Autor Wątek: [Santa Fe SM] Tylny most do Santafki - rodzaje, różnice  (Przeczytany 35958 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mar_p

  • Gość
[Santa Fe SM] Tylny most do Santafki - rodzaje, różnice
« Odpowiedź #45 dnia: 21 Listopad 2014, 21:10:34 »
Witam
Mam Santa Fe z 2003 roku i tylny most taki jak w wersji z dołączanym napędem. Z przodu mostu wychodzi kabel i idzie tak jakby do fabrycznej wiązki. Oczywiście żadnego przycisku do dołączania napędu nie mam i jest to jak najbardziej wersja przed liftem. Czy może ktoś potwierdzić że faktycznie występowały takie egzemplarze i czy tam jest podane napięcie na stałe żeby to zasprzęglić?

Offline wielkimw

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
[Santa Fe SM] Tylny most do Santafki - rodzaje, różnice
« Odpowiedź #46 dnia: 21 Listopad 2014, 22:42:58 »
Czołem.
Ja mam SF z 2004 po lifcie, ale chyba niepełnym. Mam napęd jak wyżej, bez przełącznika w kabinie. Spróbuję kiedyś podłączyć kontrolkę do zasilania elektromagnesu, bo nie wiem kiedy się załącza. Mam auto z Francji, więc jeszcze nie znalazłem bezpiecznika od tego obwodu, ale po śladach w terenie widzę że napęd działa. Dodatkowo przy kontrolce check jest pomarańczowa kontrolka napędu 4x4.

Offline ttt1970

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 17
Most
« Odpowiedź #47 dnia: 27 Styczeń 2016, 14:30:12 »
Podłączam się z zapytaniem o rodzaj mostu-Santek rocznik 2003,modelowo 2004.
Most również ma podłączoną wiązkę,a nie ma włącznika w kabinie- chodzi mi o wyjaśnienie  zasady załączania tylnego napędu.
VIN:KMHSC81VP4U620341
Wiem że posiada LSD-jednak chodzi mi o zasadę działania.

mar_p

  • Gość
[Santa Fe SM] Tylny most do Santafki - rodzaje, różnice
« Odpowiedź #48 dnia: 28 Styczeń 2016, 10:24:03 »
Jeśli masz tylny most ze sprzęgłem to by znaczyło że masz napęd dołączany automatycznie. Sam most jest zupełni inny - dłuższy niż do napędu stałego. W CRDi montowali napęd dołączany automat. od pewnego momentu, w 3.5 był od momenty jak wyszedł ten silnik czyli 2003 a w 2.7 do końca był tylko napęd stały. To że nie ma przełącznika w kabinie to nie znaczy że nie jest on dołączany. A działa on następująco. Podczas normalnej jazdy sprzędło jest rozłączone i napędzany jest tylko przód. System ma informacje z czujników ABS/ESP i położenia przepustnicy w momencie gdy któreś koło przednie zacznie buksować system załączy sprzęgło i napęd na tył. Również przy mocnym wciśnięciu gazu system załącza napęd tylny żeby lepiej rozłożyć moment obrotowy i zapobiec ewentualnemu poślizgowi. W praktyce działa to lepiej niż w by się mogło wydawać, u mnie niezauważalnie załącza i rozłącza napęd, i ciężko doprowadzić do sytuacji zerwania kół. Dodam też że samo załączenie napędu nie jest jakieś drastyczne bo jest to sprzęgło coś na zasadzie wiskotycznego i moment obrotowy jest delikatnie przenoszony tak jakby "z poślizgiem". U mnie to działa tak że zawsze jak ten napęd kół tylnych jest potrzebny to już tam jest :)
Także można jeździć i nie wiedzieć że napęd się rozłącza i załącza :)

Offline ttt1970

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 17
Most
« Odpowiedź #49 dnia: 28 Styczeń 2016, 14:27:37 »
Dzięki za odpowiedź-raczej ESP nie posiadam,choć głowy nie dam,więc komputer korzysta z danych ABS itp,czuć że napęd 4WD pracuje bo zbiera się na śliskiej nawierzchni bez problemu-dopiero uczę się tego auta,bo mam go 2 miesiąc.Jak się domyślam kontrolka napędu 4WD ma za zadanie sygnalizować tylko usterki systemu
załączania napędu.