Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30  (Przeczytany 39047 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

tom_apis

  • Gość
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30 tyś. km
« Odpowiedź #30 dnia: 25 Listopad 2013, 17:40:29 »
Cytat: "wafel"
Ja mam podobnie jak kolega tom_apis. I ciekawostka ojciec ma i10 z tym samym silnikiem ,ale 85KM i nie ma takich odgłosów- stuków. Silnik słychać tak bardziej miękko. Tak po za tym nic się u mnie nie dzieje no oprócz drgania przy ruszaniu na zimnym (sprzęgło).


ta wersja 1.2 85KM ma już zmienne fazy rozrządu, więc jakby nie patrzeć ciut inna konstrukcja. Z tego co piszesz, to ten typ tak ma i pozostaje się przyzwyczaić. A jakby co to mam jeszcze 3 lata gwarancji ;)

AndriuszaS

  • Gość
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30 tyś. km
« Odpowiedź #31 dnia: 22 Grudzień 2013, 16:33:45 »
Dołączę się do forum. Ja mam  I 30 z silnikiem 1.4 109 KM od 3,5 roku. Takie stuki, lecz na początku na zimnym silniku pojawiały się już od 40 000 km i też mi tak mówili, że tak może być, więc oficjalnie nic nie zgłaszałem. Obecnie mam przejechane 71 000 i stukanie jest jeszcze gorsze. Gwarancja już minęła, podjeżdżam do ASO , oni sprawdzają luzy zaworów, wymieniają świece, ustawiają komputer, dolewają olej , mówią, że już po gwarancji , ale wszystko jest OK te silniki tak mają.
Znajomy mechanik podłączył komputer i w ciągu 15 min. stwierdził"wypadanie zapłonu na 4 cylindrze" poprzemieniał cewki na świecach, zmierzył ciśnienie na 4 cylindrze. Diagnoza- uszkodzone coś w głowicy i stąd te stuki. Żałuję, że uległem na piękny uśmiech i różne zapewnienia pracownikom, gdyż mnie cały czas wprowadzali w błąd, teraz się wypierają i oczywiście nie chcą tego robić na własny koszt. Pozostał mi rzeczoznawca.
Jeśli masz auto na gwarancji i wcześniej pracowało cicho, a teraz coś stuka i mówią ,że tak te silniki pracują, to nie ustępuj. Znaczy to w/g nich , że skoro teraz stuka i to jest normalne, to jak był nowy i nie stukał był popsuty ? Powodzenia i nie ustępuj.

gabor76

  • Gość
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30 tyś. km
« Odpowiedź #32 dnia: 19 Marzec 2014, 13:41:33 »
nie minęło kilka miesięcy i ..pojawiła się nowa "propozycja" od xqwdpryau hyundai i20, a mianowicie NA POKRYWIE KOMORY SILNIKA ZAUWAŻYŁEM NACHLAPANY OLEJ !!!!!!! tzn. wygląda to tak jak by gdzieś naciekał olej na koła pasowe a te koła chlapały olejem bo komorze silnika...
zgłoszone do ASO w piątek oddaję wyrób autopodobny do naprawy ... hmmm ... który to już raz?????

ziutek

  • Gość
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30 tyś. km
« Odpowiedź #33 dnia: 21 Marzec 2014, 14:11:31 »
Kolego we wszystkich Hyundaiach jest taki ślad na masce od wewnątrz. To nie olej. U kolegi w i30 jest to samo. Od dołu nie ma żadnej osłony i pasek chlapie na  maskę od wewnątrz wszystkie syfy, które zbiera(woda, błoto, skondensowana para wodna). Ślad jest jakby lekko rdzawy, ale to nie olej.
Ja rozumiem, że hyundai to nie jest cudowne auto, ale bez przesady nie szukajcie problemów, tam gdzie ich nie ma.

gabor76

  • Gość
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30 tyś. km
« Odpowiedź #34 dnia: 21 Marzec 2014, 21:29:54 »
kolego Ziutek ..czy ty przypadkiem nie jesteś przedstawicielem "marki " wytwarzającej produkty autopodobne???
wypowiada się kolega jak pracownicy "servisu" do którego zmuszony jestem oddawać wyrób autopodobny ......w swoim życiu zajeżdziłem co najmniej kilka samochodów i kilka też remontowałem (kapitalne remonty silnika) i zapewniam Cie kolego ,że wiem jak wygląda, jakiej konsystencji, jakiego koloru ,zapachu jest  olej. Gdybym nie był przekonany że to olej , to bym nie napisał że to olej ..
 
polecam  również ten artykuł: Czy można mieć zaufanie do autoryzowanych salonów Hyundai?

Zobacz więcej na: http://www.wykop.pl/ramka/1804852/czy-mozna-miec-zaufanie-do-autoryzowanych-salonow-hyundai/

ziutek

  • Gość
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30 tyś. km
« Odpowiedź #35 dnia: 23 Marzec 2014, 19:04:07 »
Kolego, ja już nawet hyundaia nie posiadam. W myśl staropolskiego chwalę to co mam powinienem teraz inną markę zachwalać i pisać jaki to Hyundai złom i dobrze, że się go pozbyłem. Nie trafiłeś więc, nie mam nic wspólnego z hyundaiem ani z ich serwisem. Miałem to samo co ty na masce i nawet przez moment by mi do głowy nie przyszło, żeby z takimi pierdołami jeździć do serwisu. Skoro cały silnik jest suchy, to skąd kapie olej na ten pasek? Kolega w i30 ma to samo i silnik czyściutki, zero wycieków, nic się nie poci.
Moim zdaniem, jak masz jakieś wycieki, to jak najbardziej Cię rozumiem, ale jak nic się nie poci i nie ma śladów na silniku i okolicach, to po co sobie dobierać do głowy takie rzeczy? Sprawdzać olej raz na jakiś czas i jeździć. To moja rada.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30 tyś. km
« Odpowiedź #36 dnia: 24 Marzec 2014, 22:07:29 »
Ktoś pisał o łuszczących się osłonach przeciwsłonecznych, u mnie narazie okej, natomiast z tyłu podbitka dachu trochę odchodzi. Mniej więcej jak jest środkowe swiatlo stop są trzy wpinki ktore trzymaja tam podbitke na sztywno, ale po bokach, jak jest luk tego nie ma, i sie porobily okolo pol centymetrowe szpary, ze jest uszczelka, widac lakier i podbitka dopiero. W sumie ciezko to dostrzec.

gabor76

  • Gość
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30 tyś. km
« Odpowiedź #37 dnia: 25 Marzec 2014, 21:40:05 »
śmiać się ? czy płakać....
    odstawiłem ...wiecie co... do "serwisu" w piątek, mieli się zorientować co się dzieje... dziś tel. z serwisu ..
i informacja która mnie ... dobiła..
będą wymieniać... UWAGA ....wał korbowy i cały blok silnika z tego co zrozumiałem układ korbowo-tłokowy.
Nie miałem siły dopytywać o szczegóły.
Czas naprawy  do 2 tygodni, nie mają części w kraju !!!!!
To się nazywa obsługa klienta
pocieszam się tym, że no dostane nowy silnik  :mrgreen: a było już wykręcone 55kkm (może wytrzyma kolejne 50 000)

 śmiać się ? czy płakać....

Cytuj
Sprawdzać olej raz na jakiś czas i jeździć. To moja rada.

kolego Ziutek na pewno wezmę radę pod uwagę .. po wymianie silnika :))

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30 tyś. km
« Odpowiedź #38 dnia: 25 Marzec 2014, 23:30:18 »
Cytat: "gabor76"
śmiać się ? czy płakać....
    odstawiłem ...wiecie co... do "serwisu" w piątek, mieli się zorientować co się dzieje... dziś tel. z serwisu ..
i informacja która mnie ... dobiła..
będą wymieniać... UWAGA ....wał korbowy i cały blok silnika z tego co zrozumiałem układ korbowo-tłokowy.
Nie miałem siły dopytywać o szczegóły.
Czas naprawy  do 2 tygodni, nie mają części w kraju !!!!!
To się nazywa obsługa klienta
pocieszam się tym, że no dostane nowy silnik  :mrgreen: a było już wykręcone 55kkm (może wytrzyma kolejne 50 000)

 śmiać się ? czy płakać....

Cytuj
Sprawdzać olej raz na jakiś czas i jeździć. To moja rada.

kolego Ziutek na pewno wezmę radę pod uwagę .. po wymianie silnika :))


Niech Ci miesiąc trzymają, ale żeby dobrze zrobili, bo zrobią w dwa tygodnie, ale będziesz łącznie trzy miesiące jezdzil sie uzerac, nie zycze Ci tego, ale pewnie sam wiesz jak jest.

W podkarpackim gdzies w ASO to robisz?

ziutek

  • Gość
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30 tyś. km
« Odpowiedź #39 dnia: 27 Marzec 2014, 20:25:02 »
Chyba jeszcze takiego przypadku nie było, będziesz pionierem :-) Jestem ciekawy, jak to się skończy. W każdym razie powodzenia w walce z aso.

Offline albert

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1815
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30 tyś. km
« Odpowiedź #40 dnia: 27 Marzec 2014, 21:26:23 »
Chyba jednak taki przypadek był, a na pewno podobny.
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3074

gabor76

  • Gość
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30 tyś. km
« Odpowiedź #41 dnia: 06 Kwiecień 2014, 12:10:03 »
Cytat: "de_assis"
Niech Ci miesiąc trzymają, ale żeby dobrze zrobili, bo zrobią w dwa tygodnie, ale będziesz łącznie trzy miesiące jezdzil sie uzerac, nie zycze Ci tego, ale pewnie sam wiesz jak je

ale kolega "wykrakał"..
informacja z "ASO" blok silnika doszedł .. i tyle dobrych wieści, nie doszły uszczelki kolejne DWA TYGODNIE czekania
śmiać się? czy płakać..

widziałem rozebrany silnik, przyczyną usterki jest obrócona podkładka dystansowa na środkowym łożysku ślizgowym
jeśli ktoś chce to mogę podesłać fotkę (trochę kiepska jakość bo z tel.)

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30 tyś. km
« Odpowiedź #42 dnia: 06 Kwiecień 2014, 12:23:15 »
Przykro mi. Zdjęcie daj, każdy pewnie chętnie popatrzy.
A gdzie tą naprawę robisz? U siebie na podkarpaciu?

Musisz popytac rzecznika praw, bo tyle bez auta, to Ci sie cos na pewno nalezy.

stalowiak

  • Gość
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30 tyś. km
« Odpowiedź #43 dnia: 07 Maj 2014, 21:35:58 »
gabor76, jak tam Twoje przygody z H? Robisz to w Rz, czy w innym ASO?