Autor Wątek: Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(  (Przeczytany 5675 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

adriano10

  • Gość
Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
« dnia: 01 Lipiec 2009, 19:18:43 »
Witam wszystkich.
Pisze do was poniewaz posiadam spory porblem ze soim samochodem a raczej pseudo samochodem bo od 3 tygodni wszytko zaczyna sie w nim walic.
Po pierwsze jestem posiadaczem Scoupe 93r. silnik 1500ccm moc 88km.
Odkad go kupilem byl problem z zapalaniem ,poniewaz gdy przekrecalo sie kluczyc raz na 3 razy lapal i zapala.Wymienilem bendiks bo tamten byl zajechany kolektor sciagniety uszczelki wymienione szytko pomontoane jak bylo.Auto odpalalo lepiej natomiast pojezdzilem 3 dni i stanal. Gdy przekrecal sie kluczyc stacyjka nie dawala znaku zycia. Dalem do elektryka (podobno bylo jakies spiecie i wszystko dziala).Rozrusznik kreci stacyjka bez zadnych awarii natomiast silnik zalewa i auto nie pali (siece i przeody nowe orginalne). I tutaj jest moje pytanie. Co moze byc walniete , poniewaz podaje paliwo ale za duzo i nie ma szans odpalic. Moze jakis czujnik ? Elektryk z tego co mogl zrobic to odeslal mnie do Badania i podlaczenia pod komputer poniewaz jest pewny ze poszedl jakis czujnik i pompa podje za wiele paliwa.
Raz odpalil pojezdzilem 500m zgasilem odpalil okolo 6 razy pod rzad odstawilem po 30minutach znou zalalo.
Poza tym wczesnij mial tak ze raz na 50razy odpalal bardzo nierowno ponieaz wchodzil na obroty i gdy dodawalo sie gazu to obroty spadaly i jakby sie dlawił.
Nie mam pojecia co moze byc nie tak.
Jestem z Wroclawia i moze znacie osobe ktora moglaby zajrzec co tam jest nie tak.
Prosze o rade i ew. sugestie.
Przepraszam za bledy i ze nie pisze polskich znakow ale niestety pisze z komorki.
Dziekuje bardzo i czekam na jakies porady.
Poratujcie bo juz mi rece opadaja :(:(:( jestem wrecz zalamany a nerow juz nie posiadam.

harabin

  • Gość
Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Lipiec 2009, 02:09:11 »
Zawsze jak odpalasz nie dodawaj gazu, tylko sprzęgło i stacyjka.

Jakiś czujnik....... no właśnie,za to odpowiedzialny może być jeden z wielu czujników.

Wybłyskaj sobie błędy kontrolką na tablicy wskaźników CHECK ENGINE( najpierw trzeba sobie włożyć żaróweczkę bo oryginalnie jej nie ma), robi się to tak:




Tu link do pełnego rozmiaru:
http://rapidshare.com/files/250870692/32.JPG.html

A jak ktoś nie pojmuje to inaczej, bardziej zrozumiale:

Włącz zapłon (nie odpalaj)

Złącze serwisowe (nad bezpiecznikami):

xx__xxx
xxoxxxx

pin "o" podłączasz do masy na 2,5 - 7 sekund

na desce zapala sie lampka "check engine" lub z symbolem silnika (zaleznie od wersji), po odpięciu masy gaśnie na 0,5 s, potem zapala na 2,5s, gaśnie na 2,5s :) i zaczyna wyświetlać kody
liczba 0,5s migniec reprezentuje cyfre, potem 2,5s przerwy i nastepna cyfra, kody błędów sa czterocyfrowe. Kod wyświetlany jest w kółko i zawsze zaczyna sie od zapalenia lampki na 2,5s Nastepny kod odczytujesz poprzez ponowne podpiecie pinu do masy. Jezeli pierwszy kod to 4444 - to nie zarejestrowal bledów, lub zostaly ostatnio skasowane poprzez odpiecie akumulatora. Kod 3333 oznacza, ze wyswietlil juz wszystkie zarejestrowane błędy i wychodzi z trybu diagnostyki.

Oto mini leksykonik błędów:


1234____________ECM RAM malfunction_____________ ECM
1233____________ECM ROM malfunction_____________ ECM
3145____________ECT sensor circuit malfunction______ ECT Sensor
3146____________IAT sensor circuit malfunction______ IAT Sensor
3153____________TPS sensor circuit malfunction______ TPS Sensor
3112____________Injector #1 circuit malfunction______ Injector #1
3234____________Injector #2 circuit malfunction______ Injector #2
3116____________Injector #3 circuit malfunction______ Injector #3
3235____________Injector #4 circuit malfunction______ Injector #4
3117____________MAF sensor circuit malfunction______ MAF sensor
5111(DOHC ONLY) MAP sensor circuit malfunction______ MAP sensor
3114____________Idle control valve opening coil______ ISC actuator
_________________circuit malfunction
3122____________Idle control valve closing coil_______ ISC actuator
________________circuit malfunction
3128____________Oxygen sensor circuit malfunction___ Heated O2 sensor
4151___________________________________________Air/Fuel ratio
4153____________Air/Fuel leaking or injector clogging__Air/Fuel ratio
4154___________________________________________Air/Fuel ratio
3135____________EVAP canister purge solenoid valve__EVAP Can. purge sol.
________________circuit malfunction____________solenoid
3211____________Knock sensor circuit malfunction____ Knock sensor
3232____________CKP sensor circuit malfunction______Crankshaft pos. sensor
3222____________CMP sensor circuit malfunction______Camshaft pos. sensor
3159____________VSS circuit malfunction____________Vehicle speed sensor
3137____________Battery voltage incorrect___________Battery
4133____________Fuel pump relay malfunction________Fuel pump relay
3149____________A/C compressor switch or relay_____Air Conditioner
________________malfunction
3221____________A/C fan malfunction_______________Air Conditioner
3133____________A/C Cooling fan malfuction_________Air Conditioner

Oraz kilka pozostałych których wyżej nie ma:

1. Evap can. purge valve solenoid_______________1322
2. ISC vAlve solenoid_________________________1321
3. No. 2 injector _____________________________1315
4. No. 3 injector _____________________________1314
5. No. 4 injector _____________________________1313
6. No. 1 injector _____________________________1312

 
To są tylko wytyczne do pomocy Ci w diagnozie. Nie będą one stanowić ostatecznej odpowiedzi jaki element należy wymienić ale określić obszar w którym masz problemy.
Ja osobiście nie ponoszę odpowiedzialności za wszelkie niepowodzenia, które mogą występować w wyniku niedbalstwa i niedokładności!

norton91

  • Gość
Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Lipiec 2009, 11:56:24 »
Witam. Sory ze sie wtrace ale mogłbys mi powiedziec co oznacza bład 4153 ???

adriano10

  • Gość
Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Lipiec 2009, 13:28:24 »
Moze zadan teraz niezbyt mądre pytania ale wole miec wszystko czarno na białym zeby potem nie jeździć sto razy
- czym połączyć domyślam sie ze kabelkami jakimi i gdzie je mozna dostac ? Np.stacja
-jaka żarówka i gdzie i jak zamontować?
-jak połączyć z masa (;
Dziekuje za informacje.Bardzo prosze o pomoc.

adriano10

  • Gość
Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Lipiec 2009, 19:02:31 »
juz mam odpowiedzi na wszytkie pytania.
Niestety zarówki nie mam na stacyjce a zamatowac ja to mega duzo roboty.Rozkrecanie itp. a nie damsobie reki uciac ze zrobie to z ojcem.
Macie moze jakis inny sposob ? albo macie jakies przypuszczenia czemu go tak zalewa a nigdy tak nie robilo ;>?

on86

  • Gość
Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Lipiec 2009, 00:28:09 »
Cytat: "adriano10"
Niestety zarówki nie mam na stacyjce a zamatowac ja to mega duzo roboty.Rozkrecanie itp.
:-P :-P :-P Nie o to chodzi. Jeden kabelek przyłączasz do plusa/+ żarówki, a drugi do minusa/- żarówki. Pozostałe dwa końce wkładasz w złącze diagnostyczne i wybłyskujesz błędy.

Chyba dobrze mówię drodzy koledzy i koleżanki ?? Jak coś przekręciłem to mnie poprawcie.

harabin

  • Gość
Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Lipiec 2009, 01:57:35 »
Gdzie tam masz napisane że żarówkę podpinasz pod złącze diagnostyczne <glupek2> <glupek2>

W ten pin wkładamy zwykły byle jaki kabelek i dotykamy nim do gołej blachy żeby złapał masę. Żaróweczkę mamy na tablicy gdzie masz prędkościomierz w prawym górnym rogu bodajże 2 od lewej, a jeśli jej niema trzeba włożyć i tyle. Włożenie żaróweczki z wyjęciem licznika trwa ok 15min jest to bardzo łatwe do zrobienia. Tu masz zdjęcie gdzie znajdują się wkręty mocujące konsolę, musisz wyjąć zegarek i sterowanie lusterkami żeby się do nich dostać, potem już tylko wkręty mocujące sam licznik;




norton91

4153 - Air/fuel multiple adaptive failure (zły stosunek paliwo/powietrze), nie rozumiem w jakim kontekście jest podane słowo multiple czyli wielokrotne.

Moim zdaniem albo przepływka albo łapie dzikie powietrze z odmy silnika, sprawdź zawór PCV

Przeedytowałem trochę pierwszy post, teraz nikt nie powinien mieć zastrzeżeń

on86

  • Gość
Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Lipiec 2009, 02:16:23 »
Cytat: "harabin"
Gdzie tam masz napisane że żarówkę podpinasz pod złącze diagnostyczne <glupek2> <glupek2>
Sorki, nigdzie :-P :oops: Ja zawsze myślałem, że w ten sposób, a tylko dlatego, że nigdy nie miałem okazji wybłyskać błędu, gdyż nigdy nie miałem takiej potrzeby. Jeszcze raz sorki za ten głupi post-weźcie go usuńcie, bo aż mi wstyd :oops: :oops: :oops:

harabin

  • Gość
Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Lipiec 2009, 02:19:28 »
Cytat: "on86"
Cytat: "harabin"
Gdzie tam masz napisane że żarówkę podpinasz pod złącze diagnostyczne <glupek2> <glupek2>
Sorki, nigdzie :-P :oops: Ja zawsze myślałem, że w ten sposób, a tylko dlatego, że nigdy nie miałem okazji wybłyskać błędu, gdyż nigdy nie miałem takiej potrzeby. Jeszcze raz sorki za ten głupi post-weźcie go usuńcie, bo aż mi wstyd :oops: :oops: :oops:



Będzie się z czego zbijać :D

 <hahaha> <hahaha> <hahaha> <hahaha> <hahaha> <hahaha>

norton91

  • Gość
Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Lipiec 2009, 09:41:58 »
Dzieki harabin <piwo>

Cytuj
4153 - Air/fuel multiple adaptive failure


Tez to tak odczytałem i tez własnie nie wiedziałem po co to multiple???

Ale dla pewnosci jak odbiore prawko to podjade do kumpla na komputer i sie wszystkiego dowiem.

A co to jest ten zawór pcv???

harabin

  • Gość
Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Lipiec 2009, 13:42:45 »
Cytat: "norton91"
A co to jest ten zawór pcv???


Poszukaj tu:

http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=2793&postdays=0&postorder=asc&start=15

norton91

  • Gość
Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Lipiec 2009, 14:49:54 »
Dzieki wielkie. Z tego co widze słuzy on do odpowietrzania komory tłokowo korbowej???

harabin

  • Gość
Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Lipiec 2009, 00:57:10 »
Cytat: "norton91"
Dzieki wielkie. Z tego co widze słuzy on do odpowietrzania komory tłokowo korbowej???


Dokładnie. Bo pobierane od strony filtra powietrze przelicza przepływomierz, a jeżeli łapie lewe powietrze z uszkodzonego zaworu PCV tego nie nie jest w stanie zmierzyć, i dostaje nieodpowiednią dawkę powietrza w stosunku do paliwa, i silnik morze nierówno chodzić, dławić się, mieć zmniejszone obroty itp.

 <ok> <ok> <ok> <ok>

adriano10

  • Gość
Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Lipiec 2009, 19:54:32 »
czesc
Przykro mi stwierdzic ale robilem jak mowiliscie i nie podziałało.
Rarowka wstawiona (swieci) kostka+masa i nic nie miga.
Moja kostka jakos dziwne wyglada albo mi sie wydaje (jakby byla pusta).
poniewaz ma wstawione piny.
Co wy na to ?

norton91

  • Gość
Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
« Odpowiedź #14 dnia: 06 Lipiec 2009, 20:39:15 »
Moze masy nie miałes???

Cytuj
Moja kostka jakos dziwne wyglada albo mi sie wydaje (jakby byla pusta).


Wydaje ci sie.