Autor Wątek: [ix35 EL] Hydrauliczna regulacja zaworów w ix35  (Przeczytany 50824 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wbss

  • Gość
[ix35 EL] Hydrauliczna regulacja zaworów w ix35
« dnia: 13 Listopad 2013, 18:23:59 »
czy w modelu ix35 silnik benzynowy 1, 6 GDI wystepuje hydrauliczna regulacja zaworow????, zarowno Hyundai Polska i serwis maja rozne zdania????

[ Komentarz dodany przez: Zbyszek: 2013-11-13, 20:29 ]
Edycja tematu do postaci zrozumiałej.

pijid

  • Gość
[ix35 EL] Hydrauliczna regulacja zaworów w ix35
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Listopad 2013, 20:39:11 »
Hydrauliczna kompensacja luzów zaworów (tzw. popychacze hydrauliczne)?
A pokaż mi taki współczesny silnik, w którym jej nie ma. A już szczególnie przy zmiennych fazach rozrządu, to moja ograniczona wyobraźnia nie pozwala na wyobrażenie sobie silnika bez takiego rozwiązania.

Z ciekawości: kto twierdzi że tego w tym silniku nie ma? Handlowcy z HMP?

Jaco

  • Gość
[ix35 EL] Hydrauliczna regulacja zaworów w ix35
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Listopad 2013, 22:04:31 »
Silniki Hondy nie mają hydraulicznej regulacji zaworów (i-vtec oraz vtec) . I chwała im za to bo śmigają długie lata. Tak faktycznie należy zgodnie z książką regulować luzy ale sprowadza sie to do sprawdzenia i tyle. Nie wiem czy w 1,6 GDI jest czy nie hydraulika ale jezeli jej nie ma to tylko pogratulować

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169

klemens

  • Gość
[ix35 EL] Hydrauliczna regulacja zaworów w ix35
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Listopad 2013, 09:15:48 »
Cytat: "Jaco"
Silniki Hondy nie mają hydraulicznej regulacji zaworów (i-vtec oraz vtec) . I chwała im za to bo śmigają długie lata. Tak faktycznie należy zgodnie z książką regulować luzy ale sprowadza sie to do sprawdzenia i tyle. Nie wiem czy w 1,6 GDI jest czy nie hydraulika ale jezeli jej nie ma to tylko pogratulować

Zgadza się. I benzyniak 2.4 Suzuki też nie ma.

ftomas

  • Gość
[ix35 EL] Hydrauliczna regulacja zaworów w ix35
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Listopad 2013, 11:34:40 »
Od pewnego już czasu słychać w moim samochodzie po kilkunastu minutach pracy zimnego silnika metaliczne stukanie które przechodzi  po kilku minutach ( tj. nagle stukanie się włącza i po kilku minutach ...może po kilkunastu przechodzi , lub po krótkiej jeździe ) , serwis podejrzewa właśnie hydrauliczne regulatory zaworów , sugerując a właściwie skazując mnie na czekanie , że jeszcze kiedyś wrócimy do tematu jak nie przejdzie ..., wcześniej sugerowano mi że to normalne zjawisko w tym silniku , dopóki nie wpadł mi w ręce identyczny 1:1 model IXa z przejechanymi zaledwie 5 tyś km ( mój ma 72 tyś km ) w którym to silniku nic takiego się nie objawiało , tego argumentu nie byli w stanie obalić . Czy ktoś ma podobną przypadłość w Dieslu 136 KM 4WD ??

klemens

  • Gość
[ix35 EL] Hydrauliczna regulacja zaworów w ix35
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Listopad 2013, 12:00:04 »
U mnie (co prawda silnik 184KM, 40kkm) żadnego stukania nie było i nie ma. Co więcej, zauważyłem bardzo wyraźną poprawę kultury pracy silnika. Na początku jakoś tak rzęził jak stara ciężarówa a teraz dźwięk jest cichszy i przyjemniejszy.
Aha, jeżdżę tylko na tych lepszych paliwach (poza Norwegią, gdzie zwykle jest tylko jeden diesel, hooy wie jaki)

ftomas

  • Gość
[ix35 EL] Hydrauliczna regulacja zaworów w ix35
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Listopad 2013, 13:45:39 »
Cytat: "klemens"
U mnie (co prawda silnik 184KM, 40kkm) żadnego stukania nie było i nie ma. Co więcej, zauważyłem bardzo wyraźną poprawę kultury pracy silnika. Na początku jakoś tak rzęził jak stara ciężarówa a teraz dźwięk jest cichszy i przyjemniejszy.
Aha, jeżdżę tylko na tych lepszych paliwach (poza Norwegią, gdzie zwykle jest tylko jeden diesel, hooy wie jaki)


Faktycznie u mnie również poza tymi chwilowymi stukami na zimnym to w porównaniu do tego testowego IX z tym samym silnikimem i 4WD z przebiegiem 5000 tys to mój chodzi o wiele żwawiej , tamten jak by był jakiś zamulony , mniej elastyczny ...niedotarty ,nieułożony jak by tego nie zwał to nie stukał , co jeszcze mogę dodać to spalanie spadło przy  stanie licznika total tj. ok. 40 tyś...lub wskazania komputera się zlitowały , obecnie średnia 100% miasta to 7,8 L -8,5 L z ambitnym butem na pedale gazu , zima mrozy + 1L , trasa do 140km/H -ok max 7L , Niemcy na ich paliwie 6,4L /100,  powyżej magicznych 140km/h ...wiaderko , kiedyś przycisnąłem do 180km/h i tak przejechałem ok 90km to na judaszu paliło się 14L średnia spalania z resetowanego pomiaru po tankowaniu . Dla pocieszenia zmartwionych apaetytem naszych aut spalanie z Toyoty Sequoia V8 4WD , przy delikatnej jeździe , bo ciężki but byłby bardziej kosztowny , uwieczniłem to na zdjęciu .

Offline Robik

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 180
[ix35 EL] Hydrauliczna regulacja zaworów w ix35
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Listopad 2014, 21:21:57 »
Czy ktos z kolegow dokonywal juz regulacji zaworow w silniku 2.0 163KM benz? Koszt w serwisie to okolo 2tys zl zalecany przebieg przez producenta 90tys powoli zbliza sie nieublaganie i zaczynam rozgladac sie za alternatywnymi miejscami dokonania regulacji. Jakie jest wasze doswiadczenie w tej materii jak wyglada rrgulacja w tych silnikach i ewentualnie jakie operacje sa niezbedne aby efekty byly zgodne z zamierzeniami.

Marcus72

  • Gość
[ix35 EL] Hydrauliczna regulacja zaworów w ix35
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Listopad 2014, 11:21:01 »
tez jestem ciekawy jak ta operacja wyglada, szkoda ze nie ma hydraulicznie regulowanego luzu zaworowego.

A jakie objawy u Kolegi ? stuki itp?

Offline Robik

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 180
[ix35 EL] Hydrauliczna regulacja zaworów w ix35
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Listopad 2014, 15:38:24 »
Zadnych problemow i niepokojacych dzwiekow do chwili obecnej nie zauwazylem ciekawi mnie z czego wynika koszt 2tys zl czy ten proces regulacji zaworow jest az tqk uciazliwy ze wymaga dosc sporych nakladow?W kazdym razie powaznie zastanawiam sie nad sensownoscia regulowania zaworow w aso i chyba zaczne szukac niezaleznych specjalistow w P-niu.

Marcus72

  • Gość
[ix35 EL] Hydrauliczna regulacja zaworów w ix35
« Odpowiedź #11 dnia: 19 Listopad 2014, 16:07:35 »
Z tego co udalo mi sie wyczytac problem polega na tym ze popychacze zuzywaja sie mechanicznie czyli sa krotsze ( starte) Regulacja polega na kompletnej wymianie na nowy(dluzszy) popychacz . A jest ich 16, co tez nie usprawiedliwia takiej ceny. Cena jednego poychacza to jakies 16 dolarow.
Ciekawa jest tez argumentacja dlaczego nie zastosowano hydraulicznych popychaczy a mianowicie taka ze hydrauliczne popychacze generuja ciagle tarcie i w sumie duze opory napedu walkow rozrzadu, "nasze" popychacze sa wiec Ekologiczne :-/ wedlug inzynierow z Korei.
Moze jeszcze troche pojezdzisz i auto pojdzie do Zyda :lol:

mada

  • Gość
[ix35 EL] Hydrauliczna regulacja zaworów w ix35
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Listopad 2014, 18:15:00 »
Co się przejmujecie koledzy kiedyś  szczelinomierzem i kluczami regulowało się  i bez problemu to hulało ( jeżeli rzeczywiście nie mamy w swoich silnikach hydraulicznej regulacji)  , damy radę  :mrgreen:  :mrgreen:
Trzeba się będzie rozeznać w temacie .
Starczy zrzucić pokrywę zaworową i już będzie wszystko wiadomo.
Na razie nie mam takiej potrzeby , no i ciekawość może kosztować uszczelkę. :-/  :-/

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[ix35 EL] Hydrauliczna regulacja zaworów w ix35
« Odpowiedź #13 dnia: 19 Listopad 2014, 20:35:17 »
Cytat: "Marcus72"
Cena jednego popychacza to jakieś 16 dolarów
(cytat z poprawionym błędem)

Nie 16, a 6,4 dolara.

http://www.koraps.com/shop/item.php?it_id=588185

http://hyundai.epcdata.ru/ix35-tucson/42370/engine/raspredelitelniy_val_i_klapani-20240B11/tolkatel-22226C/

Marcus72

  • Gość
[ix35 EL] Hydrauliczna regulacja zaworów w ix35
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Listopad 2014, 11:00:00 »