Jest i wykres:
Po kliknięciu w miniaturkę otworzy się obrazek, ale kliknijcie jeszcze raz w celu powiększenia.
Kilka spraw:
1. Drugi pomiar wykazał większy moment obrotowy prawdopodobnie ze względu na rozgrzanie opon, moje pirelki są bardzo twarde i żeby je zmiękczyć trzeba je porządnie rozgrzać. Rozgrzane opony pozwoliły na przeniesienie większego momentu obrotowego na rolki, moc natomiast na wysokich obrotach praktycznie ta sama.
2. Zwróćcie uwagę, że silnik uzyskuje 80 KM już przy 4600 obr/min.
W praktyce kręcenie powyżej 4700obr/min jest bezcelowe przy normalnej jeździe.
3. W serii mój silnik powinien mieć 78KM przy 6300obr/min i niecałe 119 Nm przy 4200 obr/min, to
nie jest wersja z cvvt i 85KM oraz 121 Nm fabrycznie.
4. Widoczna górka momentu obrotowego i mocy przekłada się na dobrą elastyczność, jak i zużycie paliwa, ponieważ, żeby przyspieszać, nie trzeba gonić silnika pod czerwone pole.
Ciekawy jestem skąd takie oprogramowanie silnika się wzięło w seryjnym aucie?
Ciekawe jak inne i20?
W sieci można znaleźć oferty chiptuningu do i20 z moim silnikiem na 88KM i 129 Nm za cenę około 400 euro - w zasadzie można się pokusić o stwierdzenie, że hyundai sprezentował mi darmowy chiptuning :mrgreen:
Na koniec można postawić przewrotne pytanie, czy taki samochód jest zgodny z umową kupna/sprzedaży? :-P
Pozdrawiam i komentujcie.
EDYTA
Porównajcie sobie wykres mój z poniższym do obrotów 4500:
http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Renault-Thalia-I-1.4-72kW-98KMUpraszczając nieco, mój hyundai do prędkości obrotowej 4500 idzie jak 1.4 100KM renault(w niektórych momentach zbliżając się do 1,4 po chiptuningu) - porównajcie wartości mocy i momentu przy tych samych obrotach.