Autor Wątek: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF  (Przeczytany 110832 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

zbyh

  • Gość
[Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
« dnia: 12 Styczeń 2012, 22:21:19 »
Witam
 czy ktoś z kolegów ma jakieś problemy z tym filtrem? Od 3 miesięcy
odkąd jestem posiadaczem tucsona już kilka razy wszedł w tryb awaryjny,
tz  , zapaliła się kontrolka check, brak mocy obroty do 3 tys. Za
pierwszym razem na kompie wykazało EGR wymienili i wykasowali błędy.
Jednak na następny dzień znowu zapaliła się lampka i świećiła cały
dzień, na drugi dzień zgasła i tak kilka razy. Gdy sprawdziłem poziom
oleju okazało się że jest duuuużo ponad stan, czyli nie wypalone paliwo
dostało się do oleju. Wymieniłem olej i filtr. Za kilka dni kontrolka
nie zapaliła się na stałe tylko zaczęła mrugać, tryb awaryjny a że byłem
 akurat na autostradzie przejechałem 30 km na 4 biegu powyżej 2tys. obr.
 jakieś 60-70 km/h. Jednak lampka zgasła dopiero na drugi dzień.
Pojechałem na kompa nie wykazało błędów.Wiem że to filtr DPF bo takie są
 objawy, zaczyna wypalanie i nie kończy.Czy w związku z tym muszę jechać
 na komputerowe wypalanie do serwisu. Dodam tylko żejeżdże dość żwawo i
nie ma mowy o zamulaniu silnika. Czy mieliście podobne sytuacje i co o
tym sądzicie. pozdrawiam.

Offline jacek2

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 547
[Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Styczeń 2012, 07:14:28 »
Dziwne to objawy i trudne do zdiagnozowania na odległość. :-(  Zastanawia mnie fakt tej ilości poziomu oleju. Skąd jego nadwyżka. :oops:  :oops:
Dpf powinien sie sam oczyszczać przy dosyć szybkiej jeździe na wyższych obrotach silnika. Proponuję jeszcze raz dobrze "pogonić" auto, coby dostało porządnie w d...pę, a następnie sprawdzić na kompie jeszcze raz błędy (jeśli będzie mrugać kontrolka). :roll:  :roll:

zbyh

  • Gość
[Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Styczeń 2012, 07:44:43 »
Przy  procesie wypalania filtra komputer podaje dodatkowa dawke paliwa aby utrzymac wysoka temperature spalania, jezeli proces wypalania przebiega nieprawidlowo lub zostanie przerwany niewypalone paliwo przedostaje sie do oleju.Stad ten podwyzszony poziom na miarce.

Offline jacek2

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 547
[Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Styczeń 2012, 08:02:41 »
Cytat: "zbyh"
Przy  procesie wypalania filtra komputer podaje dodatkowa dawke paliwa aby utrzymac wysoka temperature spalania, jezeli proces wypalania przebiega nieprawidlowo lub zostanie przerwany niewypalone paliwo przedostaje sie do oleju.Stad ten podwyzszony poziom na miarce.


Wg mnie coś tu nie gra. Nie możliwe jest aby w takiej ilości podawane było paliwo, że podnosi się poziom oleju w silniku. Coś tu nie gra :roll:  :evil:
Wydaje mi się że przyczyna kontrolki (że świeci) może być całkiem inna.

Też posiadam dpf, i zgodne jest to że podczas wypalania zwiększona jest dawka paliwa, ale nie wpływa to w żaden sposób na zwiększenie poziomu oleju w silniku.... :?:

aqua

  • Gość
[Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Styczeń 2012, 14:26:12 »
Czy jest jakaś procedura wypalania DPF? i ile ta przyjemność kosztuje w serwisie jeżeli kierowcy jednak się nie uda go wypalić? a może by go tak usunąć fizycznie i programowo cena ok. 2k.

Offline jacek2

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 547
[Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Styczeń 2012, 16:06:24 »
Jest to jakiś sposób (myślę o wywaleniu filtra), ale wtedy auto zaczyna bardziej kopcić. Można też oszukać komputer po wywaleniu filtra, i wszystko pracuje poprawnie, nie świeci sie kontrolka silnika.
 :oops:  :oops:  :oops:
Tylko trzeba znaleźć gościa i warsztat który to potrafi zrobić :roll:  :roll:  :roll:

zbyh

  • Gość
[Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Styczeń 2012, 17:17:12 »
Cytat: "jacek2"
Jest to jakiś sposób (myślę o wywaleniu filtra), ale wtedy auto zaczyna bardziej kopcić. Można też oszukać komputer po wywaleniu filtra, i wszystko pracuje poprawnie, nie świeci sie kontrolka silnika.
 :oops:  :oops:  :oops:
Tylko trzeba znaleźć gościa i warsztat który to potrafi zrobić :roll:  :roll:  :roll:

regeneracja DPF
koszt jak dzwoniłem 500 pln netto. Czas ok 1 dzień

Leszek_S.

  • Gość
[Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Styczeń 2012, 17:24:30 »
Sorki - nie mogłem się powstrzymać :mrgreen:
Cytuj
Przykładowe marki pojazdów, w których regenerujemy filtry: Audi, BMW, Renault, Citroen, VW, Fiat, Mercedes, Hyundai, DEAWO, Opel, Toyota, Ford, Honda i inne. We wszystkich tych markach, w większości typów zregenerujemy i przywrócimy żywotność Twojego filtra na wiele tysięcy kilometrów.

Kurde czy ktoś mi powie co to za marka :?: :shock: :lol:

Łukasz

  • Gość
[Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Styczeń 2012, 18:51:20 »
Cytat: "aqua"
Czy jest jakaś procedura wypalania DPF?


Zapytaj w serwisie. Nie wiem czy każde ale na pewno przynajmniej część aut ma taką możliwość. Jeżeli ktoś by się zastanawiał nad wywaleniem to bierzcie raczej pod uwagę tylko opcje typu fizyczne usunięcie (najlepiej w taki sposób by dało się łatwo wrócić do dpfa) + odpowiednie przeprogramowanie komputera.

Samo usunięcie fizyczne bez ingerencji w oprogramowanie to raczej nienajlepszy pomysł.

Offline tommii

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 68
[Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Styczeń 2012, 00:28:59 »
Cytat: "aqua"
Czy jest jakaś procedura wypalania DPF?


W instrukcji mojego auta napisali żeby jechać z prędkością obrotową pomiędzy 1500 a 2000 obr/min na biegu wyższym niż 2, aż do momentu zgaśnięcia kontrolki. ważne żeby nie przerywać pracę silnika.

Potwierdziłem to w serwisie. Podobno przy obrotach 1500 do 2000 zachodzą najkorzystniejsze warunki do wypalenia filtra DPF.

Offline jacek2

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 547
[Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Styczeń 2012, 14:31:07 »
Cytat: "tommii"
Cytat: "aqua"
Czy jest jakaś procedura wypalania DPF?


W instrukcji mojego auta napisali żeby jechać z prędkością obrotową pomiędzy 1500 a 2000 obr/min na biegu wyższym niż 2, aż do momentu zgaśnięcia kontrolki. ważne żeby nie przerywać pracę silnika.

Potwierdziłem to w serwisie. Podobno przy obrotach 1500 do 2000 zachodzą najkorzystniejsze warunki do wypalenia filtra DPF.

 Tak zgadza się powyższy opis. Jeśli przerwiesz cykl wypalania (twoja trasa skończy się wcześniej niż nastąpi całkowite wypalenie) proces przy najbliższej podróży zacznie się od nowa........

Offline tommii

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 68
[Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Styczeń 2012, 01:02:45 »
Cytat: "jacek2"
Dziwne to objawy i trudne do zdiagnozowania na odległość. :-(  Zastanawia mnie fakt tej ilości poziomu oleju. Skąd jego nadwyżka. :oops:  :oops:
Dpf powinien sie sam oczyszczać przy dosyć szybkiej jeździe na wyższych obrotach silnika. Proponuję jeszcze raz dobrze "pogonić" auto, coby dostało porządnie w d...pę, a następnie sprawdzić na kompie jeszcze raz błędy (jeśli będzie mrugać kontrolka). :roll:  :roll:


Jak to jest w końcu. Raz potwierdzasz to co napisałem wcześniej o wypalaniu DPF tzn. prędkości obrotowe 1500 - 2000 a to oznacza bardzo spokojną jazdę, a raz piszesz o szybkiej jeździe na wyższych obrotach żeby silnikowi dać porządnie w d..pę. Skoro chodzi tylko o temperaturę spalin, to prędkość z jaką się jedzie nie ma żadnego znaczenia bo te same warunki zachodzą jadąc na 3 biegu z prędkością 50 km/h lub na 6 biegu z prędkością 120 km/h (mówię o zachowanie tych samych obrotów silnika. Liczy się prędkość obrotowa silnika, która decyduje o ilości spalin i ich temperaturze.
Filtra DPF nie da się przedmuchać jak katalizatora więc po co "przeganiać" auto skoro ważne są obroty silnika a nie prędkość jazdy.
Jak to jest na prawdę z tym DPF-em?

Łukasz

  • Gość
[Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Styczeń 2012, 01:39:56 »
tommii, może zapytaj w kilku serwisach przy jakich obrotach najlepiej wypala się dpf w Twoim aucie. W każdym samochodzie procedura wypalania może wyglądać nieco inaczej. Prędkość raczej nie powinna mieć znaczenia - tu chodzi raczej o obroty.

bartekzg

  • Gość
[Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Styczeń 2012, 07:58:42 »
jak to jest z tym filtrem, czy każdy tucson go ma?  czytałem, że 113km niby nie ale teraz to sam już nie wiem.

Offline apikus

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 538
[Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Styczeń 2012, 09:24:44 »
Cytat: "bartekzg"
czy każdy tucson go ma?


Jai masz silnik, tzn. jaką normę emisji spalin ma? Jak Euro5 to masz filtr, jak niższą to raczej nie.