Hmm - na granicy nośności nikt nie jeździ, trzeba się liczyć z przeciążeniami, a uderzenia, nierówna nawierzchnia Przy pompowaniu słaby balon będzie puchł a nie prostował się. Totalne minimum dla trajeta to 96H.
A jak w kolega zauważył rozmiar opon dopasowuje się do rozmiaru felgi np szerokość w calach.
Ogólnie przy za wąskich oponach i wejściu w zakręt wpadniesz w poślizg poza tym będziesz piszczał przy każdym ruszeniu, nie wspomnę o mokrej nawierzchni auto waży 1,8t - a droga hamowania?
Moim zdaniem najwęższe to 205 najniższe 14', najszersze 225 na standardowych felgach 15'. Myślę że przy tej masie powinny być wzmacniane.
Co do cen opon to wcale nie są takie drogie, letnie (zródło oponeo):
- sprawdzone Wanli S 1023 215/65 R15 100 H XL - 236zł
- sprawdzone prze ze mnie Accelera ALPHA 215/65 R15 100 H XL - 246zł (ładny sportowy bieżnik) - mogę odsprzedać, 4 szt, 3 latki 5-7mm bieżnik - kupiłem nowe cichsze SAVY .
A czy wiesz co to są firmy ubezpieczeniowe i czym się zajmują? Stuknie ktoś w ciebie a tobie udowodnią że miałeś niesprawne czy nieprawidłowo eksploatowane auto, ano bo zastosowałeś rozmiar opon niezalecany przez producenta auta - tu są skutki prawne.