Forum > Lantra

[Lantra J2] Lampka bagażnika oraz wymiana paska klinowego.

(1/3) > >>

OuTchOrN:
Witam, jestem świeżo upieczonym posiadaczem Hyundaia Lantry 1.6 16V Kombi. Z tego względu, że jestem typem majsterkowicza, małe usterki nie związane z rozbieraniem silnika czy też naprawy karoserii, staram się wykonywać sam. Udało mi się do tej pory z powodzeniem naprawić spryskiwacze, odnowić swoje zardzewiałe ramiona wycieraczek i parę duperelek związanych ze światłami czy też elementami wyposażenia wnętrza.

Wczoraj chciałem zabrać się za niepalącą się w ogóle lampki w bagażniku, zamontowanej w podsufitce. Nie chciał bym w żaden sposób uszkodzić lampki oraz podsufitki. Czy ktoś byłby tak uprzejmy i wyjaśniłby mi w jaki sposób jest ona umocowana, oraz w jaki sposób wykonuje się jej demontażu? Ewentualnie, jakie mogą być przyczyny, że się ona nie pali. (posiadam sprawną żarówkę, niestety nie posiadam póki co, próbówki pod 12V).

Drugą kwestią jest wymiana paska klinowego, paska wspomagania kierownicy, oraz łańcuszka. Mój rozrząd ma zrobione zaledwie 30 tysięcy kilometrów, jednak podczas jego wymiany nie zostały wymienione pozostałe paski, ślizgi łańcuszka oraz sam łańcuszek. Czy te paski można wymienić bez ruszania rozrządu?
Auto otrzymałem wraz ze swoją kobietą od jej dziadka, stąd też znam całą historię autka.

Na początek tyle, z moich problemów:)
Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie porady

Złośnik:
Żeby wymienić łańcuszek trzeba zdemontować wałki, a więc i tym samym zdjąć rozrząd (pasek). Jeśli się nie tłucze to zostaw do następnej wymiany rozrządu.
Paski osprzętu wymienisz bez problemu sam w każdej chwili. Od spodu trzeba tylko u podstawy filtra oleju poluzować nakrętkę ucha alternatora (12mm albo 13mm), od góry poluzować śrubę poprzeczną do regulatora naciągu (12mm). Po zdjęciu paska alternatora możesz zdjąć pasek pompy wspomagania. Pompę luzujesz jedną śrubą poprzeczną w uchu regulacji naciągu (14mm). Może być ciężko zdjąć pasek z koła pasowego, trzeba trochę się nagimnastykować żeby przeszła między kołem pasowym a króćcem powrotnym pompy, albo zdjąć przewód od zbiorniczka.
Co do lampki w podsufitce, trzeba od strony przełącznika w wycięty otwór wsadzić wkrętak płaski i delikatnie podważyć. Wchodzi tam żarówka C5W (36mm !!!). Tu - ważne - w sprzedaży są też żarówki C5W 41mm a one nie wejdą i nie warto na siłę ich tam wpychać. Tylko 36mm. Warto za to kupić takie żaróweczki LED'owe, będzie mocniejsze światło, barwa biała też dobrze wygląda. Takie same żaróweczki masz w podświetleniu z przodu podsufitki i w bagażniku, i tam też warto je zmienić na mocniejsze LED'owe. Może i koszt większy takich żaróweczek ale sprawdzają się. Nie sprawdzają się natomiast LED'y jako postojówki i podświetlenie rejestracji. Nie wiedzieć czemu, ale zawsze jedna lub druga z kompletu przestaje świecić lub zaczyna mrugać.

OuTchOrN:
Od, teraz tak, potrzebuję zdemontować całą lampkę, wyjąć wraz z obudową ponieważ nie ma w niej prądu. Sam klosz wyjmowałem, żaróweczkę mam też sprawną. Kwestia pasków, w takim razie moje koszty spadły:), jednak w silniku nasłuchuje lekkie pukanie i nie wiem czy mam czym się martwić.
Została kwestia jeszcze tych szyb.

tekla:
OuTchOrN, w jednym temacie pytamy o jeden problem. Dla każdego pytania zakładamy osobny temat (o ile wcześniej kwestia nie była poruszana na forum), żeby ułatwić innym użytkownikom wyszukanie odpowiedzi, jeśli będą mieli takie samo pytanie.
Złośnik, powinieneś koledze powiedzieć, a nie ciągnąć chaos...

OuTchOrN:
Dobra w takim razie wyedytuje główny post. W takim razie temat ten dotyczyć będzie lampki.
Temat paska klinowego i paska pompki, został wyczerpany, wiec, tej części tematu nie będę usuwał, zmienię tylko nazwę tematu na prawidłową. Pytanie w sprawie szyb przeniosłem do nowego tematu.
Dziękuje za odpowiedź i za uwagę.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej