Forum > i20
[i20 PB] Opony i20
Kudłaty_1975:
Dorzucę dla zainteresowanych jeszcze skan testu wielosezonowych z 2017 roku.
Jacaw:
@Kudłaty_1975: bardzo dziękuję za te wrzutki testów, aczkolwiek trochę mnie martwi średni wynik Falkenów. Chociaż z drugiej strony Ty byłeś z nich zadowolony i oceniasz je raczej dobrze.
Kudłaty_1975:
Tak. Byłem zadowolony. I były testowane we wszystkich warunkach i dały radę. Nawet zimą w Zakopanem. W sumie jeździłem na nich ponad trzy lata, także kilka pełnych zim obskoczyły. Nowy właściciel auta też jest zadowolony z tych opon, a dodam, że to osoba bardzo negatywnie nastawiona do opon wielosezonowych. Także o czymś to świadczy.
Wracając do testów, to Falken świetnie wypada na mokrej nawierzchni i pod tym kątem te opony były projektowane. A nie ukrywajmy, w dużych miastach zimą jeździ się głównie po wodzie. Po słonej wodzie. I te opony świetnie sobie radzą w tych tak naprawdę trudnych dla opony warunkach. W śniegu też dobrze sobie radzą. A na lodzie każda jedna się ślizga. Nawet najlepsza zimówka.
I jak kiedyś wspomniał w tym wątku Obelix, że, cytuję: „… najważniejsze są opony mózgowe”, także żadna opona nie zastąpi myślenia.
I tak jak wspomniałem w opinii. Falken działa na rynku amerykańskim. A to bardzo wymagający rynek. Tam nie ma miejsca na żarty. O czym świadczy chociażby porażka VW.
Jacaw, nie wiem jakie są Twoje oczekiwania wobec tych opon, ale jeśli jeździsz głownie po mieście, preferujesz umiarkowany (spokojny) styl jazdy, to jak się zdecydujesz na zakup tych opon, to daje sobie dwie ręce uciąć, że będziesz zadowolony. Druga sprawa, daję Ci już teraz przyzwolenie, że jeśli się zawiedziesz, to możesz mi pojechać tu na forum oficjalnie ile wlezie, a ja pokornie przyznam się do porażki i Cię przeproszę. Ale nie ukrywam też, że chciałbym, aby to była Twoja i tylko Twoja świadomie podjęta decyzja. Nie pod wpływem moich komentarzy i opinii. Ja Cię nie namawiam. No może trochę zachęcam :-P Masz test, masz moją opinię co do tych opon, ale sam musisz zadecydować czy wchodzisz w temat, czy nie. Sam musisz to przełknąć.
Jacaw:
Czy ktoś może próbował opon wzmacnianych ? Tzn. widzę, że dla i20 podstawowa nośność opony oferowanych w sklepach to 84, ale można też spotkać opony wzmacniane 88 XL, które są dosłownie parę złotych droższe od 84. Czy warto te parę złotych dopłacić, a może wręcz przeciwnie i lepiej tych wzmacnianych unikać ?
Kudłaty_1975:
Źródło: Oponeo.
Zalety opon wzmacnianych (XL) wynikające z ich podwyższonej nośności:
a) przy takim samym użytkowaniu opon normalnych i wzmocnionych trwałość tych drugich będzie większa. Opony XL pozwalają na przejechanie większej ilości kilometrów bez uszkodzeń wewnętrznych, wynikających z użytkowania nawet w przypadku intensywnej eksploatacji. Warunkiem jest przestrzeganie ciśnienia zalecanego przez producenta pojazdu.
b) odporność na uszkodzenia mechaniczne powstałe np. podczas dynamicznego najazdu na krawężnik.
c) lepsze właściwości trakcyjne i przyczepne opony. Większa sztywność opon zapewnia stabilność, lepsze zachowanie w zakrętach, szybszą reakcję na skręty, skuteczniejsze przenoszenie mocy pojazdu na nawierzchnię oraz większą odporność na przeciążenia (przyspieszanie, hamowanie, siły odśrodkowe w zakrętach).
Jakie są wady opon wzmacnianych? Najbardziej charakterystyczne wady opon wzmacnianych to:
a) wyższy poziom hałasu. Wymagania stawiane w czasie uzyskiwania homologacji hałasu względem opon wzmocnionych pozwalają im na wytwarzanie hałasu wyższego o 1dB niż opony normalne.
b) zastosowane wzmocnienia mogą wiązać się ze zwiększeniem grubości w strefie czoła (pod bieżnikiem) i w barku opony, co z kolei może powodować wzrost oporów toczenia i tym samym zużycia paliwa.
c) wzmocnienia zwykle wiążą się ze wzrostem masy opony, co również przyczynia się do większej konsumpcji paliwa.
d) modyfikacje względem opon normalnych mogą też mieć wpływ na pogorszenie komfortu, zmiany jednak będą minimalne i raczej niewyczuwalne dla kierowcy.
Opony wzmacniane warto kupić gdy:
a) często jeździmy ze znacznym obciążeniem, ich zastosowanie może pozytywnie wpłynąć na długość okresu użytkowania całego kompletu gdy
b) posiadamy samochód o dużej mocy silnika, zyskamy dzięki nim większą stabilność w zakrętach oraz lepsze reakcje na przyspieszanie i hamowanie z wysokich prędkości.
Nawigacja
[#] Następna strona