Forum > S-Coupe / Coupe / Veloster

hyundai Scoupe GT olej, turbina

(1/12) > >>

adam2701:
Witam zakupiłem w poniedziałek hyundaia Scoupe GT Turbo i muszę wymienić olej jaki polecacie przebieg 207000 i jak sprawdzić czy Turbo pracuje w 100% bo nie włańczają mi się dwie ostatnie kontrolki Turbo a przy uruchamianiu ile powinno się świecić ?? silnik 1.5i rocznik 1994

harabin:
Olej taki jak miałeś jak mineralny to lejesz mineralny. Przy uruchamianiu powinny sie dwie pierwsze zapalać. Wszystkie zapalą ci się dopiero jak jedziesz na jakimś biegu powyżej 2500obr a już od ok 2000obr powinieneś usłyszeć charakterystyczny świst turbiny. Ostatnia kontrolka się nie zapala i jak narazie nie wiadomo jak ją uruchomić. Jeżeli przy podanych wyżej obrotach czujesz dość konkretne przyśpieszenie na każdym biegu oznacza to że turbina jest sprawna pod względem tłoczenia powietrza. Jeżeli chcesz się dowiedzieć o niej więcej odpinasz tą powyginaną rurę i patrzysz czy turbo ma luzy poprzeczne i wzdłużne przy czym poprzeczne oznaczają że turbo do wymiany natomiast przy wzdłużnych dopuszczalne są małe luzy. Przy okazji patrzysz czy w kanale do kolektora dolotowego są ślady oleju jak tak to tym bardziej turbo do naprawy. Koszty dobrej regeneracji przekraczają 1000zł


Jak popełniłem jakieś błedy co mi się często zdarza, niech mnie koledzy poprawią

:D

adam2701:
No właśnie nie wiem za bardzo jaki tam był olej a przy uruchamianiu zapala mi się 3 kontrolki a Turbo gdzieś zaczyna tak odczuwam okolo 4 tysięcy obrotów to chyba coś nie tak ???

harabin:
Przy uruchamianiu to małoważne jest ile się ich świeci. Turbo to i tak raczej do regeneracji tym bardziej że wkręca się dopiero na takich obrotach, przebieg mówi sam za siebie :-|

Jak sie kupuje S-coupe w wersji GT na turbo trzeba zwracać szczególną uwagę, jeśli nie ciągnęło od niskich obrotów to bałbym sie coś takiego kupywać :-?

Z olejem ci nie pomoge, ale prawdopodobnie jak to w Polsce bywa będzie tam olej mnineralny 15W/40

Jak z poborem oleju? pamiętaj o częstym jego sprawdzaniu bo jak turbo niedostanie swojej dawki równoznaczne jest to z jego zatarciem.

Tigersoft:
co do kontrolek to różnie chyba bywa. u mnie nie zależy od samych obrotów, ale od tego jak mu dowale gazu. jak powoli bede gazował to i przy 5000 obr moze sie jedna swiecić, jak mu w podłoge wsadze gaz to po chwili wszystkie się zaświecą :))))

co do turbo to ja niedawno regenerowałem i mnie 1400 zł kosztowała ta przyjemność i jeszcze coś skopali i muszę raz jeszcze na reklamację wysłać. na turbo trzeba uważać - to pewne...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej