Hmm, kupując na jesieni Accenta po stłuczce wiedziałem, że chłodnica klimy jest rozszczelniona; niemniej testowo naciskając (raz czy dwa) przycisk AC zapalała się lampka na przycisku.
Całą zimę przejeździłem z nową ale nie podłączoną chłodnicą klimy (przewody zaślepiłem żeby nie naszło syfu do układu).I tak dojechałem do dnia dzisiejszego, kiedy to zostawiłem auto w spec warsztacie żeby połączyli chłodnicę z resztą układu i napełnili czynnikiem.
Po trzech godzinach otrzymałem telefon z informacją że podłączyli, sprawdzili szczelność/naładowali ale klima nie działa - po prostu się nie załącza, czyli że jest jakiś problem z układem elektrycznym klimy.
Odebrałem samochód i rzeczywiście,
po wciśnięciu przycisku AC nic się nie dzieje (sprężarka się nie załącza, lampka na przycisku się nie zapala).1. czy klima ma swój, niezależny komputer czy też błędy klimy są logowane do ECU ?
2. do sprężarki dochodzi jeden przewód, dzięki któremu możliwe jest załączenie sprzęgła - czy mogę w ramach testu odłaczyć ten przewód i pociągnąć "+" od ako; innymi słowy "czy mogę sprężarkę odpalić na krótko?)".
3. Jakie są główne elementy układu (elektryczne)? włącznik AC, termistor, czujnik ciśnienia, sprzęgło elektromagnetyczne??
3. Wszelkie wskazówki mile widziane.
BTW
za zbiorniczkiem wyrównawczym znalazłem czujnik ciśnienia (jedyny?)
jak go zdiagnozować (ma cztery piny) ??
:rolleyes: