Forum > Tucson JM

Tucson - problem z blokadą napędu na 4 koła

(1/4) > >>

drom:
Może ktoś wie czemu po zblokowaniu napędu 50/50 tył i przód w TUCSONIE jest wszystko ok do momentu skrętu przednich kół? Objawy to brak mocy, jakby tylna oś była zblokowana. Po rozłączeniu blokady samochód odzyskuje moc. O co z tym chodzi? Czy to jest normalne, bo chyba nie? Jak to jest u innych? Czy blokada napędu wpływa na blokowanie osi przy skręconych kołach?

ed. ort, int. Zadając pytanie, używaj znaków zapytania! Tekla

piotrkiller:
jezeli przy skręcie czuć opór to znaczy ze wszystko jest ok. no chyba ze jak jedziesz normalnie i samochód nie ma siły to coś jest nie tak.

drom:

--- Cytat: "piotrkiller" ---jezeli przy skręcie czuć opór to znaczy ze wszystko jest ok. no chyba ze jak jedziesz normalnie i samochód nie ma siły to coś jest nie tak.
--- Koniec cytatu ---


Witam
najbardziej wyczuwalna jest ta sytuacja w momencie gdy podczas jazdy skręcam na twardej nawierzchni słychać pisk jakby tylna oś była całkowicie zablokowana i w tym momencie żeby nie zgasł silnik muszę dać w pedał a przy dłuższej takiej sytuacji np. wyjazd z zaspy czuć swąt jakby coś się przypiekło a przy dłuższym takim stanie np. jazda z przyczepą w trudnym terenie pojawia się dym i swąd.
Raczej ze sprzęgłem nie ma to nic wspólnego bo po odblokowaniu napędu jazdę można kontynuować bez przeszkód. Stąd moje pytanie o co chodzi ponieważ wg. mnie napęd po zblokowaniu powinien działać bez przeszkód nie tylko przy jeżdzie na wprost ale tak samo zachowywać się podczas skrętu i nic nie podpiekać.

piotrkiller:
nie powinno nic piszczec,obciążenie powinienes czuc podczas jazdy 4 wd ale nie moze  ci jej utrudniac ,jedz do serwisu po porade bo mozesz sobie kosztów narobic.U mnie przy skręcie czuc obciążenie na postoju- potem normalnie sie jedzie-jest wyczuwalna minimalnie mniejsza moc ale nie mająca wpływu na komfort jazdy.

drom:

--- Cytat: "piotrkiller" ---nie powinno nic piszczec,obciążenie powinienes czuc podczas jazdy 4 wd ale nie moze  ci jej utrudniac ,jedz do serwisu po porade bo mozesz sobie kosztów narobic.U mnie przy skręcie czuc obciążenie na postoju- potem normalnie sie jedzie-jest wyczuwalna minimalnie mniejsza moc ale nie mająca wpływu na komfort jazdy.
--- Koniec cytatu ---


DZIĘKUJĘ ZA PORADĘ

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej