Autor Wątek: Bezpieczenstwo i Funkcjonalnosc Accenta  (Przeczytany 7433 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Cien

  • Gość
Bezpieczenstwo i Funkcjonalnosc Accenta
« Odpowiedź #15 dnia: 22 Lipiec 2009, 23:15:14 »
a czy da sie jakies wieksze tarcze i zaciski zalozyc ? (1996r)
na tył tarcze ?

marcusSE

  • Gość
Bezpieczenstwo i Funkcjonalnosc Accenta
« Odpowiedź #16 dnia: 23 Lipiec 2009, 15:52:48 »
Cien da sie wszystko :-D tylko niestety sa to koszta pozatym zakladanie tarczy na tyl do accenta przy jego silniczku i jego mocy mija sie z celem,co innego gdy zamierzasz wzmocnic czy np wymienic silnik na cos znacznie mocniejszego wtedy to ma sens i uzasadnienie tego zabiegu :mrgreen:

Cien

  • Gość
Bezpieczenstwo i Funkcjonalnosc Accenta
« Odpowiedź #17 dnia: 23 Lipiec 2009, 17:27:09 »
Cytat: "marcusSE"
Cien da sie wszystko :-D tylko niestety sa to koszta pozatym zakladanie tarczy na tyl do accenta przy jego silniczku i jego mocy mija sie z celem,co innego gdy zamierzasz wzmocnic czy np wymienic silnik na cos znacznie mocniejszego wtedy to ma sens i uzasadnienie tego zabiegu :mrgreen:

To zawsze ma sens, jeśli mogę w ten sposób metr wcześniej wyhamować i np. uratować komuś życie.
Oczywiście pytanie ile to kosztuje , czy mnie będzie na to stać.

Vex

  • Gość
Bezpieczenstwo i Funkcjonalnosc Accenta
« Odpowiedź #18 dnia: 23 Lipiec 2009, 17:46:24 »
Oryginalne hamulce przy jego fabrycznej masie w zupelnosci wystarcza. Zludzenie kiepskiego hamowania pomimo dobrych hamulcow z przodu to kiepski tyl, lub lapiacy lepiej jedno kolo. O bebnach bardzo czesto sie zapomina.

Cien

  • Gość
Bezpieczenstwo i Funkcjonalnosc Accenta
« Odpowiedź #19 dnia: 23 Lipiec 2009, 18:11:03 »
Cytat: "Vex"
Oryginalne hamulce przy jego fabrycznej masie w zupelnosci wystarcza. Zludzenie kiepskiego hamowania pomimo dobrych hamulcow z przodu to kiepski tyl, lub lapiacy lepiej jedno kolo. O bebnach bardzo czesto sie zapomina.

Robiłem przegląd hamulców - robię zawsze obowiązkowo co pół roku (na sezon letni i zimowy).
Niemniej czuję pewien niedosyt hamulców ;)
Wiem że powinienem czuć niedosyt przyspieszania, ale najpierw trzeba umieć dobrze wyhamować ;)

marcusSE

  • Gość
Bezpieczenstwo i Funkcjonalnosc Accenta
« Odpowiedź #20 dnia: 23 Lipiec 2009, 19:13:00 »
Ja jak przesiadlem sie z nowego Volvo V-70 to myslalem ze wogole nie ma hamulcow ;-)

marcusSE

  • Gość
Bezpieczenstwo i Funkcjonalnosc Accenta
« Odpowiedź #21 dnia: 23 Lipiec 2009, 20:07:27 »
Teoretycznie zastosowane przez fabryke takie hamulce jakie posiada Accent przy jego mocy i masie sa faktycznie wystarczajace do zatrzymania autka ( ale czy napewno :?: ) niestety w ekstremalnych przypadkach napewno NIE!! w porownaniu z takim czolgiem jak Volvo V70 ktore jest wielkie i ciezkie to hamulce Accenta wypadaja bardzo slabo i droga hamowania tego malego autka niestety jest dluzsza :-(

seb_jak

  • Gość
Bezpieczenstwo i Funkcjonalnosc Accenta
« Odpowiedź #22 dnia: 24 Lipiec 2009, 11:58:09 »
Miałem okazję użytkować 2 Accenty, pierwszy wersja X3 '98 1,3 12V - 3 drzwiowy golas, i obecny Accent LC '00 też 1,3 12V full wypas.

Kilka spostrzeżeń:
Znacznie poprawiona funkcjonalność w nowszym modelu LC, schowki, kieszenie, uchwyty na napoje to naprawdę duży plus. Bagażniczek - wchodzi wózek dziecięcy, więc może być :)
Natomiast co bym zmienił to fotele - niby fotel kierowcy ma sporo regulacji, ale jak nie ustawię jest kiszka. Siedzisko jest za krótkie, oparcie też lipa - ogólnie słabo wyobrażam sobie długą trasę w tym fotelu - męczarnia.
Dynamika - starszy X3 był bardziej dynamiczny, prawdopodobnie był po prostu lżejszy. Również troszkę mniej palił, prawdopodobnie z tego samego powodu. - ogólnie relacja osiągi/ekonomia jest średnia, ale ja mam najsłabszy silnik.
Hamulce - chyba normalne w tej klasie aut, da się przeżyć, nic tu nie kombinowałm.
Zawieszenie: Sprawdza się przy spokojnej jeździe i słabych drogach, ładnie wybiera, jest ciche. Ale zakręty, szybsza jazda - szkoda gadać... Na pewno można sporo poprawić amorami, większymi kółkami (ja mam 13tki) i oponami.
I na koniec design - osobiście za bardzo przyjemną, uważam linię X3 ale tylko 5d. LC przed liftem jest po prostu paskudny (te przetłoczenia na zderzakach a'la dyfuzor - tragedia). Po liftingu jest lepiej, nowy model też jest całkiem OK, ale bez szału - czuć że stylistyka wschodnia.

wlad

  • Gość
Bezpieczenstwo i Funkcjonalnosc Accenta
« Odpowiedź #23 dnia: 24 Lipiec 2009, 13:01:56 »
Cytat: "seb_jak"
Natomiast co bym zmienił to fotele - niby fotel kierowcy ma sporo regulacji, ale jak nie ustawię jest kiszka. Siedzisko jest za krótkie, oparcie też lipa - ogólnie słabo wyobrażam sobie długą trasę w tym fotelu - męczarnia.

mogę to potwierdzić-na krótkich dystansach fotele wydaja sie b.wygodne,jednak dwukrotna trasa anglia-polska pokazała że jest to słaba strona accenta.odwrotnie jest np.w elantrze-na krótkich trasach wiercę sie nie mogąc znależć dobrej pozycji,natomiast na długie trasy fotele są świetne.

seb_jak

  • Gość
Bezpieczenstwo i Funkcjonalnosc Accenta
« Odpowiedź #24 dnia: 24 Lipiec 2009, 15:14:11 »
Cytat: "wlad"
odwrotnie jest np.w elantrze-na krótkich trasach wiercę sie nie mogąc znależć dobrej pozycji,natomiast na długie trasy fotele są świetne.


Hmm, ciekawe. Fotel od Elantry można kupić za grosze. Może by tak podpasować... Robił już ktoś taki patent :?:

marcusSE

  • Gość
Bezpieczenstwo i Funkcjonalnosc Accenta
« Odpowiedź #25 dnia: 26 Lipiec 2009, 13:36:42 »
O do bardzo udanych rzeczy w Accencie mozna zaliczyc podstopnice przynajmniej w modelu 98 nie wiem jak jest z nowszymi modelami ;-)

hultay

  • Gość
Bezpieczenstwo i Funkcjonalnosc Accenta
« Odpowiedź #26 dnia: 27 Lipiec 2009, 15:15:40 »
Cytat: "marcusSE"
Teoretycznie zastosowane przez fabryke takie hamulce jakie posiada Accent przy jego mocy i masie sa faktycznie wystarczajace do zatrzymania autka ( ale czy napewno :?: ) niestety w ekstremalnych przypadkach napewno NIE!! w porownaniu z takim czolgiem jak Volvo V70 ktore jest wielkie i ciezkie to hamulce Accenta wypadaja bardzo slabo i droga hamowania tego malego autka niestety jest dluzsza :-(


przy max 2 osobach hamuje calkiem znosnie (co nie znaczy ze dobrze - dobrze to hamuje hyundai coupe), natomiast przy 5 osobach - jest gorzej.

czy zauwazyliscie ze accenty maja duzo wiekszy "skok" hamulca niz pozostale auta? przesiadajac sie do takiego peugeota partnera, toyoty auris lub nawet nowej sonaty - z poczatku mam wrazenie ze hamulce maja tylko opcje on / off - co prawie zawsze oznacza zbiorke przy desce przy pierwszym hamowaniu. dopiero po kilku hamowaniach przyzwyczajam sie. w druga strone jest gorzej, tzn. trzeba sie przyzwyczaic do tego zeby wciskac ten pedal glebiej.

jakie jest wasze zdanie?

Zbyszek

  • Gość
Bezpieczenstwo i Funkcjonalnosc Accenta
« Odpowiedź #27 dnia: 27 Lipiec 2009, 19:16:28 »
W moim tego zjawiska nie zauważyłem a też mam okazję jeździc innymi autami...

Vex

  • Gość
Bezpieczenstwo i Funkcjonalnosc Accenta
« Odpowiedź #28 dnia: 27 Lipiec 2009, 22:27:37 »
Cytat: "hultay"
Cytat: "marcusSE"
Teoretycznie zastosowane przez fabryke takie hamulce jakie posiada Accent przy jego mocy i masie sa faktycznie wystarczajace do zatrzymania autka ( ale czy napewno :?: ) niestety w ekstremalnych przypadkach napewno NIE!! w porownaniu z takim czolgiem jak Volvo V70 ktore jest wielkie i ciezkie to hamulce Accenta wypadaja bardzo slabo i droga hamowania tego malego autka niestety jest dluzsza :-(


przy max 2 osobach hamuje calkiem znosnie (co nie znaczy ze dobrze - dobrze to hamuje hyundai coupe), natomiast przy 5 osobach - jest gorzej.

czy zauwazyliscie ze accenty maja duzo wiekszy "skok" hamulca niz pozostale auta? przesiadajac sie do takiego peugeota partnera, toyoty auris lub nawet nowej sonaty - z poczatku mam wrazenie ze hamulce maja tylko opcje on / off - co prawie zawsze oznacza zbiorke przy desce przy pierwszym hamowaniu. dopiero po kilku hamowaniach przyzwyczajam sie. w druga strone jest gorzej, tzn. trzeba sie przyzwyczaic do tego zeby wciskac ten pedal glebiej.

jakie jest wasze zdanie?


Kwestia poprawnosci ukladu. Zuzycia przodu i tylu. Generalnie nowsze auta hamuja szybciej i mocniej. Nowsze Nissany/Renault maja bardzo czule hamulce co wcale nie jest fajne. Ja lubie jak czuje co robie

marcusSE

  • Gość
Bezpieczenstwo i Funkcjonalnosc Accenta
« Odpowiedź #29 dnia: 28 Lipiec 2009, 13:17:13 »
W moim Accencie jest identycznie jednak trzeba wcisnac pedal glebiej w porownaniu do innych aut. Nie wiem moze to norma w Accentach moj jest z 98 .