Autor Wątek: Dobór felg  (Przeczytany 22868 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kml

  • Gość
Dobór felg
« Odpowiedź #45 dnia: 19 Styczeń 2009, 22:09:22 »
Cytat: "Vex"

- Najciekawsze opony w rozsadnej cenie mozna kupic w 185/60/14 i jest to najrozsadniejsze rozwiazanie moim zdaniem biorac pod uwage wszystkie aspekty razem wziete.


Ameeeen. Poza tym jeżeli ktoś ma AC kupione na samochód to dobrze jest mieć ogumienie zalecane przez producenta poniewaz w razie jakiejś szkody ubezpieczyciel potrafi się czepiać o to.

IgoReCzeK

  • Gość
Dobór felg
« Odpowiedź #46 dnia: 20 Styczeń 2009, 12:42:34 »
Cytat: "e-gen"
W kwestii kół nie ma zastosowania zasada, że im większe tym lepsze :->

Witam. Niby tak, ale jak się przesiadłem z Accenta na oryginalnym ogumieniu 155/80R13 na Sonatę 205/60R16 mogę powiedzieć, że część dziur przestała być zauważalna. Więc ja jestem zdania, że większe są lepsze. Oczywiście w Accencie jest problem z upchaniem dużych kół i oponki wymienione przez Vexa (185/60/14) chyba są optymalnym rozwiązaniem cenowo-wielkościowym.
Dobór opon jest banalny w przypadku wykorzystania "kalkulatorów opon".
1. Kalkulator opon Prosty kalkulator z lakonicznym opisem dla osób nie znających rozmiarów produkowanych opon (wybiera się z menu).
2. Kalkulator opon Ten wydaje się posiadać więcej informacji, ale trzeba znać rozmiary opon. ;-)
Można sobie pokombinować i zobaczyć ceny opon ( przy niektórych rozmiarach ceny są nieciekawe :/ ). Pozdrawiam Igor.

Erebus

  • Gość
Dobór felg
« Odpowiedź #47 dnia: 20 Styczeń 2009, 12:55:30 »
Cytat: "dudek85"

...chciałem się jeszcze dowiedzieć czy np mi nie oszukuje licznik jak mam inne kola jak fabryczne..

polecam http://miata.net/garage/tirecalc.html i sprawdzić ile przekłamuje licznik. Co do opon i kół to ja na lato mam 15'' felgi o szerokości 7'' i nic mi nie wystaje, nie obciera.

Jeździ się bardzo fajnie, zwłaszcza w porównaniu do seryjnych. Miałem na nie naciągnięte opony 175/55 a na ten sezon zakładam 195/50. Szczerze polecam.

e-gen

  • Gość
Dobór felg
« Odpowiedź #48 dnia: 20 Styczeń 2009, 13:19:35 »
Cytat: "IgoReCzeK"
Cytat: "e-gen"
W kwestii kół nie ma zastosowania zasada, że im większe tym lepsze :->

Witam. Niby tak, ale jak się przesiadłem z Accenta na oryginalnym ogumieniu 155/80R13 na Sonatę 205/60R16 mogę powiedzieć, że część dziur przestała być zauważalna. Więc ja jestem zdania, że większe są lepsze.

Zgoda, ale zwiększanie średnicy/szerokości koła w tym samym aucie przy niekorzystnych warunkach pogodowych przynosi efekty odmienne od zakładanych - Sonata jest zaś o ~50% cięższa od Accenta :->

Brt85

  • Gość
Dobór felg
« Odpowiedź #49 dnia: 20 Styczeń 2009, 13:22:55 »
Cytat: "Erebus"
Co do opon i kół to ja na lato mam 15'' felgi o szerokości 7'' i nic mi nie wystaje
A jakie masz ET na tych felgach?

Erebus

  • Gość
Dobór felg
« Odpowiedź #50 dnia: 20 Styczeń 2009, 13:47:35 »
et 35 felgi nie wystają chowają się w nadkolach. Ze skręcaniem nie ma też najmniejszego problemu. Felgi RH modelu nie pamiętam. Teraz zakładam opony toyo t1r a wcześniej były continetale contiecocontact ( które mam na sprzedaż).
Powiem szczerze, że w czasie deszczu jedzie mi się o wiele lepiej niż na poprzednich 175/70 r13 dębicach passio, na których samochód już przy niewielkim deszczu pływał i zachowywał się niepewnie. Na tych nic takiego nie ma miejsca. Samochód jest nieporównywalnie stabilniejszy i skróciła się droga hamowania - na mokrej jak i na suchej nawierzchni.

Teraz są zimówki 175/70 r13 na seryjnych felgach więc lepszych zdjęć nie posiadam ale tak to mniej więcej wygląda :



moim zdaniem to i 16'' by się zmieściły na 195/45 lub 40 ale to są już drogie rozmiary i wydaje mi się,że za niskie do jazdy po Polsce. Na pewno więcej niż 195 niemożna do accenta wkładać.

kml

  • Gość
Dobór felg
« Odpowiedź #51 dnia: 20 Styczeń 2009, 19:23:09 »
Cytat: "Erebus"
Powiem szczerze, że w czasie deszczu jedzie mi się o wiele lepiej niż na poprzednich 175/70 r13 dębicach passio, na których samochód już przy niewielkim deszczu pływał i zachowywał się niepewnie.


Miałem nieprzyjemność jeździć samochodem gdzie były dębica VIVO i była to TOTALNA TRAGEDIA, człowiek który je zaprojektował i puścił na rynek pownien być publicznie ukamienowany. Dębica Passio były NIEWIELE lepsze i też uważam, że jest to tragedia.

Załozenie jakiś normalnych opon diametralnie zmienia obraz rzeczy i uważam, ze w tym przypadku pozostanie na 175/13 ale na innych oponach niż te pseudo wypusty z debicy da ogromną poprawę.

Cytat: "Erebus"
moim zdaniem to i 16'' by się zmieściły na 195/45 lub 40 ale to są już drogie rozmiary i wydaje mi się,że za niskie do jazdy po Polsce. Na pewno więcej niż 195 niemożna do accenta wkładać.


Profil 45 czy 40 = złota karta klienta u prostowacza felg, znajomy sprawdzał. Accent obuty w 195 straci bardzo mocno na "dynamice" i wzrosnie spalanie. Uważam, że to są po prostu zbyt szerokie opony do mocy w tym samochodzie. Osobiście uwazam, ze 185 są idealne - przyczepności w sam raz i nie czuć negatywnych efektów szerokości opony.

Erebus

  • Gość
Dobór felg
« Odpowiedź #52 dnia: 20 Styczeń 2009, 20:01:45 »
Cytat: "kml"

....Profil 45 czy 40 = złota karta klienta u prostowacza felg...


Właśnie to miałem na myśli pisząc że nie nadają się do jazdy po Polsce :D

W szerokości opony 175 a 195 jest 2 cm różnicy. Jeździłem już na 195 w moim accencie może nie jakoś strasznie długo bo jeden dzień, ale nie spalał mi więcej a i problemów z dynamiką nie odnotowałem. Za to pozytywne wrażenia z jazdy w zakrętach - samochód jest po prostu stabilniejszy. Trzeba wziąć też pod uwagę, że sama aluminiowa felga jako, że jest lżejsza od stalowej pozytywnie wpływa na na osiągi i ekonomikę jazdy ( oczywiście nie przesadzając z szerokością gdzie przychodzą nam jeszcze do rachunku opory toczenia)

Tak więc dążę do tego, że nie ma tak naprawdę wielkiej różnicy w spalaniu i ekonomice jazdy ale za to w komforcie jazdy odczuwalna jest znacząca poprawa.

Różnica w opiniach polega na tym, że ja już mam doświadczenie z jazdy accentem na szerszych oponkach a bez urazy Wy teoretyzujecie.

W 100% zgadzam się, że przy szerszych oponach samochód ma zwiększone spalanie i cierpi na tym dynamika ale to nie jest jakaś drastyczna zmiana. Przy przejściu z 175 na 195 różnica w spalaniu jest tak niewielka, że naprawdę ciężko ją odczuć. Analogicznie jest z osiągami.

Owszem gdyby to było tico gdzie seryjnie są 135 i ktoś z ułańską fantazją zainwestował by w 195 to ten samochód nie jeździł by a po prostu się kulał i miał spalanie jak 3- litrowe bmw.

Cytat: "Vex"

- 175/70/13 i 185/60/14 i 195/50/15 to sa zamienniki. Rozniace sie w obwodzie milimetrami.


A w szerokości 2 cm.

Na poparcie tego co właśnie napisałem podaję przykład.

W hondach civic z początku lat 90- tych też 1.3 seryjnie były 13'' felgi i też 175/70. Najczęściej spotykanymi kołami przy tych modelach jeżdżących po naszych drogach są 15'' 195/50

Nie słyszałem żeby ktoś narzekał na brak dynamiki, a znam kilka osób wożących się właśnie tym modelem.

Vex

  • Gość
Dobór felg
« Odpowiedź #53 dnia: 20 Styczeń 2009, 21:52:31 »
Cytat: "Erebus"
Trzeba wziąć też pod uwagę, że sama aluminiowa felga jako, że jest lżejsza od stalowej pozytywnie wpływa na na osiągi i ekonomikę jazdy


:):) Polecam Ci proste doswiadczenie. Zwaz swoje letnie kolo i fabryczne stalowe 13 cali z opona 175. Twoja aluminiowa felga bedzie wazyla przyslowiowe 2x wiecej. To nie jest wyczynowa Rota ;);)


Cytuj

W hondach civic z początku lat 90- tych też 1.3 seryjnie były 13'' felgi i też 175/70. Najczęściej spotykanymi kołami przy tych modelach jeżdżących po naszych drogach są 15'' 195/50

Nie słyszałem żeby ktoś narzekał na brak dynamiki, a znam kilka osób wożących się właśnie tym modelem.


Wez tylko pod uwage fakt ze ten samochod ma 10-11s do 100 km/h z silnikiem 1.3 75km. Inny fakt ze wspomniany civic na 15 zostanie widocznie wyprzedzony przez takiego sameog na 13calowych kolach :) (400m)

Erebus

  • Gość
Dobór felg
« Odpowiedź #54 dnia: 20 Styczeń 2009, 22:20:35 »
Bez miarodajnych- mierzalnych argumentów dalsza dyskusja nie ma raczej sensu ;-)

Co do wagi felg - to z przykrością muszę Ci powiedzieć, że się mylisz. Mogę mówić za siebie i nie generalizując na wszystkie felgi. Ale miałem już kilka aut i jeszcze nie zdarzyło mi się żeby letni komplet na alu był cięższy od zimowego na "stalaku" .
Tak też jest i przy accencie. Te na oryginalnej feldze z oponami 175/70 r13 są wyczuwalnie cięższe od tych 15- stek ( przyznaje, że nigdy nie wpadłem na pomysł ich ważenia ale już w ręku czuję znaczną różnice w wadze i to niestety dla Twojego założenia na niekorzyść "stalówek" które są w porównaniu znacznie cięższe)

Z tego co słyszałem to chińskie aluminiowe felgi są bardzo ciężkie ale nie miałem jeszcze nieprzyjemności z nimi współpracować.


Właśnie przypomniała mi się nazwa "felgi z lekkich stopów" :D Z tego co wiem to do nich alu się zaliczają.

Mimix

  • Gość
Dobór felg
« Odpowiedź #55 dnia: 20 Styczeń 2009, 22:45:29 »
Cytat: "Erebus"
Wez tylko pod uwage fakt ze ten samochod ma 10-11s do 100 km/h z silnikiem 1.3 75km. Inny fakt ze wspomniany civic na 15 zostanie widocznie wyprzedzony przez takiego sameog na 13calowych kolach (400m)
Cytat: "Erebus"
Co do wagi felg - to z przykrością muszę Ci powiedzieć, że się mylisz.

Niech sobie sa gorsze/lepsze osiagi, ciezsze/lzejsze kolo, wole zeby moje auto wygladalo ladnie :-) nie jestesmy Panowie wyczynowcami dla ktorych te niewielkie odchylki na + lub - sa wielkimi odchylkami jak to ma miejsce w sporcie gdzie walczy sie o kazdym gram i kazde setne sekundy :) nawet jesli auto ma mi spalic 0,5 litra paliwa wiecej to i tak wole swoje Alu :) nie ma sie o co klocic Panowie :)

Wracajac do tematu: ja bym sie skusil na 15 cali i opone 195/50 :) ale staraj sie zachowac srednice calego kola nieodbiegajaca od oryginalu o 2% :) Podobno takie sa zalecenia.

Erebus

  • Gość
Dobór felg
« Odpowiedź #56 dnia: 20 Styczeń 2009, 22:51:01 »
Jeśli już mowa o % i średnicy to różnica wynosi 0,1 % . http://miata.net/garage/tirecalc.html
Oryginał 175/ 70 / 13 zamiennik 195 / 50 / 15. Należy zmienić ustawienie na układ metryczny, wtedy jest to to bardziej czytelne.

A dyskusja faktycznie nie ma sensu ;]
Inaczej: mi podobają się 15'' alufelgi RH o szerokości 7'' na accencie II ( a zwłaszcza w moim :D ) i jeździ mi się na nich bardzo dobrze. Ponad to bardzo mi się podobają na moim samochodzie z szerszymi oponami i jestem z tego zadowolony.
Z mojej strony koniec ;p

Vex

  • Gość
Dobór felg
« Odpowiedź #57 dnia: 20 Styczeń 2009, 23:36:33 »
Cytat: "Erebus"


Właśnie przypomniała mi się nazwa "felgi z lekkich stopów" :D Z tego co wiem to do nich alu się zaliczają.


Niestety nie tania tandeta za 1000zl komplet.

Cytuj

Co do wagi felg - to z przykrością muszę Ci powiedzieć, że się mylisz.


No coz, gratuluje profesjonalnych felg.

PS.

Lekka alu 15 cali wazy 4-5kg ale to koszt rzedu kilku tysiecy za komplet. Przecietny kloc powszechnie stosowany to z opona to sporo ponad 10kg. Stalowka 13 plus minus to 6kg. Wez poczytaj troche, bo piszesz bzdury...

Mimix

  • Gość
Dobór felg
« Odpowiedź #58 dnia: 21 Styczeń 2009, 00:09:27 »
Cytat: "Vex"
Erebus napisał/a:

Właśnie przypomniała mi się nazwa "felgi z lekkich stopów" Z tego co wiem to do nich alu się zaliczają.

Niestety nie tania tandeta za 1000zl komplet.

Tak sie potocznie przyjelo mowic ;-)


Cytat: "Vex"
Cytat:
Co do wagi felg - to z przykrością muszę Ci powiedzieć, że się mylisz.


No coz, gratuluje profesjonalnych felg.

PS.

Lekka alu 15 cali wazy 4-5kg ale to koszt rzedu kilku tysiecy za komplet. Przecietny kloc powszechnie stosowany to z opona to sporo ponad 10kg. Stalowka 13 plus minus to 6kg. Wez poczytaj troche, bo piszesz bzdury...

Profesjonalne felgi sa znacznie lzejsze od stalowek czy felg "z lekkich stopow". I malo tego te felgi przewaznie maja duzo wieksza wytrzymalosc. Ciezsza, nieciezsza - w kazdym badz razie ladniejsza :) Ale jakie znaczenie ma ciezar felgi, moze i pogorszy nieco osiagi, ale nie wykorzystuje sie ich za kazdym razem gdy sie jedzie w 100%.

Wracajac do tematu: Jesli zamiennik nie bedzie mial znacznej odchylki w srednicy, to to czy bedzie obcierac i wystawac poza nadkole zalezy tylko i wylacznie od ET felgi :) W standardzie Accent ma ET 46 wiec mysle ze 35 powinno ladnie wysadzic kola na zewnatrz ale przy jednoczesnym zachowaniu umiaru i spokoju o nieobcieranie :)

PS. Erebus spoleruj ranty tych felg bedzie jeszcze lepiej wygladac :)

UPS, niedoczytalem. Kolega Erebus juz wspominal o ET ze ma 35 i nie wystaje i nie obciera :P

Erebus

  • Gość
Dobór felg
« Odpowiedź #59 dnia: 21 Styczeń 2009, 07:19:55 »
Jak będę u rodziców - gdzie mam dostęp do wagi zrobię zdjęcie, z pomiarem ich wagi :) Felgi RH to nie jest tandetna felga są to felgi z jednej pułki z takimi jak BBS; MOMO; O-Z; KONIG; ENKEL :shock: "... Koncerny RH produkują alufelgi bezpośrednio do samochodów Porsche, BMW, Mercedes Benz. Firma wywodzi się ze sportu motorowego, jednak współcześnie znana jest głównie z rynku tuningowego ...RH - Racing Hart "

 "... The Racing Hart brand name is used to identify the multi piece and forged wheels. There are a couple of reasons why the Racing Hart wheels are more expensive than most custom rims. One reason is the exact fitments and and offsets that 3/2 piece wheels offer.

In 1 piece forging, all the material is structural. There are no bolts, no flanges to be bolted together, and no extra material for the bolts to bite into, so a 1-piece forged wheel is usually much lighter than an equivalent three-piece wheel. Which is one advantage of a forged alloy wheel.

RH custom wheels are produced to higher standards of casting, materials and finish and all lug cover caps and nuts are made of machined aluminum. Most models are available in 15, 16, 17, 18, and 19 inch. Finishes include: Super Black Coating,

The RH EVO (evolution) brand are not Racing Hart wheels but this line RH EVO is licensed from the same designers as most of the RH line. As for the country of origin - JAPAN is the birthplace for Racing Hart / RH EVO. Racing Hart is known as Sprint Hart in Japan..."




Co do polerowania rantu to powiem szczerze: odchodząc od tego, że chyba nie potrafię <glupek2> to mi się to nie podoba za bardzo. Moim zdaniem to nie pasuję do Accenta.