwy na przyczepę ,wiatr itd
Tucson 112 KM -zapewne trochę lepiej we wszystkich kategoriach -lżejszy
Tucson 140/150 KM
Ten wózek to po prostu rakieta  :mrgreen:
Gęsto zestopniowana skrzynia  6-pozwala na naprawdę dobry start  i do 160 jest migiem ,do 180 wolniej ,ale OK.
To tak pokrótce,gdyby było zapotrzebowanie ,mogę się pokusić  o porównanie obu aut ,tylko wytyczne byłyby potrzebne

Bociek

  • Gość
[Tucson] Silniki 113km i 140 km różnice.
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Marzec 2012, 21:00:05 »
Ja mam 113km spalanie średnie w cyklu mieszanym 9,2-9,5 L silnik daje radę wyprzedzanie na 3 i4 biegu bajka, filtra DPF brak, brak dwumasy, turbina się tak szybko nie psuje w przeciwieństwie do 140 konnych jednostek (tam jest turbina grawitacyjna) i na koniec w 113 jednostce jak padną wtryskiwacze wymieniasz końcówki koszt ok 200pln/szt. natomiast w 140 konnej jednostce cała listwa Common Rail i tu już są tysiące PLN :)> Do 113 konnego silnika zakładasz CHIP i masz ten sam efekt za zdecydowanie mniejsze pieniądze i lepszą eksploatację.

spry

  • Gość
[Tucson] Silniki 113km i 140 km różnice.
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Marzec 2012, 18:14:07 »
Cytat: "Bociek"
Ja mam 113km spalanie średnie w cyklu mieszanym 9,2-9,5 L silnik daje radę wyprzedzanie na 3 i4 biegu bajka, filtra DPF brak, brak dwumasy, turbina się tak szybko nie psuje w przeciwieństwie do 140 konnych jednostek (tam jest turbina grawitacyjna) i na koniec w 113 jednostce jak padną wtryskiwacze wymieniasz końcówki koszt ok 200pln/szt. natomiast w 140 konnej jednostce cała listwa Common Rail i tu już są tysiące PLN :)> Do 113 konnego silnika zakładasz CHIP i masz ten sam efekt za zdecydowanie mniejsze pieniądze i lepszą eksploatację.

Lubie wyzwania : :mrgreen:
Podejście nr 2:
wyjaśniam dlaczego powyższe -to bzdury:
-silnik D4EA -to jest ten sam silnik od 2001 112KM w Santa Fe do ostatniego Tucsona i Sportage 150 KM
-Taki sam sposób zasilania:CR
-Elektronika fabryczna podnisła moc do 150 KM
-Turbiny:112 KM to WGT,125 KM VGT oraz 140/150KM VGT,
a nie wynalazek nieuka:turbin grawitacyjna
-nie ma czegoś takiego jak:wymieniasz końcówki
, albo regeneracja wtryskiwacza ,(tu serwis Bosch decyduje) albo wymian na nowy wtryskiwacz.

Amen,współczuję tym ,którzy czerpią wiedzę z takich bzdur jak cytowałem kolegę :Bociek.

spry

  • Gość
[Tucson] Silniki 113km i 140 km różnice.
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Marzec 2012, 23:06:10 »
Przepraszam wszystkich ,których zirytowałem swoimi wypowiedziami.
Moim zamiarem jest zwrócenie uwagi na poziom wypowiedzi. Chodzi o wiedzę techniczną.Jeśli ktoś czegoś nie wie i pyta-to jest OK.Ale jeśli ktoś nie wie i odpowiada:głupio,źle ,wprowadza kogoś w błąd świadomie  lub nie i tym  naraża na koszty-to jest nie w porządku.Przekazanie wiadomości sprawdzonych,napraw ,diagnostyk na swoim aucie  będzie przydatne innym userom.Ja takie wiadomosci przekazuje -są pewne i takie też chciałbym czytać. pozdrawiam

piotrkiller

  • Gość
[Tucson] Silniki 113km i 140 km różnice.
« Odpowiedź #14 dnia: 07 Marzec 2012, 08:16:39 »
a co na to kolega bociek???? :mrgreen: Ja również uważam że jeżeli coś piszemy odnośnie konkretnego tematu a nie pytamy to najpierw zaczerpnijmy prawdziwych informacji a nie coś tam ktoś tam.pozdr