Forum > Accent

Elektryczny problem z klimatyzacją.

<< < (6/6)

e-gen:
:roll: coś mnie się zdaje, że u mnie obie powinny być gorące (choć jedna bardziej) - co myślicie:


więc bardzo możliwe że z rurkami u mnie OK :>

e-gen:
wygląda też na to, że schemat elektryczny klimy (manualnej) w różnych modelach Hyundaia i rocznikach jest bardzo podobny (choć w wyższych modelach dochodzą dodatkowe czujniki - zapewne "dla poprawienia komfortu jego i jej" ]:-> )

Wyjątkiem - który zauważyłem przeglądając różne schamaty - w zakresie funkcjonowania (i diagnozy) czujnika temperatury parownika (tzw.czujnik lodu) jest Accent III gdzie jest zwykły thermistor z dwoma pinami (nie trzema jak w poprzednich modelach) na wyjściu a jego diagnoza odbywa się podobnie jak diagnoza czujnika temp. cieczy chłodzącej










w weekend zdiagnozuję czujnik voltomierzem :mrgreen:


BTW
w modelach sprzed 2000 roku (mniej więcej) Hyundai stosował double pressure switch a w nowszych triple pressure switch

e-gen:
trafiony zatopiony :mrgreen: winny jest czujnik temperatury parownika (ale na chwilę obecną nie wiem czy winny jest sam termistorek czy może układ elektroniczny)

Legenda:
MASA - to nr 3 (czarny przewód we wtyczce)
ECU (inaczej zwany ECM) - to nr 2
AC switch - to nr 1

W momencie gdy odpalimy auto, wciśniemy przycisk klimatyzacji i włączymy dmuchawę to pomiędzy MASĄ a ECU powinno pojawić się napięcie 12 V, oznacza to iż parownik jest już na tyle ciepły (+4,5 stopnia C lub więcej) że konieczna jest praca sprężarki aby wytworzyć chłód w układzie:)
Gdy temperatura parownika spadnie do +1,5 stopnia C "thermostatic switch" rozłącza układ a więc między MASĄ a ECU jest 40 V[/b] (sprężarka przestaje pracować.

Odciąłem od "elektroniki" sam termistorek (który siedzi sobie głęboko w parowniku) i zwarłem MASĘ z ECU efekt jest taki że klima pięknie pracuje albo nawet za pięknie bo temp. powietrza z nawiewu spadła do -1 st.C. Pewnie spadałaby jeszcze niżej ale po 15 minutach prób wyłączyłem klimę.

Jeżeli dobrze rozumiem to co zrobiłęm to w tej chwili moja klima jest kontrolowana wyłącznie przez czujnik ciśnienia "triple pressure switch". :?:



Wracając do termistorka który pozostał w parowniku to podłączając do niego omomierz obserwowałem wartości które przyjmuje w zależności od temperatury - i tak gdy włączyłem nagrzewnicę to opór malał a gdy włączyłem klimę to opór rósł. Spodziewałem się odwrotnej zależności - miło by było gdyby ktoś podzielił się informacją jak to faktycznie powinno wyglądać w Accencie. Układ elektroniczny z którym termistorek tworzą jedną część nie nosi znamion przepaleń ale pójdę z nim do elektronicznego i "poproszę o takie elementy", bo nie mam pojęcia jak go zdiagnozować (po za diodami i opornikami)

I znowu trochę grosza pozostanie w kieszeni :mrgreen:

Hants:
Jestes zdolna bestia.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej