Forum > Lantra / Elantra
[Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
makaronek:
[EKSPLOATACJA]
Jakie żarówki?
H7 Vision Philipsa, koszt ok 70 zł. Jasność może być (bez szału, trwałość marna, cena wysoka - raczej nie polecam
Teraz połowę tańsze Osramy z Makro - póki co nie widzę różnicy na niekorzyść.
Sposób wymiany żarówki od strony kierowcy:
TUTAJ
STRONA Z CZĘŚCIAMI (RU i UK)
Link (rosyjski)
Link (UK)
Jakie wycieraczki?
Wygląda na to, że wymiary odpowiednio to 650/340
Polecam wycieraczki firmy MOTGUM - kosztują 50% tego co Bosch, a wg mnie są lepsze
Jaki olej?
Polecam 5W30 Valvoline Synpower za ok 160zl/4l
Auto wymaga 3,3l oleju
[NAPRAWY I WARSZTATY]
Ile kosztuje Was przegląd i konkretne naprawy, w których serwisach?
Co się najczęściej psuje? (poza rysowaniem plastików)
Przejechane 20.000 - jeden przegląd za mną (w maju), jedna poważna awaria i jedna szkoda:
Przegląd - kosztował koło 780 brutto jak dobrze pamiętam - w ASO ponoć powymieniali olej, filtry, sprawdzili wszystko, choć trzeba być raczej naiwnym żeby sądzić, że tak jest w istocie. Auto działało ok
Szkoda - jakieś ptaszysko mi sie wkreciło w koło na ekspresówce, zderzak połamany trochę i oba (!) nadkola w pył (zmieliły go koła, duży był). Szkoda z PZU wyceniona na 2000 bezspornej, Michalski Pruszków zrobił za 3000 w ramach tego AC. Czy zadowolony? nie... po pierwsze, jakiś partacz nie zapiął zderzaka, więc się na A2 zaczął telepać przy 80kmh i wytarło się nadkole (tym razem z drugiej strony) - dobrze że miałem "sztrapsy" bo bym musiał tak jechać aż do zjazdu albo czekać na lawete. Po drugie nie chcieli mi oddać zderzaka, ponoć "na audyt PZU".
Awaria - po weekendowym wypadzie, rano, zdechło wspomaganie. Laweta, Assistance - ponoć kolumna z komputerem umarły (całe szczęście że nie w trasie....) - 3 tygodnie czekania i zasuwania zastępczym i10, odbiór elantry (Michalski) i.... roz...bana geometria. Wróciłem więc na ustawienie i usłyszałem (po jeździe z pracownikiem) od ich mistrza "bo pan krzywo jeździ". Nie wiem dlaczego skazałem się nowym autem na ASO... na następne rzeczy pojadę do Łodzi do Syguły, bo już mnie trochę meczy ten Michalski. Dodatkowo naprawili mi szkode bez pytania, wiec 2000 do ktorych juz sie przyzwyczailem, poszly na zderzak
[JAZDA]
DOCIERANIE SILNIKA
Wg mojej najlepszej wiedzy, podczas docierania silnika (pierwsze 2000 km) powinno się:
*Unikać podróży autostradą (ta sama prędkość obrotowa)
*Unikać korków (ciągle niskie biegi, praca na biegu jałowym)
*Unikać pracy na biegu jałowym, dłuższej niż 3min
*Unikać hamowania silnikiem
*Unikać poślizgów (lepiej docierać latem)
*Jeździć w pojedynkę
*Nie ciągnąć przyczepek
*Korzystać ze spektrum obrotów silnika między 2000 a 3500, po 1500km można trochę podkręcić do 4200-4500rpm. W miarę możliwości unikamy wysokich biegów, eco-drivingu etc. - staramy się dużo przyspieszać i łagodnie hamować, unikamy bardzo wysokich obrotów (żeby auto nie paliło nam za dużo później) ale i zbyt niskich (żeby nie było zamulone)
*Po 2000 km wylewamy całkowicie olej, zalewamy nowy syntetyk.
Ile Wam pali? przy jakiej jeździe?
Jak zmieniacie biegi? na pełnym zakresie, czy do trojki po kolei a potem 6? Przy ilu RPM?
Na co uważać, co się najszybciej rysuje?
[KOSMETYKA, WYGLĄD, DODATKI, PIELĘGNACJA]
RETROFITY
Link do strony
wcisnac szary przycisk z liczbą
SKLEP Z RETROFITAMI
Jak to auto zachowuje się po dłuższej eksploatacji, czy ktoś wyjeździł już ponad 30.000 i może coś powiedzieć? co się popsuło?[/list]
Dajcie znać, żeby to trochę rozkręcić, na pewno się nam to wszystkim przyda :)
kosmos2011:
Tutaj http://hyundai.epcdata.ru/elantra/ można znaleźć numery części do MD.
Zapraszam do aktywności http://hyundaiklub.pl/forum/pafiledb/uploads/ulotka_HKP.pdf
makaronek:
--- Cytat: "kosmos2011" ---Tutaj http://hyundai.epcdata.ru/elantra/ można znaleźć numery części do MD.
Zapraszam do aktywności http://hyundaiklub.pl/forum/pafiledb/uploads/ulotka_HKP.pdf
--- Koniec cytatu ---
dzieki :)
czemu te strony zawsze sa po rosyjsku... :)
ale i tak super, moge chociaz sie w kosztach troche oszacowac
kosmos2011:
http://www.drive2.ru/cars/hyundai/elantra/elantra_v/
http://www.drive2.ru/cars/hyundai/avante/avante_5th_generation/
Po wybraniu samochodu trzeba kliknąć na szarego koloru kwadrat z cyfrą w środku.
makaronek:
wielkie dzieki kosmos, zupdatowalem 1 post - bede tam dodawal jakies wnioski w miare rozwoju tematu
[ Dodano: 2013-10-28, 09:12 ]
przejechalem juz 2000 km (tzn dzisiaj przejade w drodze do pracy ;) - podziele sie wiec wrazeniami ;)
silnik - cichutki na pewno na plus, osiagi tez ujdą (chociaz wydaje mi sie ze moj poprzedni 1.9 jtd mial wieksza kulture pracy). Po redukcji do 3ki (obroty 5-6rpm) da sie nawet wyprzedzic tira. Spalanie na trasie nad morze - podane przez auto 5.9 (30% autostrady 70% drogi krajowe), realne 6.4
karoseria - brud sie zbiera w zaglebieniu w pokrywie bagaznika, bardzo nieladnie to wyglada. Na reszte za wczesnie oceniac.
skrzynia biegow - bardzo od samego poczatku jestem zadowolony, chociaz mam tendencje, ze jak probuje zredukowac z 6ki do 3ki, to samochod jakby chcial mnie ustrzec przed zatarciem silnika zwykle wrzuca 5ke. Nigdy jeszcze nie pomylilem sie w odwrotna strone - zeby z 2ki wrzucic 5ke zamiast 3ki, wiec moze cos w tym jest. Nie jest mi wesolo jak chce sobie uzyskac max moment obrotowy i zredukowac na trojke jadąc na czolowke z autem z naprzeciwka i wlacza sie piatka i robi wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww jakbym slonia uklul w dupe gwozdziem i liczyl ze dogoni geparda.
plastiki - przy >140kmh zaczynaja terkotac :) nie jest to wrazenie, jakby sie mial zaraz rozpasc, ale odglos wkurzajacy :)
lekkosc... to zarzucanie tylu to jest masakra w tym aucie, jak mijam tira z naprzeciwka albo jak wyprzedzam z predkoscia 160 na autostradzie, to sekunde po minieciu mam wrazenie jakbym startowal F16 (tzn nigdy nie mialem okazji startowac F16 ale gdybym mial na pewno bym mial podobne wrazenie ;) - i to nie chodzi bynajmniej, ze mnie wgniata w fotel, tylko raczej ze tyl mam wrazenie chcialby pofrunac gdzies w nieznane.
Nawigacja
[#] Następna strona