Forum > i20

[i20 PB] Opony i20

<< < (8/10) > >>

areksz1977:
Cześć, 2 tygodnie temu założyłem Goodyear 4seasons (bo robione w Polsce, chociaż na Kleberach wg tej samej zasady wybieranej się przejechałem), też by wyrobić sobie opinię. Opony drogie, w cenie 2 zestawów budżetowych na zimę i lato, które wg testów zarówno w zimie jak i lecie mają te budżetowe zestawy przewyższać. Za wcześnie na ocenę, na pewno cichsze niż zimowe i cichsze niż byle co letnie.

Kudłaty_1975:

--- Cytat: "areksz1977" ---założyłem Goodyear 4seasons
--- Koniec cytatu ---


Ja aktualnie na takich oponach jeżdżę. Od kilku lat śledzę testy opon wielosezonowych i Goodyear od wielu wielu lat wiedzie w nich prym oddając jak do tej pory tylko raz w 2016 roku pierwszą pozycję oponom Michelin Crossclimate w momencie kiedy pojawiły się na rynku. Gdy emocje związane z Michałami opadły, Goodyer w 2017 roku wrócił na pierwsze zasłużone miejsce.  Zgodnie z wspomnianymi testami Goodyear lepiej zachowuje się na śniegu od Michałów. Michały mają dobą siłę ciągu i hamowanie, ale już nie radzą sobie tak dobrze jak Goodyery w slalomie po śniegu.  Natomiast w  warunkach letnich Michały są lepsze od Goodyera.  Ale różnice w osiągach obu wspomnianych opon są naprawdę niewielkie. W innym wątku już pisałem, że opony Goodyer spisują się świetnie. Sprawdzałem je zimą i to w trudnych warunkach. Teraz sprawdzam je można powiedzieć prawie latem. Dziś akurat podczas wieczornych dużych opadów deszczu sprawdzałem jak zachowują się na mokrym. Awaryjne hamowanie.  W mojej ocenie bez zastrzeżeń. Wręcz wzorcowo. Ale to tylko moje odczucie i moja opinia. Nie jestem specjalistą od opon. Dodam, że w porównaniu do Falkenów, które miałem wcześniej, to Goodyery zachowują się pewniej i pozwalają na więcej. Co również potwierdzają testy.

I jeszcze jedno.  Proszę pamiętać, że opony wielosezonowe klasy budżetowej będą przejawiać cechy albo bardziej zimowe, albo bardziej letnie. W przypadku opon klasy premium jest już inaczej. Margines bezpieczeństwa w obu warunkach, czyli lato/zima, jest zachowany.
 
I jeszcze drugie. Opony wielosezonowe muszą oprócz oznaczenia M+S (lub na odwrót), również posiadać oznaczenie zimowe, czyli  tzw. płatek śniegu na tle szczytów górskich. To bardzo ważne.
 
I na koniec. Jak do tej pory jeździłem na wielosezonach Kumho, Falken i obecnie Goodyer. Goodyer spisuje się najlepiej. Na założonych Kumho na mokrej nawierzchni ABS miał co robić. Z Falkenami już tak nie było. W służbowych samochodach zakładają nam opony sezonowe i muszę przyznać, że różnicy nie widzę.  

Cena Goodyera???? Bez problemu można znaleźć oferty poniżej 300 zł za sztukę.  Najszybciej dla przykładu np. na oponeo (nie jestem pracownikiem tej firmy), najtańsze do i20 letnie 147 zł (Superia RS200), najtańsze zimowe do i20 też na oponeo  178 zł (Dębica Frigo).

Suma 325 zł.  

I podkreślam. Nikogo nie namawiam na zakup opon wielosezonowych. Funkcjonuje wiele mitów na ich temat, tak jak i na temat olei silnikowych.  Niektórzy uznają tylko mineralny, bo auto z końcówki lat `90, natomiast inni nie boją się lać syntetyku.

Jacaw:
Dziękuję za informacje i te Goodyear'y wyglądają fajnie, ale drogie są... może nie tak jak Michelin'y, ale w stosunku do takich Falkenów to około 90 zł na oponie. :-(
Muszę przemyśleć to, bo o ile mogę te 30 zł dopłacić do Imperial'i, aby kupić Falkeny, to kolejne 90 zł na oponie już robi sporą różnicę. Wiem, że niby za bezpieczeństwo warto płacić, ale też są jakieś rozsądne granice... a skoro Falkeny nie są złe, to może warto na nie postawić?

Kudłaty_1975:

--- Cytat: "Jacaw" ---.. a skoro Falkeny nie są złe, to może warto na nie postawić?
--- Koniec cytatu ---


Postaram się wieczorem spłodzić jakąś odpowiedź dla Cibie jak wrócę do domu. Muszę poszperać w kompie. Mam napisaną opinię o tych oponach, trochę testów itd. itp.. Chciałbym, abyś wiedział na tematy tych opon jak najwięcej zanim podejmiesz decyzję o zakupie.


A więc tak.

Poniżej moja opinia z 2015 roku odnosząca się do Falkenów po pierwszym roku ich użytkowania. Nie pamiętam gdzie ją zamieściłem. Co do odczucia pływania auta, to faktycznie na samym początku można było to odczuć. Z czasem już tego nie zauważałem i gdybym nie wykopał tej opinii, nie przypomniałbym sobie o tym.  Załączam też 3 strony testu z 2014 roku. Goodyery wtedy były pierwszej generacji.

OPINIA.
Decyzję o zakupie opon poprzedziła oczywiście kalkulacja cen, jak i prześledzenie wyników dotychczas przeprowadzonych testów opon wielosezonowych. W roku 2013 w teście przeprowadzonym przez Auto Bild opony te ustąpiły miejsca tylko oponom Goodyear Vector 4Season, które jak można przeczytać w opiniach zamieszczonych na Oponeo, są bardzo dobre. Również wyśmienicie wypadły w teście przeprowadzonym w 2014 roku przez Auto Świat – ocena: zadowalające. Miałem okazję sprawdzić je w czasie jazdy po śniegu, lekkiej „szkalnce” oraz na suchym jak i mokrym asfalcie. Zgodnie z wynikami wyżej wspomnianego testu przeprowadzonego przez Auto Świat częściowo podzielam zawarte w nim spostrzeżenia, a mianowicie, cytuję:

„ZALETY – pewne właściwości jezdne i najkrótsze drogi hamowania na mokrej nawierzchni, wysoki komfort jazdy, niska cena.
WADY – ograniczone trakcja i prowadzenie boczne na śniegu, nieznacznie wydłużone drogi hamowania na suchym, podwyższone opory”.

W tym miejscu chciałbym odnieść się do kwestii podwyższonych oporów - z cała pewnością stwierdzam, że na tych oponach nie zauważyłem aby spalanie wzrosło. Wręcz przeciwnie, trochę zmalało (poprzednie opony wielosezonowe Kumho). Oraz do ograniczonej trakcji i prowadzenia bocznego na śniegu – ja osobiście tego nie zauważyłem. Na śniegu spisują się jak zimowki. No i dodatkowo moje osobiste wrażenia i odczucia z dotychczasowej eksploatacji opon. Opony okazały się zaskakująco bardzo ale to bardzo ciche. Przy dodatnich temperaturach odnoszę wrażenie lekkiego pływania samochodu, a reakcja układu kierowniczego troszkę się opóźnia. Zapewne spowodowane jest to dużą miękkością opon. Reasumując, z uwagi na dobre wyniki w testach jak i niską cenę, moich osobistych pozytywnych odczuć, uważam że są to opony godne polecenia. Szczególnie dla osób poruszających się głównie po mieście, gdzie drogi są odśnieżone i jeździ się po błocie pośniegowym lub wręcz po wodzie, a w takich warunkach te opony spisują się doskonale. Dodam również, że firma Falken specjalizuje się na rynku amerykańskim w produkcji opono do samochodów wyczynowych oraz ekskluzywnych. Tak wysoko postawiona poprzeczka musi świadczyć o dobrej jakości produktu. No i dają 3 letnią gwarancję na swój produkt.

KONIEC OPINII

Miłej lektury życzę  ;-)

robaszek127:
Jeśli możliwa jest zmiana profilu na popularniejszy czyli 175/65r14 to spokojnie można kupić w cenie normalnych opon. Tak przez przypadek znalazłem ze swojego województwa oponki uniwersalne koreańskie więc nie chińczyki. Może nie są to goodyery ale połowa ceny:
https://www.olx.pl/oferta/4xopona-nowa-wielosezonowa-175-65-r14-82t-kumho-solus-ha31-caloroczna-CID5-IDtbFct.html#ecfda8d16b;promoted

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej