Witam,
Mam oryginalny akumulator AMG zakupiony w Hyundaiu 1,5 roku temu. Od nowości nie był ani razu ładowany ręcznie. Ostatnimi czasy postanowiłem go naładować i po tygodniu byłem na przeglądzie ogólnym z wymianą filtrów itp. i przy okazji zrobili test akumulatora. Wyszło, że jest bardzo słaby w ich tam skali jakiejś 14 punktowej miał tylko 5! O co chodzi?
Ładowałem ładowarką Cartrend DP 4000. No i tu nie wiem czy nie zrobiłem coś źle bo wybrałem opcje ładowania samochodu napięciem 14,3V. Ładował sie ok. 10 godzin po czym wskazanie pokazywało FULL CHARGED. Po tygodniu już taki spadek? Opcja start/stop działa bez zarzutu, więc dziwne bardzo.
I teraz zapytanie. Tam w tej ładowarce jest jeszcze opcja ładowania samochodu napięciem 14,7V (z tym, że jest tam namalowana śnieżynka) - czy to nie aby ta opcją należało ładować? Jako kompletny laik w temacie akumulatorów mam pytanie czy to nie spowodowało uszkodzenia akumulatora jeśli ładowałem za słabym napięciem?
