Autor Wątek: 2.0 CRDI skrzynia biegów  (Przeczytany 2504 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

dawidek102

  • Gość
2.0 CRDI skrzynia biegów
« dnia: 13 Lipiec 2009, 22:02:32 »
Mam problem z Santa fe, a mianowicie bardzo ciężko wchodzi mi 2 bieg gdy redukuje z wyższych biegów a z jedynki na 2 wchodzi normalnie. Czy ktoś miał podobny przypadek?

marcuspl6

  • Gość
2.0 CRDI skrzynia biegów
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Lipiec 2009, 09:12:58 »
czy jak lekko przyciśniesz pedał sprzęgła czy on pulsuje
jak tak to prawdopodobnie koło dwumasowe i kpl sprzęgło do wymiany koszt ok 1000 + robocizna
jeżeli nie pulsuje i dobrze wysprzęgla to skrzynia biegów

dawidek102

  • Gość
2.0 CRDI skrzynia biegów
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Lipiec 2009, 11:12:07 »
nie mam w nim dwumasówki a sprzęgło kompletne oryginalne wymieniłem koszt niewielki bo 350zł obawiam sie ze to skrzynia :-| :-| :-|

gordonek

  • Gość
Santa Fe 2.0 CRDI skrzynia biegów głośne szumy
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Lipiec 2009, 21:03:29 »
Witam dyskutantów!
Słowo wprowadzenia - w moim aucie przy puszczonym sprzęgle okropny hałas, prawie metaliczny, po wciśnięciu sprzęgła - cisza.
Serwis fabryczny zaprorokował łożysko wałka sprzęgłowego. Potwierdziło się - do wymiany mam początkowe i końcowe łożysko wałka sprzęgłowego. Przy rozbieraniu niestety uszkodzono mi docisk sprzęgła (szczęśliwie i tarcza była zjechana do nitów więc i tak wymiana nieunikniona), podobno coś tam się zapiekło i nie mogli odkręcić. Szczęśliwie w samej skrzyni nie mam nic do wymiany (żadne zębatki, synchronizatory itp.).
Pojawił się kłopot z zakupem tych łożysk - podobno nietypowe. Zamówiłem w sklepie w Rzeszowie. Ze sprzęgłem też mały niuans, wg VIN-u powinno być z kołem dwumasowym a jest z jednomasowym i stąd większy kłopot z zakupem.
Czekam na dostawę i efekt końcowy:)

gordonek

  • Gość
2.0 CRDI skrzynia biegów
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Sierpień 2009, 21:13:55 »
No i po naprawie....
Hałas faktycznie ucichł i mógłbym się teraz cieszyć jazdą, ale nie mogę:(
Mechanik coś chyba źle poskładał czy ustawił, bo z dwójki ledwie można zrzucić bieg, a trójka i czwórka nie są w linii - trzeba nieco na prawo przesuwać lewarek.
Gdy spojrzeć na lewarek z góry wydaje się, że jest przesunięty w prawo, ale nie mogę tego porównać do stanu poprzedniego ponieważ nie zwróciłem na to uwagi, jednak biegi wcześniej (przed naprawą) wchodziły bez oporów.
Auto oddaję do reklamacji, a wiecie jak to jest z reklamacjami... szczególnie w "podwórkowym warsztacie".
To moje kolejne auto i chyba się przekonuję, że "grubsze naprawy" lepiej robić w autoryzowanych stacjach.
Pozdrawiam

jachus

  • Gość
2.0 CRDI skrzynia biegów
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Sierpień 2009, 22:20:47 »
z tymże w ASO powinieneś robić to sie nie zgodzę natomiast że w serwisie specjalizującym sie w skrzyniach to owszem....

Darkat w Szczecinie cały osprzęt układu wtryskowego (Boscha) wozi do serwisu Boscha w Gryfinie...

Więc pewnie podobnie jest z skrzyniami :)